• S08

Kaffet smakar illa, gravid?

I vilken vecka började kaffet smaka illa för er och när började saker lukta?

Kan känna av dofter min man inte gör och kaffe har börjat smaka illa. Vet inte än om jag är gravid men har samma illamående som jag haft vid min två andra graviditeter. Känns som jag åkt karusell runt, runt...

Amnar fortfarande, har någon haft illamående, yrsel och huvudvärk som ammar?

• Svar på tråden Kaffet smakar illa, gravid?
  • Lilla Gs mamma

För mig kom det där med förändrat lukt- och smaksinne först efter flera veckor in i graviditeten. 10-12 kanske.

Yrsel och annat kan jag få utan att vare sig amma eller vara gravid... :- P

• Anonym (S)

Dricker inte kaffe så det kan jag inte svara på..

Men känslighet för dofter kom ganska omgående efter plusset. Mår konstant illa och kväljer av vissa dofter, svårt att få i mig mat osv. Har troligtvis fått hyperemesis gravidarum igen. Är bara i v.6+5. Men har inga andra symtom mer än illamåendet och trötthet. Inga ömma bröst tex. Eller jo, massa finnar har jag fått!

Har du testat dig än?

• Anonym (C)

Ca 2 dagar före beräknad mens blev jag extremt luktkänslig de två senaste gångerna jag var gravid. De tidigare graviditeterna har jag inte haft det symptomet. Kaffe har också varierat från graviditet till graviditet. Ibland har jag kunnat dricka kaffe, ibland inte. Just nu är jag i vecka 5 och kan iofs dricka kaffe, men de gånger jag gjort det så har jag kräkts efteråt. Jag har varit gravid 8 gånger, och symptomen har varierat väldigt mycket!

• milli79

Med första barnet blev jag känslig för kaffe runt BIM och tålde verkligen inte lukten av det eller matos mm. Men första tecknet som kom långt innan BIM var yrsel och lite illamående. Sen stora ömma bröst (hade jag inte med de andra 2 barnen). Runt BIM blev illamåendet starkare och någon vecka senare mådde jag så dåligt så jag knappt kunde stå upp. Mådde illa dygnet den graviditeten Var också extremt trött. Blev bättre efter v10.

Vid graviditet nr 2 och 3 kom luktkänslighet o kaffekänslighet något senare typ någon v efter BIM och det var inte alls så mycket som 1a. 

Vid 2a graviditeten var yrsel första tecknet och kände mig lite bakfull strax efter BIM.

3e graviditeten var humöret det första jag märkte det på runt BIM. Grät och var super känslig. 

• Magdalena03

Jag älskar normalt kaffe.
    Men när jag blev gravid, och inte visste om det än , så kunde jag plötsligt inte dricka kaffet, det smakade för beskt. Då var jag nog bara 2-4 veckor in I graviditeten.

Svar på tråden Kaffet smakar illa, gravid?