• SweetJune

    Petit Bateau - vilken stl till 7-9 månaders?

    Hej!

    Har hittat lite kläder på rea och tänkte köpa i förväg till min flicka. De är väldigt små i stl vad jag förstått.. Ska man satsa på deras 12 mån 74 cm eller 18 m 81 cm till 7-9 mån?

    Tacksam för svar

  • Svar på tråden Petit Bateau - vilken stl till 7-9 månaders?
  • annieh897

    Petit bateau har mycket fint, men helkonstiga storlekar! Jag köpte en klänning i strl 9-12 mån och den passar nu, på min fyramånaders bebis. Har en annan klänning i strl 3 mån som hon också kan ha nu. Det skiljer alltså bara pyttelite. Så köp större än du tror är mitt råd.

  • Snögubbe

    De kläder jag har - 2 långärmade bodies, 1 kortärmad och en sparkdräkt - är alla normala i storlek. Bodies stlk 9-12 mån kan hon ha nu vid 12 månaders ålder (hon ligger mitt på normalkurvan vad gäller längd och lite under vad gäller vikt).

  • Loppan84

    Köpte en del kläder till nyfödd i storlek 50-56 på perit bateu i Frankrike och när vi kom hem och såg dem brevid andra kläder i samma storlek så såg de pyttesmå ut. Men var mindre skillnad än jag trodde. Vår pojke var 53 cm när han föddes och vägde 3600 - ganska mitt på snittet alltså och storlek 50 från andra märken såg ganska stort ut första dagarna, men gick ändå att använda medan p.b som satt bra (inte för litet). Nu har han 56 i pb och 50 i andra märken så är alltså bara en storlek som skiljer trots allt iaf för nyfödda.

  • BuoBä

    En kompis som har en normalstor 7-månaders köper nu 18 månader i Petit Bateau. På Lindex/Kappahl köper hon stl 74.

  • Sous

    Har strl 18m till min 9-månaders som ligger på mittenkurvan, det är lite stort, men inte för stort, ungefär som en strl 80 från typ Kappahl.

  • Boll86

    Trodde tröjan jag köpt var felmärkt då det står 4 år, passar på min 17-månaders

Svar på tråden Petit Bateau - vilken stl till 7-9 månaders?