• Anonym (Sara)

Älskar honom men han är så oattraktiv och äcklig av sig.

Hej! 
    Är väldigt tacksam ifall ni orkar ta er igenom texten och hjälpa mig med det här.. 

Som titeln lyder så älskar jag min pojkvän men är inte ett dugg attraherad av honom längre. Jag tycker att han helt enkelt är ful och ohygienisk på flera olika sätt. Vi har varit tillsammans i nästan 3 år. Och jag har mått dåligt och grumlat över detta i 1,6 år nu.. Det är dags att få någons åsikt om detta.

1. Han snusar hela tiden och borstar aldrig tänderna. Hans tänder är pissgula med bruna missfärgningar samt lagrat plack som har hårdnat på tänderna. Har bett honom att borsta och minska snusandet men han vägrar. = Jag vill inte kyssas. Inte ens vid sex/förspel. En hejdå/hej kyss funkar. 

2. Naglarna. Han har bitit på naglarna i flertal år nu. Fingrarna ser ut som små torra korvstumpar med kanske någon millimeters sliten nagel på. Nagelbanden är blodiga och tränger på nageln. Fingrarna buktar över nageln på sidan, om ni förstår. Detta har gjort att jag fått minst 10-15 svampinfektioner under förhållandet då han har rivit upp min slemhinna samt att hans naglar lämnat en massa bakterier efter sig. Nu för tiden har vi aldrig sex "med händerna". Jag vägrar.

3. Sexet. På grund av hans naglar och mun så har jag blivit så oattraherad av honom att jag börjat må psykiskt dåligt av att ha sex. Jag vill aldrig ha sex. Jag blir aldrig våt. Och vi kan inte ha förspel på grund av hans naglar & mun. Vi använder alltid glidmedel. Blundar mig och lider mig igenom sexet oftast. Gör det för hans skull. Han har aldrig fått mig och komma på 3 år. Han vet inte ens vad en klitoris är. 

4. Han är väldigt ohygienisk. Han kan gå runt i samma kläder i kanske en vecka. Gäller även strumpor och kalsonger. Duschar sällan. Han har även bajsfläckar på kalsongerna. Observera att han är runt 20. 

5. Andra småsaker som att han inte är min smak. Alla har det dem föredrar hos andra människor. För mig är det till exempel, ljusa killar. Han är mörk. Långa, han är kortare än mig. Allmänt korkad. Väldigt konservativ.  Oattraktiv kropp. Väldigt väldigt tanig, illaluktande skägg. Luktar snus och saliv. Petar i näsan och slänger iväg snorkråkorna överallt.. 

Men..

Personlighetsvis är han den bästa pojkvännen jag någonsin har haft. Han ställer alltid upp för mig, stöttar mig och älskar mig över allt på denna jord. Varit där för mig i de mörkaste perioderna. Han gör saker som man bara kan drömma om, behandlar mig som en prinsessa helt enkelt. Han ger och tar. Han är omtänksam. Vi litar på varandra.  En underbar kille helt enkelt. Vi har en jättebra relation i övrigt. Nästan perfekt.

Han har där emot sagt att vi aldrig kan vara vänner ifall vi skulle gjort slut pga olika slags anledningar. Så det funkar inte. Vi har även haft ett stort snack om dessa problemen jag tagit upp och jag köpt honom tandborstar, nagelolja, tandkräm osv men nej, han använder inget och vägrar ändra på sig. Jag vet inte vad jag ska göra. Har denna underbara men oattraktiva kille.. Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Älskar honom men han är så oattraktiv och äcklig av sig.
  • Långbenopluto

Det var bland det värsta jag har läst. 

Hur kan ett sånt äckel ens ha en tjej??

Nä, mina äckelkänslor hade tagit över med råge och jag hade aldrig kunnat ha ett förhållande med han!

• Smajley

Om du inte älskar honom på ett kärleksbuskis så förtjänar ni båda att gå vidare. Det känns tungt nu men försök föreställa dig tio år framåt med honom, så som han är nu.

Man kan aldrig få någon att ändra på sig, och det är förståeligt att du känner dig oattraherad av honom precis som han har rätt att vara som han vill.
    Och det är mycket möjligt att ni kan vara vänner i framtiden, det brukar kännas intensivt och svårt att sätta sig in i den tanken när man är i ett förhållande och älskar personen men när man gått vidare så är enklare. Det är ändå inte optimalt att vara tillsammans med någon bara för att hen behandlar en på ett bra sätt, om man lider sig igenom sex och aldrig vill ha någon närhet. Lämna, så ni kan bli lyckliga ensamma eller med någon som passar er båda bättre. Kram

• Pasquertywong

Han behöver uppenbarligen någon mer professionell hjälp med detta. Han behöver förstå att detta förstör för honom själv med. Kanske går det åt några misslyckade förhållanden för att han skall lära sig. Drivkraften behöver komma inifrån.

Du skriver att han är 20 o ni varit ihop i flera år. Hur var det när han bodde hemma? Känns som hans föräldrar missat något här milt sagt.

Jag tycker det låter rätt hopplöst, men har gärna fel. Däremot tycker jag absolut att du skall vara ärlig med honom. Definitivt inget sex som du inte njuter av. Det är en sak när man är 40 i småbarnsträsket och försöker överleva de svåra åren att försöka orka en snabbis fast man bara vill gå o dö i ett hörn. Men det finns ju ingen framtid i ett förhållande som man mår dåligt i redan innan det börjat bli jobbigt.

Mår han psykiskt dåligt eller har någon diagnos som förklarar den totala bristen på att förstå ens grundläggande hygien?

• Anonym (Blä)

Men blä. Underbar eller inte är han äcklig förstår jag inte hur du står ut. Äckligaste jag hört.

• Anonym (Sara)
    Scalaren skrev 2016-11-16 19:37:16 följande:

Det var bland det värsta jag har läst. 

Hur kan ett sånt äckel ens ha en tjej??

Nä, mina äckelkänslor hade tagit över med råge och jag hade aldrig kunnat ha ett förhållande med han!

Ingen aning. Jag själv är tvärt emot. Studerar till tandhygienist. Viktigt med en bra munhygien enligt mig. Duschar dagligen osv. Han var bra i början och desto längre förhållandet gick desto mer bekväm blev han med mig och nu har jag ju sett hans sanna sidor. Nä fy :/ 
  • Anonym (Sara)
    Smajley skrev 2016-11-16 19:40:35 följande:

Om du inte älskar honom på ett kärleksbuskis så förtjänar ni båda att gå vidare. Det känns tungt nu men försök föreställa dig tio år framåt med honom, så som han är nu.

Man kan aldrig få någon att ändra på sig, och det är förståeligt att du känner dig oattraherad av honom precis som han har rätt att vara som han vill.
    Och det är mycket möjligt att ni kan vara vänner i framtiden, det brukar kännas intensivt och svårt att sätta sig in i den tanken när man är i ett förhållande och älskar personen men när man gått vidare så är enklare. Det är ändå inte optimalt att vara tillsammans med någon bara för att hen behandlar en på ett bra sätt, om man lider sig igenom sex och aldrig vill ha någon närhet. Lämna, så ni kan bli lyckliga ensamma eller med någon som passar er båda bättre. Kram

har försökt att lämna flera gånger men personlighetsvis e han ju så underbar så jag är rädd att jag inte kommer hitta en lika bra kille. Men samtidigt så sitter jag och dagdrömmer om andra killar med bra hygien osv....... Sjukt nog.
  • Anonym (Sara)
    Pasquertywong skrev 2016-11-16 19:58:28 följande:

Han behöver uppenbarligen någon mer professionell hjälp med detta. Han behöver förstå att detta förstör för honom själv med. Kanske går det åt några misslyckade förhållanden för att han skall lära sig. Drivkraften behöver komma inifrån.

Du skriver att han är 20 o ni varit ihop i flera år. Hur var det när han bodde hemma? Känns som hans föräldrar missat något här milt sagt.

Jag tycker det låter rätt hopplöst, men har gärna fel. Däremot tycker jag absolut att du skall vara ärlig med honom. Definitivt inget sex som du inte njuter av. Det är en sak när man är 40 i småbarnsträsket och försöker överleva de svåra åren att försöka orka en snabbis fast man bara vill gå o dö i ett hörn. Men det finns ju ingen framtid i ett förhållande som man mår dåligt i redan innan det börjat bli jobbigt.

Mår han psykiskt dåligt eller har någon diagnos som förklarar den totala bristen på att förstå ens grundläggande hygien?

Han var likadan när han bodde hemma, Hans föräldrar klagade ständigt på honom. Betalade tandläkarbesök, städade hans rum efter honom. Va tvungen att säga till honom att han ska slänga av sig kläderna för att de är smutsiga... precis som jag gör idag. 

Han är bara väldigt lat. Han sket i skolan i tidig ålder. Skiter i sin hygien, han orkar inte resa sig ur sängen för att borsta tänderna. Samma sak på morgonen. Skitit i att skaffa sig en utbildning, skiter i allt. Jag är ju det enda han inte "skiter i" .. eller ja, beror ju på hur man ser det. 

• Anonym (Sara)
    Anonym (Blä) skrev 2016-11-16 19:58:59 följande:

Men blä. Underbar eller inte är han äcklig förstår jag inte hur du står ut. Äckligaste jag hört.

Jag förstår inte heller ibland...
Svar på tråden Älskar honom men han är så oattraktiv och äcklig av sig.