• Sara88E

Vågar inte testa...

Jag vill vara gravid och jag hoppas att jag är det nu... :)

Jag är idag BIM+2, mensvärk som kommer och går.. Frossa, mår illa till och från, hungrig hela tiden, trött som f*n, smärta i brösten (ej vid beröring men helt plötsligt annars) nästäppa, kissar mycket, törstig hela tiden.. 

Men jag får alltid mycket "grav-symptom" runt mens men så kommer Tant Röd ändå alltid... 

Så, någon mer än jag som är osäker och vill prata lite symptom och stötta? :D 

Kommer bli såååå sinnesrubbat ledsen om det inte är plus...

Kan tillägga att vi kör med avbrutet i och med att det gärna får bli bebis, men vi siktar inte på det därav att vi inte går all in ännu :P
    Han kom dock i mig 2-3 gånger runt ÄL.. Så vem vet ;)

• Svar på tråden Vågar inte testa...
  • elon

Första tecknet (innan jag visste att jag var gravid) var frossa, och det sitter i fortfarande. Började få frossa, yrsel och ömma bröst typ 1 vecka innan bim. Brösten ömmar inte lika mycket nu men det är också kvar. :)

• Alva75

Jag hade inga symtom annat än att mensen va försenad och plussade i vecka 5 utan andra symtom . Andra symtom kom i vecka 6 och nu kommer de och går omvartannat , är i v 7 nu håller tummarna , lycka till

• Sara88E
    elon skrev 2016-11-18 16:29:20 följande:

Första tecknet (innan jag visste att jag var gravid) var frossa, och det sitter i fortfarande. Började få frossa, yrsel och ömma bröst typ 1 vecka innan bim. Brösten ömmar inte lika mycket nu men det är också kvar. :)

Grattis till bebis! :D <3

När tog du testet och fick ett plus?
  • Sara88E
    Alva75 skrev 2016-11-19 16:48:34 följande:

Jag hade inga symtom annat än att mensen va försenad och plussade i vecka 5 utan andra symtom . Andra symtom kom i vecka 6 och nu kommer de och går omvartannat , är i v 7 nu håller tummarna , lycka till

Grattis till liten! :D 

Hur försenad var mensen när du testade dig? 

Jag är idag på BIM+7.. :)
    Det var kanske du också då om jag räknat rätt? :)
  • Alva75

Tack !

Ja jag plussade BIM +7 , har du plussat å hur mår du ? Jag mår bra men mycket hungrig just nu .

Lycka till

• syntharen

Ta ett test! Det låter ju helt klart som du är gravid, och nu har du ju gått en vecka över.

• Sara88E
    Alva75 skrev 2016-11-22 10:41:32 följande:

Tack !

Ja jag plussade BIM +7 , har du plussat å hur mår du ? Jag mår bra men mycket hungrig just nu .

Lycka till

Gud vad roligt! :D

Jag har inte vågat ta ett test än, då jag är otroligt känslig för hormoner och får graviditetssymptom titt som tätt... Har dessutom 200 att leva på fram till löning då vi är nyinflyttade och räknade lite fel i budgeten ^^ haha 

Men jag är väldigt hungrig, otroligt trött hela tiden, känner någon form av inre lugn? Plus att jag är, ursäkta min frispråkighet, väldigt hård i magen, vilket jag ALDRIG är annars.. ^^ Har stickningar i äggstockarna, öm i livmodern vid sex och vill inte riktigt sova på mage.. Plus att jag antingen småfryser eller är nästan brännhet...

Hur mår/mådde du? :)
  • Alva75

Hoppas du snart kan testa !

Mina symtom som kommer och går :

Förstoppad,diarré,flytningar,klåda,öm i brösten,synliga ådror på brösten,irriterad,huvudvärk,molvärk,yr,trött,torr i mun,törstig,röklukt i näsan(ej rökare haha),ryggont,gasig,torr i ögonen,täppt näsa,kissnödig,andfådd,svullen mage,frusen,varm,hungrig.

• Sara88E
    Alva75 skrev 2016-11-22 11:38:00 följande:

Hoppas du snart kan testa !

Mina symtom som kommer och går :

Förstoppad,diarré,flytningar,klåda,öm i brösten,synliga ådror på brösten,irriterad,huvudvärk,molvärk,yr,trött,torr i mun,törstig,röklukt i näsan(ej rökare haha),ryggont,gasig,torr i ögonen,täppt näsa,kissnödig,andfådd,svullen mage,frusen,varm,hungrig.

Åh, det hoppas jag också! Både längtar och fruktar det.. vill INTE få ett minus :/ 

Ska jämföra mina symptom med dina, som du säger så kommer och går de också! 

Förstoppad - Ja
    diarré - Ja
    flytningar - Ja 
    klåda - Ja, men vart syftar du på? :P
    öm i brösten - Njaej, inte direkt, men det bränns ibland, speciellt i det vänstra.
    synliga ådror på brösten - Nej
    irriterad - Lite kanske
    huvudvärk - Ja
    molvärk - Kommer och går
    yr - Ja
    trött - Ja
    torr i mun - Lite
    törstig - Ja
    röklukt i näsan(ej rökare haha) - Nej
    ryggont - Lite
    gasig - Ja
    torr i ögonen - Ja
    täppt näsa - Ja, speciellt ena näsborren...
    kissnödig - Ja (Men det kommer och går)
    andfådd - Ja
    svullen mage - Ja, väldigt! (Men å andra sidan, förstoppad..)
    frusen - Ja
    varm - Ja
    hungrig Ja 

Åh, vad tror du? :D 
  • Sara88E
    syntharen skrev 2016-11-22 10:48:45 följande:

Ta ett test! Det låter ju helt klart som du är gravid, och nu har du ju gått en vecka över.

Jag hoppas verkligen att du har rätt, det skulle betyda hela världen för mig <3 
  • Alva75

Låter som du är gravid , håller tummarna för det.

Tänk på att när jag testade så hade jag inga symtom alls förutom att mensen inte kom , så trodde inte det skulle bli plus .

Klåda hade jag mycket tidigt på armar,ben,mage,bröst,hårbotten .

Efter en mycket stadig frukost så är jag vrålhungrig igen , dags för lunch !

Mår väldigt bra hursomhelst , blir spännande att få veta ditt test , jag tror verkligen plus ! Kram

• Sara88E
    Alva75 skrev 2016-11-22 12:37:00 följande:

Låter som du är gravid , håller tummarna för det.

Tänk på att när jag testade så hade jag inga symtom alls förutom att mensen inte kom , så trodde inte det skulle bli plus .

Klåda hade jag mycket tidigt på armar,ben,mage,bröst,hårbotten .

Efter en mycket stadig frukost så är jag vrålhungrig igen , dags för lunch !

Mår väldigt bra hursomhelst , blir spännande att få veta ditt test , jag tror verkligen plus ! Kram

Vilket hopp jag känner när jag läser dina ord! :D 

Jag hoppas verkligen att du har rätt och att det inte bara är kroppen som spelar mig ett spratt, blir lite nervös över att symtomen kommer och går dock.. Men det verkar de ju kunna göra även efter pluset ^^

Och som du säger, bara det att mensen ej kommit väger ju tungt! 
    Men det är därför jag försöker stå ut till på fredag då är jag på BIM + 10 .. :)
Svar på tråden Vågar inte testa...