• SupersurasunkSara

Ert pinsammaste ögonblick på jobbet

Hej

Jag har lite tråkigt så här när jag är sjuk och blir glad om ni vill dela med er av era pinsammaste ögonblick på jobbet eller på annan plats med arbetskamraterna

Här är mitt:

På en skola jag tidigare jobbade på så hade vi alltid avslutningsfest på den lokala puben dit nästan alla på jobbet kom, vissa tillsammans med sina respektive. Otroligt roligt!
    Denna gång blev det dock rejält pinsamt för mig. Min man var med och vi stod pustade ut efter dans och tittade på de som fortfarande dansade. Han stod lite bakom mig och eftersom det var mörkt tänkte jag klämma lite diskret på min mans rumpa. Jag sträckte ut handen lite bakåt och smekte honom ner över ryggen så som jag brukar göra och klämde lite lätt på hans rumpa när jag kom dit.

Till min fasa kände jag dock att det där var då rakt inte min mans rumpa!!!
    Jag vänder mig om och får syn på skolans psykolog! Min man hade gått för att köpa oss något att dricka och antingen sa han inget eller så hörde jag inte det pga ljudvolymen.

Jag bad om ursäkt så klart men ingen skada skedd tyckte han, det var bara trevligt. TUR i oturen så var det hans sista grej med jobbet då han nyss bytt och skulle börja på annat efter sommaren. Men gissa om mina jobbarkompisar hade roligt åt min fadäs

• Svar på tråden Ert pinsammaste ögonblick på jobbet
  • Anonym (Härlig)

Vilken härlig tråd!

Oj! Jag har nog gjort mycket pinsamt i mina dagar på jobbet men det här var nog det senaste.

För några veckor sen behövde jag ta antibiotika eftersom min visdomstand strular. I våras gjorde jag en ögonoperation, och tog mycket och starka mediciner, sen dess har jag märkt att jag får riktigt kass mage när jag käkar antibiotika eller smärtstillande, vilket jag då behövde ta vid "tand" tillfället.

Jag jobbar på restaurang, stod och pratade med en kund, när jag helt plötsligt, alltså helt utan förvarning fiser!! Så högt att det känns som att väggarna skakar! Jag visste inte vad jag skulle ta mig till!! Där står jag 24 år gammal tjej, och charmar killen framför mig, och FISER så hårt att det känns som att jag ska göra i byxorna.

Till och med nu när jag tänker på det så mår jag dåligt och får typ ångest ! Hemskt!????

• SupersurasunkSara
    Anonym (Härlig) skrev 2016-11-15 21:44:29 följande:

Vilken härlig tråd!

Oj! Jag har nog gjort mycket pinsamt i mina dagar på jobbet men det här var nog det senaste.

För några veckor sen behövde jag ta antibiotika eftersom min visdomstand strular. I våras gjorde jag en ögonoperation, och tog mycket och starka mediciner, sen dess har jag märkt att jag får riktigt kass mage när jag käkar antibiotika eller smärtstillande, vilket jag då behövde ta vid "tand" tillfället.

Jag jobbar på restaurang, stod och pratade med en kund, när jag helt plötsligt, alltså helt utan förvarning fiser!! Så högt att det känns som att väggarna skakar! Jag visste inte vad jag skulle ta mig till!! Där står jag 24 år gammal tjej, och charmar killen framför mig, och FISER så hårt att det känns som att jag ska göra i byxorna.

Till och med nu när jag tänker på det så mår jag dåligt och får typ ångest ! Hemskt!????

Men fy så hemskt! Värre än mitt som så här i efterhand ändå är lite roligt.
  • flygrl
    Anonym (Härlig) skrev 2016-11-15 21:44:29 följande:

Vilken härlig tråd!

Omg...vilken jävla mardröm...stackare du rådde ju inte för det...
    Säger jag så här kollega till kollega (jobbar som servitris that is ;)
  • Söder73

Jag är sjuksköterska och jobbade vid tillfället extra på en "lättakut". Jag är ensam inne på expeditionen men glömt stänga dörren. Då rapar jag som värsta lastbilschauffören! Vänder mig om och ser en patient, en äldre dam som stirrar förskräckt på mig! Det här är flera år sen men jag tänker fortfarande på det :)

• Anonym (My)

Gravid i 7:e månaden. Barnet har börjat trycka på blåsan. Där står jag vid kaffeautomaten med några manliga kollegor. Och får en nysattack från helvetet.

Ja, resten kan du kanske räkna ut.

• Anonym (Diesel)

Jag hade jour på jobbet och gick i uppdrag att tanka tjänstebilen. Sagt och gjort, jag körde till macken och började tanka. Jag tyckte att tanköppningen i bilen var lite konstig men tänkte inte mer på det. När jag tankat typ 40-50 liter börjar jag tänka att det är en miljöbil och att de brukar gå på diesel. Jag avslutar tankningen och läser på insidan av tanklocket att det ska vara diesel. Så jag har alltså fyllt företagets dieselbil med 50 liter 95-oktanig bensin. Jag får hjälp av föreståndaren på macken att knuffa undan bilen och får vackert knata tillbaka till jobbet och berätta vad jag gjort. Tack och lov så kom jag på det innan jag startade bilen, då hade det blivit en dyr historia. Nu räckte det med att slanga ur den. Men både jag och mina kollegor tyckte mest att det var kul och jag skrattade gott åt min egen dumhet.

• Anonym (M)

Det är nog flera saker men det första jag kommer på var ni vi skulle till en konferenslokal med hela jobbet för en temadag av något slag. Jag är en obotlig tidsoptimist och insåg att jag skulle bli sen, något min dåvarande chef verkligen inte gillade.

Jag får lite lätt panik eftersom jag inser att samtliga från hela arbetsplatsen är samlade i den stora lokalen, så jag tänker att jag ska försöka gå in bakvägen lite diskret. Jag går runt hörnet där jag tror att bakdörren är och möts av en fönstervägg som löper ut med hela salen. Jag står nu väl synlig bakom chefen inför alla samlade medarbetare.

Chefen får också syn på mig och ger mig en ogillande blick. Jag försöker så diskret som möjligt smyga mig fram till en dörr i fönsterväggen, trycker försiktigt ned handtaget -  låst! Chefen vänder sig återigen mot mig, avbryter introduktion för att gå fram och låsa upp dörren och släppa in idioten utanför (jag).   Skäms

• Anonym (B)

Mina medarbetare är jordnära, lugna och sansade människor. På våra företagsresor/fester/AW osv, så går det alltid lugnt till. Man blir max salongsberusad och lite mer pratglad. Ett härligt gäng med andra ord där det inte förekommer tokfylla och folk som ligger med varandra i garderoberna på julfesten.

Vi skulle fira av en kollega som skulle flytta. Planen vat en AW på kontoret. Jag hade haft en stressig dag och hade missat att äta. Var fortfarande uppe i varv när jag fick min första drink. Till saken hör också att jag i princip aldrig dricker alkohol. En liten whiskey någon gång varannan månad kanske. Knappt det.

Efter ett par drinkar blev jag tokfull! Skickade ett meddelande till min man och bad honom komma dit. Då var jag på toppenhumör och dansade runt som en galning. En kvart senare låg jag med huvudet i toalettstolen och kräktes samtidigt som jag kissade ner mig. Min man lyckades inte få upp mig från golvet för att ta mig hem.

Till slut fick en kollega hjälpa honom med att få upp mig så han kunde mer eller mindre släpa mig hem. Låg sedan och kräktes hela natten och vakande med en ångest från Hades.

Mina kollegor är dock världens bästa. De har retat mig lite med glimten i ögat, men främst tyckte de synd om mig för de vet ju hur min relation till alkohol är annars. Själv skämdes jag rejält dock. 36 år och beter sig som en tonåring som ännu inte har koll på hur mycket man tål...

• SupersurasunkSara
    Linda2barnsmamma skrev 2016-11-16 07:48:15 följande:

Den här tråden gjorde min morgon lite bättre

Min med Härligt med alla pinsamheter
Svar på tråden Ert pinsammaste ögonblick på jobbet