• Oroligasjälen

Hjälp har jag fått ett missfall? Varning för äcklig bild

Hej!

Jag skriver här i hopp om att få ordning på mina tankar.

Jag är 24 år och har alltid skött mitt sexliv perfekt, alltid testat mig med nya partners och haft sex med kondom.

För 5 månader sen träffade jag min nuvarande pojkvän och jag har aldrig varit lyckligare.

Vi hade kondom i två månader varje gång tills jag bestämde mig för att börja med p piller.

Jag började med mina piller månagen den 19/9 och man ska äta dom (yasminell) i en vecka innan man kan ha säkert sex. Men på torsdagen eller fredagen så kunde vi inte hålla oss eftersom vi inte kännt varandra "på riktigt" än. Vi började men jag sa att han fick inte komma i mig, vi var fulla och han sa att han kanske råkade komma lite men vi fortsatte efter det och han satte på en kondom och kom påriktigt. Efter detta tänkte jag inte så mycket på det, när mina p piller kickade igång fick jag mycket biverkningar illamående jätte ömma bröst extrema humörsvängningar, sömnsvårigheter etc.

Jag blev rådd att äta karta efter karta på pillrerna alltså inte ha något uppehåll. Och efter ca 2 kartor så fick jag en blödning som yttrade sig mest när vi hade sex då blev det som mörka klumpar blandat med vanligt blod som kom ut. Jag blödde i ca 3 veckor tills i söndags då vi hade sex och när jag gick på toaletten så kom det ut en klump som jag tror är ett missfall. Jag blev helt chockad och har varit hos gyn nu som säger att dom inte kan svara på om det var det eller inte, men jag blir galen, jag hatar mig själv så mycket att vi gjorde det misstaget,känner mig som världens äckligaste människa som ens kunde riskera något sånt! Att tillägga är att jag tog ett gravtest förra onsdagen som visade negativt och någongöng i oktober också

Som visade negativt, min mens innan jag började med pillrerna hade jag första dagen den 27/8 och sedan oskyddat sex den 24/9 så det jag också tänker är att jag kunde vell inte ha ägglossning då?

Men det på bilden vad kan det annars vara? Dom sa att det kan vara slemhinnor men det ser ju konstigt ut o mitten typ hudfärgat!

Jätte tacksam om någon orkar läsa detta, vet inte hur jag ska gå vidare :( vill inte ha barn nu men känner mig som en hemskt människa.

• Svar på tråden Hjälp har jag fått ett missfall? Varning för äcklig bild
  • Kimmie84

Visade du bilden till gyn? Om inte dom kan svara på det kan ju inte vi heller det tyvärr.
    Jag har haft flera missfall men det har aldrig sett ut som på din bild. Nu är det ju olika varje gång. Kan mycket väl vara en mf. Att dina gravtestar visade negativ var kanske för att fostret redan hade dött. Du kan ha fått mf pga andra anledningar. Det behövs inte varit dina p pillar.
    Tänk inte för mycket på det. Du kommer att bli galen annars. Det som har hänt, har hänt och inget du kan ändra på.
    Det kanske var bäst att det blev så eftersom du själv säger att du inte än vill ha barn. Att bli tvungen att göra en abort är värre.
    När man börja med p pillar så ändras allt i kroppen så det kan mycket väl vara därför allt äcklig kom ut. Bara för att det är slemhinnor och klumpar betyder det inte att du varit gravid.
    Jag har alltid små klumpor och slem, inget konstigt med det.

• Oroligasjälen

Tack för ditt svar!

Jag visade bilden.. men dom kunde inte säga!

Jag blir galen av mina tankar nu har det gått en vecka.. och jag kan inte sluta tänka att det är

Mitt fel jag känner sån otrolig skuld. Dog barnet för att jag har druckit och rökt? Borde fatttat att mina svullna bröst och illamående var en graviditet jag trodde det var symptom på p piller..

• Anonym (No)

Ser ut som slemhinna bara, typiskt när man skjuter upp mensen. Du har ju dessutom gjort negativa test så oroa dig inte.

• Oroligasjälen

Men jag fick smärtor dagen innan det kom ut kan det vara så med slemhinna också? Och klumpen i mitten på bilden som är genomskinlig är inte det ett embryo? "4är så arg på mig själv för att jag inte skrapade på den o kollade men jag fick panik o bara spolade

• Anonym (No)
    Oroligasjälen skrev 2016-11-20 19:14:37 följande:

Men jag fick smärtor dagen innan det kom ut kan det vara så med slemhinna också? Och klumpen i mitten på bilden som är genomskinlig är inte det ett embryo? "4är så arg på mig själv för att jag inte skrapade på den o kollade men jag fick panik o bara spolade

Yes, slemhinna. Oavsett vad, du kan inte göra ngr åt det nu.
  • Oroligasjälen

Jag vet jag borde släppa det.. men kan inte sluta undra om barnet hade levt om jag inte hade druckit o rökt..

• Anonym (No)
    Oroligasjälen skrev 2016-11-20 19:35:08 följande:

Jag vet jag borde släppa det.. men kan inte sluta undra om barnet hade levt om jag inte hade druckit o rökt..

Men vilket barn? Det är slemhinna!
  • Anonym (Orolig)

Men varför kommer slemhinna ut? Jag blödde i tre veckor och sedan kom det ut lixom

• cara84

Hej när jag såg din bild så tänkte jag direkt på hur det ser ut på pappret när jag fick MFF för ett tag sen :( hur har det gått för dig?

• November83

Spelar ingen roll om du rökt och druckit. Så tidigt är gulkroppen som sköter allt.

Missfall är inget du kan påverka. Jag har haft 2 och såg inte ut så. Tror inte det är ett mf du haft men kan inte läkare svara kommer inte vi kunna svara heller. Mf går inte att förhindra så det enda du kan göra är att gå vidare och släppa

• Anonym (Anna)
    Anonym (Orolig) skrev 2016-11-21 11:33:50 följande:

Men varför kommer slemhinna ut? Jag blödde i tre veckor och sedan kom det ut lixom

Mellan menstruationerna så byggs slemhinna upp o livmodern, om man inte blir gravid så blöder man ut slemhinnan med mensen. Inget konstigt. Jag har haft två missfall, inget av dem har sett ut sådär.
  • Anonym (Anna)
    November83 skrev 2016-11-21 15:36:51 följande:

Spelar ingen roll om du rökt och druckit. Så tidigt är gulkroppen som sköter allt.

Missfall är inget du kan påverka. Jag har haft 2 och såg inte ut så. Tror inte det är ett mf du haft men kan inte läkare svara kommer inte vi kunna svara heller. Mf går inte att förhindra så det enda du kan göra är att gå vidare och släppa

Precis!
Svar på tråden Hjälp har jag fått ett missfall? Varning för äcklig bild