• I  väntan

    Bloggar du om IVF/Ofrivillig barnlöshet?

    Hej på er!

    Jag och min man är i 30-årsåldern och har försökt att bli gravida i snart två år. Vi kommer i slutet av november/början av december att påbörja vårt första (och förhoppningsvis sista) IVF-försök på RMC i Linköping. Jag har startat en blogg där jag skriver av mig om mina känslor kring IVF/ofrivillig barnlöshet och nu söker jag fler som är i samma situation som också bloggar. Kan vara skönt att få följas åt och stötta varandra. Känner mig ganska ensam i detta då jag inte känner någon i samma situation, och graviditetsbeskeden runt omkring mig bara haglar in.

    Min blogg hittar ni på: ivantan.blogg.se
    Länka gärna era!

    Styrkekramar till er alla tappra kämpar! Till slut ska väl vi få våra plus vi med.

  • Svar på tråden Bloggar du om IVF/Ofrivillig barnlöshet?
  • I  väntan

    Tack Wunder. Blev jättearg när jag läste om hur läkaren bemött dig. Önskar er all lycka till!!!

  • ammela

    Jag tänkte eventuellt börja blogga men än så länge står vi i kö :/ tror vi får första mötet i dec/jan!

  • Tesora

    Hej,

    Jag har ett barn sedan tidigare men börjar nu med IVF har PCOS, ska börja ta tabletter för att få igång min mens. Och så fort jag har börjat med dom kommer jag att blogga mycket mer om just IVF-behandlingen.

    Min blogg är

    www.mydays.vimedbarn.se

  • Linsi
    Bloggsombearbetning skrev 2017-11-06 21:11:12 följande:
    Hej!

    Jag har precis börjat blogga om vårt liv som ofrivilligt barnlösa och den IVF-resa som vi precis har startat. Vill ni så är ni såklart välkomna att läsa:)

    verklighetochdrommar.wordpress.com/

    Hej!
    Jag kommer att följa din blogg. 
    Jag och sambon har just avslutat vår utredning med pga jobbresor för sambon och julhelg så kommer vi inte heller igång förrän i januari - men det ska bli spännande att följa din resa då vi kommer att kunna följas åt tidsmässigt.


    Vårt problem är väl dels min ålder, men äggreserven var helt ok med ett AMH-värde på 4,1 men sambon har få spermier så det kommer att bli ICSI för vår del.


    Stort lycka till!

  • Bloggsombearbetning
    Linsi skrev 2017-11-07 17:54:03 följande:

    Hej!
    Jag kommer att följa din blogg. 
    Jag och sambon har just avslutat vår utredning med pga jobbresor för sambon och julhelg så kommer vi inte heller igång förrän i januari - men det ska bli spännande att följa din resa då vi kommer att kunna följas åt tidsmässigt.


    Vårt problem är väl dels min ålder, men äggreserven var helt ok med ett AMH-värde på 4,1 men sambon har få spermier så det kommer att bli ICSI för vår del.


    Stort lycka till!


    Hej!
    Vad tråkigt att ni också är inne i denna problematik men skönt ändå att ni också får starta behandling. Jag tyckte det kändes så skönt att äntligen kunna göra någonting för att påverka.

    Vad roligt att du känner att du vill följa min blogg och vad spännande att vi kommer kunna följas åt! Om du känner för att berätta om det så tar jag gärna del av hur det går för er framöver.

    Jag önskar er stort Lycka till!
  • SmulanochKexet

    Hej!
    Jag och min fästman har försökt i 3, snart 4 år. Vi har gjort 2 IVFer, senaste för 1 år sedan. Jag skrev blogg väldigt frekvent just då, nu är det mest sporadiskt. Men du är jätte välkommen att följa min.

    Och all lycka till och varma kramar till alla er kämpar!


    jaaynnie.blogg.se
  • ChansTillLiv
    SmulanochKexet skrev 2017-11-29 16:29:37 följande:

    Hej!

    Jag och min fästman har försökt i 3, snart 4 år. Vi har gjort 2 IVFer, senaste för 1 år sedan. Jag skrev blogg väldigt frekvent just då, nu är det mest sporadiskt. Men du är jätte välkommen att följa min.

    Och all lycka till och varma kramar till alla er kämpar!

    jaaynnie.blogg.se


    När jag gick in på länken frågade den om inläggningsuppgifter. Jag har hjälpt några barnlösa innan och var intresserad av att läsa er berättelse :)
  • Minresatillettplus

    Jag startade nyss en blogg, den är under uppstart. Där kommer jag skriva om min resa, har fått upp ett par inlägg om hur den startade än så länge. Har fler inlägg på gång. Kanske inte detta du är ute efter, men jag har pco och ska börja med tabletter för att få igång ägglossningen! Håller tummarna för att det ska gå ????

Svar på tråden Bloggar du om IVF/Ofrivillig barnlöshet?