• Molly Svensson

    Adoption

    Detta är ett väldigt känsligt ämne för mig!

    Jag har tänkt på det här länge!

    Nu är jag 26 år och bor tillsamans med en man och min fantastiska dotter på 3 år!

    Jag har min mamma,pappa och min syster som betyder allt för mig!

    När jag var två år blev jag adopterad från Indien till Sverige där jag bor nu! Jag älskar Sverige och vill bo här för resten av mitt liv men jag vill gärna leta upp mina biologiska föräldrar! Men jag vet ej om jag ska göra det eller ej!

    Min mamma och pappa säger att det inte är bra för när dom hämta mig så sa dom på barn hemmet så här: "Pappan vet inte om henne"

    Vilket betyder att letar jag upp min biologiska mamma kan hon bli dödad och det vill jag absolut inte!

    Jag vet inte ens om hon lever nu!

    Mina vänner säger ja! Dom säger: "Det är bra för dig,det är din chans och få träffa dom innan det är försent"

    Jag kan hålla med dom men jag vill ju inte att hon ska dö om det nu är så!

    Vad hade ni gjort?

    Hade ni försökt hitta dom eller inte?

    Behöver er hjälp!

  • Svar på tråden Adoption
  • Marten

    Vänd dig till en organisation som kan hjälpa dig i ditt val. Personer som känner till kulturen där din biologiska mamma kommer från.
    Eftersom dina adoptivföräldrar och även du känner till barnhemmet ( om det fortfarande finns kvar) borde du ånyo kontakta dem (brevledes) och beskrivs ditt ärende. De kan kanske ta reda på din biologiska mors situation om hon bor kvar i byn.

    Sök på internet, din situation är besvärlig men tror inte att den är unik i något sätt.

    Jag är själv inte adopterad men har kompisar som är det och dessa frågor aktualiseras när de själva blev föräldrar. Någon försökte söka upp sina biologiska föräldrar men fann dem inte, dock fick han en bättre förståelse för sin härkomst. Han kunde besöka barnhemment och kom tillbaka tryggare i sig själv.

    En annan kompis är helt ointresserad, hennes föräldrar bor i Sverige men hon har sitt ursprung i Korea. Vilka hennes biologiska föräldrar är bekommer henne inte alls.

    En tredje kompis åkte tillbaks till Thailand, träffade sina biologiska föräldrar och bosatte sig hos dem under ett år. Han gifte sig med en kvinna från Thailand och lever ett bra liv i Bangkok men kommer hem med jämna mellanrum till dina adoptivföräldrar.

    Alla är olika, du måste finna din väg.

Svar på tråden Adoption