• Tihi

Hur ska jag möblera två gästrum?

Jag tänkte ha ett gästrum som ska ha en dubbelsäng för närmaste familjen och som ingen annan än familjen ska sova i när dom kommer på besök. Det andra gästrummet ska vara för lite löst folk och jag vet inte hur jag ska göra i ordning det rummet och söker därför hjälp av just dig. Ska jag ha en vanlig enkelsäng eller en sån här t ex?

www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S89129957/

Det vore trevligt om jag skulle kunna använda rummet som ett läsrum när jag inte har gäster. Rummet är ganska stort så det finns plats för en säng och tresittssoffa t ex eller tom en dubbelsäng men jag vill inte ha två gästrum med dubbelsängar. Så hur möblerar jag rummet bäst tycker ni som är bra på inredning?

• Svar på tråden Hur ska jag möblera två gästrum?
  • modsey

Om det är ett större rum skulle jag göra det som något slags läsrum med två fina sköna fåtöljer o ett fint gammalt bord.

Och så kanske en lite mindre säng som i typ 120 cm.

Men jag skulle kanske inte viga ett rum nödvändigtvis åt bara vissa så tror jag...Vi har också två gästrum. Dock inte så stora som era. Men där sover både övernattade utflugna barn och övernattade kompisar.

Det ena rummet används av oss som förvaring med en fin gammal skänk vi har säng linne i och vi kommer fortsätta inreda det rummet i tema snyggare förvaring kombo gästrum

• race

Jag tycker att ni skall ha minst två sovplatser, så blir det mer praktiskt när ni har gäster. Ofta kommer ju gäster minst två stycken och om ni ändå skall ha gästrum som bör ni ha minst två sovplatser där tycker jag. Gärna som en dubbelsäng för övernattade par. 

Alternativ 1: 
    Gör rummet som bibliotek/ läsrum. 
    Ha en bäddsoffa (med dubbelsäng), soffbord, fåtöljer och bokhyllor. 

Alternativ 2: 
    Ha en sådan säng som du visade och gör det lite fint genom att lägga kuddar etc på så att det blir som en soffa. Då kan man väl dra ut underdelen av sängen om det kommer två stycken. Sedan kan ni ha bokhyllor eller fåtöljer eller lite andra saker där. 

Svar på tråden Hur ska jag möblera två gästrum?