• Lingah2

    Sova i foglossningsbälte?

    Ja som rubriken kan man sova i bältet och kan man sitta och ha det på sej?

  • Svar på tråden Sova i foglossningsbälte?
  • MartingaleFootprints

    Ja det kan du men brukar inte vara bekvämt. När jag sitter ner med mitt så åker det upp och trycker på magen istället vilket dels gör det overksamt mot foglossningssmärtan och dels gör ont i magen. Att sova med det låter heller inte så bekvämt för mig men kan inte tänka mig att det kan vara skadligt på något sätt, så du kanske kan prova?

  • Lingah2

    Att sitta i det tänkte jag mest på att jag orkar inte sätta på och ta av det varje gång jag ska gå upp och ner i soffan..vilket ä r ganska ofta:p gjorde det igår det var inte alls bekvämt så tänkte mer om det var skadligt

  • Fia 28

    Att sitta med foglossningsbälte är inget problem. Har inte testat sova med det, men har tagit en timmes tupplur en gång och det var inte heller några problem.

  • Rumpkulla

    Jag tyckte att det var väldigt obekvämt. Det ska ju sitta åt ordentligt. Jag får även väldigt smärtsamma sammandragningar av att ha något som sitter åt över bäcknet och nedre delen av magen så i mitt fall har det inte varit så bra alls med bältet. Sjukgymnasten sa att det enbart gjorde nytta när jag stod upp och var aktiv så att sitta eller ligga med det på hade inte gjort någon nytta.

Svar på tråden Sova i foglossningsbälte?