• Äldre 16 Nov 19:02
    3729 visningar
    5 svar
    +2
    5
    3729

    Kränkta biomammor, skärp er!!

    Är så jävla less på de biomammor som rent ut sagt försöker förstöra pappan och bonusmammans förhållande bara för att biomamman känner sig så jävla hotad!! SNÄLLA, var för helvete tacksamma över att bonus tar hand om och älskar barn som inte ens är hennes!!! Var glad över att bonus inte skiter i barnen totalt för DET mina kära kränka biomammor, DET hade barnen tagit mera skada av än att någon älskar barnet. Barn är smarta, dom vet vem som är dens mamma!!

    Jag är själv bonus med en bio som skulle kunna göra allt för att förstöra för mig och min sambo! Hon FÖRBJUDER oss att skaffa egna barn för att HON inte vill att barnen ska hamna i en ny familjebild för det skulle få HENNE att må dåligt? Seriöst!! Jag ska inte få hämta, lämna, skjutsa eller fixa med barnen för att HON tar illa upp!

    Men för all del, låt barnen få gå långa dagar på dagis/fritids, inte få chans att komma hem och slappna av innan läggdags eller kanske hinna göra något roligt i hemmet förutom på helgerna!!

    Skärp er för fan, ta av er offerkoftan, kamma till er och svälj den jävla stoltheten!

    Tack på förhand från en jävligt bitter bonusmamma.

  • Svar på tråden Kränkta biomammor, skärp er!!
  • Äldre 16 Nov 19:23
    #1

    Word !

  • Äldre 16 Nov 19:31
    #2

    Min dotter har ingen kontakt med sin pappa så jag kan inte relatera till känslan av att hon skulle ha en bonusmamma. Däremot har jag en sambo sen ett år tillbaka som är oerhört fin, tar ansvar och gärna skjutsar/ hämtar och lämnar. Vi lever ihop som en familj helt enkelt och annat vore helt sjukt, har man barn så ingår de i paketet så bonusmamman/pappan bör vilja ta den rollen i ett seriöst förhållande.

    Hade hon haft en bonusmamma så hade jag vart väldigt angelägen om att hon var en bra förebild och kom bra överens med min dotter, det hade bara gjort mig trygg. Jag tänker rent spontant att en del biomammor som känner sig hotade antagligen har en dålig självkänsla och/eller svackande tro på sin föräldraroll.

    Har ni testat att bjuda hem henne till er så hon får lära känna dig? Eller något annat som får henne att inse att du är en stabil människa och hon borde känna sig tillfreds med att du tar väl hand om och vill finns där för hennes barn när de är hos sin pappa.

  • Äldre 16 Nov 19:38
    #3
    Smajley skrev 2016-11-16 19:31:59 följande:

    Min dotter har ingen kontakt med sin pappa så jag kan inte relatera till känslan av att hon skulle ha en bonusmamma. Däremot har jag en sambo sen ett år tillbaka som är oerhört fin, tar ansvar och gärna skjutsar/ hämtar och lämnar. Vi lever ihop som en familj helt enkelt och annat vore helt sjukt, har man barn så ingår de i paketet så bonusmamman/pappan bör vilja ta den rollen i ett seriöst förhållande.

    Hade hon haft en bonusmamma så hade jag vart väldigt angelägen om att hon var en bra förebild och kom bra överens med min dotter, det hade bara gjort mig trygg. Jag tänker rent spontant att en del biomammor som känner sig hotade antagligen har en dålig självkänsla och/eller svackande tro på sin föräldraroll.

    Har ni testat att bjuda hem henne till er så hon får lära känna dig? Eller något annat som får henne att inse att du är en stabil människa och hon borde känna sig tillfreds med att du tar väl hand om och vill finns där för hennes barn när de är hos sin pappa.


    TACK!! Än finns det hopp Hjärta

    Vad glad jag blir av att läsa att din dotter har en sån fin bonuspappa! :) 

    Saken med "våran" biomamma är den att hon är jävligt psykiskt instabil och även väldigt trögsint så att få henne se att vi inte gör något dåligt är redan provat på. Det är nästan så man inte ens tycker synd om henne för hon själv sätter sig i den sitsen hon är i då hon gång på gång hoppar på oss trotts att vi inte gör något dåligt. suck, tänk om man bara kunde få leva sitt liv enkelt utan massa åsikter.
  • Ess
    Äldre 19 Nov 12:34
    #4

    Hoppas att ni inte tänker avstå gemensamma barn bara för att hon inte vill det!

    För övrigt tycker jag att han ska ha så lite kontakt med henne som möjligt och enbart gällande barnen. Börjar hon dravla iväg om sånt som inte angår henne, så avslutar han samtalet bara.
    Jag kan ju mycket väl tänka mig att hon varit likadan om det varit jag som varit ihop med din sambo. Fast då hade hon gnällt över att jag aldrig hämtade barnen, att jag inte brydde mig om dem osv.
    Efterhand som barnen blir äldre så kan ni även hålla henne på längre och längre avstånd, det gäller bara att lyckas hålla ut så länge. Men det kommer en dag när ni kan avsluta kontakten helt och låta henne bli den utomstående person som hon faktiskt är.

  • Äldre 19 Nov 18:29
    #5
    Ess skrev 2016-11-19 12:34:57 följande:

    Hoppas att ni inte tänker avstå gemensamma barn bara för att hon inte vill det!

    För övrigt tycker jag att han ska ha så lite kontakt med henne som möjligt och enbart gällande barnen. Börjar hon dravla iväg om sånt som inte angår henne, så avslutar han samtalet bara.
    Jag kan ju mycket väl tänka mig att hon varit likadan om det varit jag som varit ihop med din sambo. Fast då hade hon gnällt över att jag aldrig hämtade barnen, att jag inte brydde mig om dem osv.
    Efterhand som barnen blir äldre så kan ni även hålla henne på längre och längre avstånd, det gäller bara att lyckas hålla ut så länge. Men det kommer en dag när ni kan avsluta kontakten helt och låta henne bli den utomstående person som hon faktiskt är.


    Precis så vi försöker tänka. En vacker dag kommer allting slå tillbaka på henne och då kommer hon förstå vad fan hon hållt på med alla år.

    Vi kommer absolut inte avstå egna barn pga detta, vi håller på att försöka för fullt faktiskt... :)

    Tack för support!
Svar på tråden Kränkta biomammor, skärp er!!