• Madups

Ni som varit gravida trots mens?

Hallå, har en känsla av att jag kan vara gravid.

Min mens har alltid varit väldigt oregelbunden, men brukar då oftast komma mycket senare än förväntat, denna månad kom den dock efter 24 dagar vilket var väldigt tidigt och började på kvällen som annars aldrig brukar hända. Den var olik sig och jag trodde först det kunde vara en nidblödning men blödde sen i 3 dagar till, inte så mycket men det kändes som vanlig mens.

Efter några dagar började jag känna av molvärk och har gjort det till och från i en vecka nu, särskilt när jag har gjort något ansträngande med kroppen.

Även stickningar/hugg/ilningar i livmodern och lite värk korsryggen. Har dessutom fått oerhört många finnar på just hakan, har hört att det kan vara hormonellt? Och ökade flytingar så pass att jag av vana kollar om det är mens som kommit, haha.

Utöver det har jag vissa dagar haft en allmän känsla av att vara gravid, har varit det en gång innan så minns hur jag kände då. Men, hur stor är chansen att jag faktiskt kan vara det? Är ni fler som haft som en riktig mens och varit gravida? Och kan jag testa nu fast jag inte vet när mensen egentligen skulle ha kommit?

Vet att det finns säkert flera trådar men vill ha något mer personliga svar.

• Svar på tråden Ni som varit gravida trots mens?
  • Anonym (4an)
    Jag hade precis som du beskriver :)
    Blödde natt till natt bim-8 till bim-3 , började med rosa som övergick till klar rött blod (ursäkte detaljer) och tog gravtest varje dag med flera  Minus
    MEN! Nu sitter jag här på bim-2 och fick idag ett svagt fint  Plus
    Det är väldigt vanligt att man har "mensblödning/linkande" i början av en graviditet.

Lycka till :)
  • Madups

Åh vad kul för dig! ????

Ska nog testa imorgon. Har börja tänkt att jag inbillat mig allt men nu har jag mått lätt illa till och från sen igår så det kan ju kanske vara nåt på gång

• Anonym (4an)

Du kan nog testa dig ;)
    Testa inte med RFSU, detta gjorde jag fick neg igår (2dagar efter ett + med Clearblue) Testade med nytt Clearblue igår och jag är fortfarande gravid :)
    Lycka till!

• Madups

Det var just det jag gjorde ... testade två gånger negativt i söndags och måndags men har fortfarande Molvärken, kännt av det extra mycket idag och har svårt att förstå vad annars det skulle kunna vara. Men då ska jag pröva ett annat !

• Miapingla

Hej , hur gick det för dig? Fått något svar?

Jag har någorlunda liknande men blir snart koko av att inte veta.
    Natten till 15/11 fick jag rosa på pappret, endast vid toabesök. Detta ändrade sig till klarrött utanklumpar samt väldigt sparsamt, endast vid toabesök fram till den 18/11 och sista var rosa igen. Där stannade det.
    Tog tester med morgonurin varje dag och fick 1 svagt men synligt + , resten neg.
    Fredag 18/11 och 19/11 fick jag svaga med tydliga + med CB (syns fortfarande 2v efter) . BIM 20/11 men ingen blödning.
    Har sedan blödningen 15e haft mensvärk och tunga/spända bröst, detta sitter fortfarande i.
    Fredag 25/11 slog foglossning till som en riktig bov och har inte släppt, inte haft problem med det sen yngsta föddes för 2 år sen och haft problem med foglossning tidigt i de andra 3 grav.
    Har jätte problem med smärtan och det är jobbigt att inte veta vad som händer.
    Har mått riktigt illa vid 2 tillfällen och yrsel har som tur är släppt lite nu men kände mig svimfärdig flertal tillfällen under bim-veckan.

CB 18-19/11 Svagt men väldigt synliga POS
    CB digitalt - 21/11 NEG
    Apotekes 21-22/11 NEG
    Testlagret 22-30/11 NEG.
    Test hos BM 1/12 NEG
    Testlagret 1-5/12 Supersvagt + samt 4st spökstreck(?) som syns över lampa.

Får ingen hjälp av barnmoskan i mitt distrikt..

Svar på tråden Ni som varit gravida trots mens?