• Anonym SE

Blödning v 13 utan att man ser orsaken?

Jag sökte tidigare i min grav pga blödning och smärta i höger sida om magen.
    Man kunde inte se vad anledningen var utan bara konstatera att det kom inifrån livmodern.

I söndags började det igen (nu vecka 13)
    Vaknade av större mängd blod som rann
    Åkte in för koll
    Lille plutten såg ut att må bra
    Man kunde inte hitta något fel och blödningen kom denna gången inte inifrån livmodern.
    Blödningen avtog men idag satte det gång igen =(.

Det kommer när jag tex reser mig upp. Större mängd och sen minskar det.
    Går ett tag också känner jag att det kommer igen. Det är dock inte så stora mängder att det påverkat mitt blodvärde.

Är det någon som känner igen sig?
    Enda som gyn läkaren kunde misstänka var att det växer och att livmodern kan trycka på kärl utanför som brister.

Känner mig så orolig =(

• Svar på tråden Blödning v 13 utan att man ser orsaken?
  • jennii89

Jag hade nästan samma fast i vecka 9. jag fick en störtblödning som rann igenom mina jeans o allt så ja fick springa hem med helt nerblodade byxor. Blödde ett par dagar fast då hade blödningen avtagit mer o mer. Sen Blödde ja brunt i typ en veckas tid.

jag åkte in och kollade med ultraljud... 2 gånger på 2 veckor.

Det var inget missfall utan det var en kärl som brustit för det kommit i kläm när livmodern växer.

jag var också skiträdd o ledsen. Men idag är ja i vecka 24 o väntar en flicka som enligt ultraljudet ser ut att må superfint.

Eftersom du faktiskt är i vecka 13 och bebis fortfarande mår bra så skulle ja gissa på att det är ett kärl som brustit för dej med. Tydligen inte så ovanligt som man kan tro :)

• Anonym SE
    jennii89 skrev 2016-11-15 21:58:27 följande:

Jag hade nästan samma fast i vecka 9. jag fick en störtblödning som rann igenom mina jeans o allt så ja fick springa hem med helt nerblodade byxor. Blödde ett par dagar fast då hade blödningen avtagit mer o mer. Sen Blödde ja brunt i typ en veckas tid.

jag åkte in och kollade med ultraljud... 2 gånger på 2 veckor.

Det var inget missfall utan det var en kärl som brustit för det kommit i kläm när livmodern växer.

jag var också skiträdd o ledsen. Men idag är ja i vecka 24 o väntar en flicka som enligt ultraljudet ser ut att må superfint.

Eftersom du faktiskt är i vecka 13 och bebis fortfarande mår bra så skulle ja gissa på att det är ett kärl som brustit för dej med. Tydligen inte så ovanligt som man kan tro :)

Tack för ditt svar!
    Man känner sig paranoid och allra helst skulle man velat ha ett eget UL hemma ;)

Det som oroar är ju att det avtog och sen började om igen. Vill ju inte att den lilla dör
    Visserligen finns det inget jag kan göra för att påverka det. Men känns inte bra.
  • Paulun

Vet att det är väldigt obehagligt men det är inget ovanligt med blödningar under graviditeten. Jag fick störtblödningar under ett dygn i v 17 när jag väntade min son. Blödde också igenom jeans och allt. Åkte in till gynakuten men de hittade inget fel. Jag var väldigt orolig då jag hade haft ett MA tidigare men denna gången gick allting bra och jag födde en frisk pojke i v 42. Vet att det är svårt men Försök slappna av och tänka på annat! ????

• fjanten

Både den här graviditeten och den förra har jag blödit (MYCKET!) utan att det har varit något... Denna graviditet i vecka 12, det gick inte att se vars blödningen kom ifrån. Är 29 veckor gravid nu och allt är bra med barnet.

Förra graviditeten blödde jag i vecka 8 och i vecka 16, gick inte att se vars de rikliga blödningarna kom ifrån någon av gångerna. Min perfekta son ligger och sover middag nu

Det måste inte vara något fel alls, ibland blöder man bara... Om ett tag kommer du kunna känna barnets rörelser varje dag, och då har i alla fall jag börjat känna mig mer lugn.

• Anonym SE

Tack för era svar!

Ja jag får försöka tänka på något annat även om oron finns där.

Tror det blir lite lättare efter UL i december =)

Svar på tråden Blödning v 13 utan att man ser orsaken?