• Liza22

Bli skuldfri snabbt?

Hej!

Har ett litet dilemma,har en skuld på ca 30000kr på flera olika ställen och vill bli skuldfri snarast som möjligt. Betalar omkring 3000kr-3500kr i månaden för dessa och vill inte ha kvar dessa längre. Förra året var min skuld på närmare 50.000-60.000tusen så har betalat av mycket....

Kan inte söka ett samlingslån då jag snart ska söka bolån så vill inte riskera att få onödig kreditupplysning samt belasta uc registret med .. Några råd?

• Svar på tråden Bli skuldfri snabbt?
  • Anonym (Får inte ihop det)

Har du sparat undan till handpenning till ett bolån kan ju inte en skuld på 30 000 vara ett större problem.

Vill du betala av snabbare rekommenderar jag att du snålar in lite till och amorterar av lånen ett och ett.

• Liza22

Till handpenningen har jag lite kvar men börjar störa mig på dessa små mikrolån med hög ränta..

Ska försöka betala av de snabbare men känns redan som man betalar mkt i månaden totalt för alla

• Anonym (Får inte ihop det)

Använd handpenningen då, då slipper du betala ränta och du kan då lägga "räntepenarna" utöver sparpengarna för att få ihop ny handpenning..

• Carambolan

Jag hade också tagit lite av handpenningen och betalat av alla smålån med. Onödigt att sitta med sparpengar på ena handen och massa räntor och avgifter på andra.

• Aniiee

Ladda ned Debt Payoff Planner, skriv in alltihop och få en plan. Den jobbar efter Snowball-metoden, som är bäst, enligt mig, när det kommer till att lösa sånna här situationer. Du behöver inte logga in eller registrera dig eller någonting om du inte vill. 

Finns både på google play och på apples appstore.

Lycka till.

Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Anonym (Rec)

Inkomst och vart pengarna går vore ju lättare att veta innan man rådar. Hur mycket pengar som finns över,

"innan nöjen ect".

Jag antar att det inte finns någon i familjen att ta hjälp av?

Säger som föregående att se över vilka som har högst ränta, ring dem och prata med dem. Kanske kan ni komma upp med en plan om senare betalning? Fördröja räntan?

Många är väldigt tillmötesgående sålänge de förstår att man vill betala tillbaka.

Ring alla du lånat av och säg som det är så får du säkert hjälp med det värsta. Du kommer spara pengar.

Sälj av massor i lokala köp&sälj sidor för att få in pengar. Det funkar skitbra.

Och se över hur du lever och om du har några ovanor som kostar Pengar. Som husdjur tex. Hoppas du ej har, blir arg av bara tanken.

Svar på tråden Bli skuldfri snabbt?