• Anonym (Petra)

    Hur vanligt är de att ett Ex kommer tillbaka?

    Hur vanligt är de att ett ex faktiskt kommer tillbaka?

    Nu menar jag att man tar bort varandra HELT på fb och alla sociala medier. Man umgås INTE, utan de är helt slut punkt slut.

    Hur vanligt är de dom hör av sig igen? Folk som varit med om att ett ex man varit tillsammans med i många år faktiskt ALDRIG mer någonsin hört av sig? Trots att åren bara går och går..

    Berätta gärna..

  • Svar på tråden Hur vanligt är de att ett Ex kommer tillbaka?
  • Anonym (Petra)

    Jag o mitt ex va tillsammans i 8år men skildes som vänner. Gått 5år nu o han har fortfarande inte gjort ETT ENDASTE försök höra av sig.

    De gör fortfarande ont för man stod varann så nära under alla år.

    Fler som varit med om att man faktiskt aldrig mer hörs av någonsin? Inte ens efter 5-10 år?

    Är man så lätt glömmas bort? betyder man ingenting att dom ens vill kolla läget efter alla år?

    Eller är de så enkelt man kanske inte vågar ta kontakt?

  • Anonym (Frida8619)

    Jag går under kategorin "Folk som varit med om att ett ex man varit tillsammans med i många år faktiskt ALDRIG mer någonsin hört av sig?"

    Inget av mina tidigare ex som jag anser det var rätt seriöst mellan har hört av sig (jag gjorde slut i samtliga förhållanden)

    Kanske beror det på att man kommit upp såpass i åldern att man tar för givet att den andre säkert skaffa ny pojkvän, kanske familj och hus ... Sen är det kanske svårare att höra av sig efter många år om man var den partner som blev dumpad och inte dumpade .. Svårt att veta varför man väljer att inte höra av sig eller tvärtom... Spännande tankar : )

  • cupcakemom

    Ja alltså... Jag var tillsammans med mitt ex i 22 år.. Vi har bra kontakt men vore det inte för att vi har barn tillsammans skulle vi nog inte ha någon kontakt alla. Man går ju vidare i livet, träffar nya människor man har ju sällan med sig alla kompisar heller.

  • Anonym (Petra)

    Jo klart man går vidare men dom första åren så är de ju större chans man saknar de man hade med sitt ex, de är då de är så sorgligt när den andre faktiskt inte ens hör av sig eller ens försöker.. betyder man så lite då?

    Förstår om man har barn ihop då har man tvungen..

  • Anonym (Aldrig)

    Det händer inte. Den sista man vill träffa om man blir singel är väl ett mossigt gammalt ex som man slutar ha känslor för? När kärleken kopplats från ett ex kopplas den inte in igen. Man vill ha något nytt nästa gång...

  • Anonym (Petra)

    Jo förstår men menar i inlägget dom som blivit sårade? Försöker man ändå inte höra av sig då? Inte ens av ren nyfikenhet då personen betytt mycket för en?

  • Anonym (Aldrig)

    Nej. Du vet, man blir sårad men sen kommer man över det och träffar man dessutom en ny kärlek skrattar man åt att man kunnat gråta över sina ex. Du tror väl inte att dom känslorna ett ex har precis under separationen är permanenta?!

    Jag grät i 6 månader efter min ex-flickvän. Sen insåg jag att jag kunde bli attraherad av andra. Sen blev jag kär. Och varje dag i förhållandet med min nuvarande gläds jag över det jag har nu. Tänk om jag vetat det när jag låg och grinade över den s-bban.

    Du verkar tro att folk fastnar i det förgångna och fortsätter ha samma känslor för sina ex men det är nog för att "genom sig själv kommer man andra"; du själv går inte vidare eftersom du startat denna hoppfulla tråd?

    Jag skulle aldrig röra mina ex igen, dom är totalt oattraktiva i mina ögon nu på alla sätt. Vem vill tillbaka till ett sämre förhållande man hade med någon när man var mycket yngre och hade sämre självkänsla?

    Dom flesta (som går vidare) byter nog upp sig efter ett avslut, man hittar någon som bättre passar en, mer attraktiv, som behandlar en bättre, man trivs mer med, man får en djupare vänskap med, bättre sex. Så har det varit för mig iaf och en förutsättning för det är att gå vidare och släppa taget om sitt ex. Om du inte stänger den dörren kommer du aldrig kunna älska igen eller ta emot kärlek, kärleken är inte hunden till ditt ex. Man måste våga sörja, det måste göra ont först. Sen öppna ögonen för andra och leta efter något nytt. SEN kommer du inte fundera på om ditt ex kommer komma tillbaka.

  • sextiotalist

    Jag har fortfarande en ytlig vänskaplig kontakt med några ex. De har betytt mycket för mig, men som potentiella partners är de ointressanta. De övriga är jag totalt ointresserad av att ha kontakt med.

  • Anonym (q)

    Det enda ex jag har kontakt med är den jag har barn ihop med. Övriga har jag ingen koll på alls, jo en har jag på fejan men vi pratar aldrig.  (är snart 50 år om det kan spela in, tiden går ju)

Svar på tråden Hur vanligt är de att ett Ex kommer tillbaka?