Min gravida flickvän vet inte att jag är kriminell
Som rubriken lyder. Hon är gravid och vill flytta till mig i min stad. Jag har inte vart helt ärlig med hur jag försörjer mig. Vafan gör man?
Som rubriken lyder. Hon är gravid och vill flytta till mig i min stad. Jag har inte vart helt ärlig med hur jag försörjer mig. Vafan gör man?
Berättar?
Du skärper till dig, slutar vara kriminell och skaffar dig ett hederligt jävla jobb så att ditt barn ser dig som en förebild istället för att ditt oskyldiga lilla barn ska växa upp och bli kriminell precis som du! Skärp dig!!! Dags att växa upp farsan!
Berättar?
Du skärper till dig, slutar vara kriminell och skaffar dig ett hederligt jävla jobb så att ditt barn ser dig som en förebild istället för att ditt oskyldiga lilla barn ska växa upp och bli kriminell precis som du! Skärp dig!!! Dags att växa upp farsan!
Så att hon inte ska hinna göra abort?? Så om du berättar är du rädda att hon gör slut och därför gör abort? Alltså berätta nu direkt istället. Känns inte alls schyst mot din tjej
Lägg av med ditt kriminella liv nu. Du riskerar att dra på dig en massa skulder och fängelsestraff om du fortsätter och det skulle varken gynna din relation eller ditt barn.
Känner en tjej vars kille fick börja avtjäna sitt fängelsestraff under den senare delen av graviditeten. Hon kände sig av naturliga skäl helt övergiven och förstörd i sitt gravida hormonella tillstånd och bara grät. Det blev inte bättre när barnet kom ut. All stress utlösta en förlossningsdepression och ett tag kunde hpn inte ens ta hand om barnet själv. Sedan säger ju statistiken att det rent allmänt går mycket sämre för barn med frånvarande (fängelse) fäder. Ingen som älskar dem och sätter gränser så som bara fäder kan göra. Vill du att dina barn ska behöva fara illa för din valda livsstils skull?
Så skärp dig. Skaffa dig ett normalt stabilt svenssonliv. Klarar du av ett kriminellt liv så är du uppfinningsrik och kommer även klara av att skaffa dig ett bra och roligt svenssonliv med lite ansträngning.
Det kommer gå bra bara du lägger ner kriminaliteten och satsar på familjen istället.
Jag vet faktiskt inte, om du säger det nu så känns som att du verkligen vill ge henne en ärlig chans att välja hur hon skall gå tillväga, jag menar det är ett barn inte en lägenhet eller något annat som man sedan kan göra sig av med senare. Jag hade velat veta innan det är för sent, hade till och med gett dig lite uppskattning för du ändå respekterade att även jag har ett val.
Om du istället väljer att berätta när det redan är för sent att göra abort är chansen stor att hon blir ännu argare på dig och lämnar dig och det kommer bli ett helvete för er båda med ett barn i kläm.
Ärlighet är det viktigaste i ett förhållande, så jo du borde verkligen berätta det nu.