• Freija123

Är jag gravid? Hjälp mig att tolka testet!

Hej. Jag har inga barn sen innan och är inte så insatt i graviditetsvärlden.. jag slutade med mina p-piller för ca 2 månader sedan, idag gjorde jag ett "testa tidigt"-test (3 dagar innan beräknad mens). Jag var väldigt säker på att det inte skulle visa något, men gjorde det mest för att utesluta en graviditet eftersom jag haft lite ont i bröstvårtorna. Helt plötsligt ser jag ett svagt, rosa sträck. Ska jag tolka det som att jag är gravid? Hjälp mig gärna i detta. Sambon sover och jag är skitnevös .

• Svar på tråden Är jag gravid? Hjälp mig att tolka testet!
  • Fairydust

Ja det ser positivt ut. Grattis!

• Freija123
    Slimmysgirl skrev 2016-11-19 07:09:32 följande:

Hej!

Ja! Grattis!!!!

Oj, jag blev helt chockad när jag läste ditt svar! Känns helt galet, inte alls beredd på det här. Tack
  • Freija123
    Fairydust skrev 2016-11-19 07:09:59 följande:

Ja det ser positivt ut. Grattis!

Tack
  • Freija123
    Slimmysgirl skrev 2016-11-19 07:19:24 följande:

Verkligen jätteroligt!

Har du planerat hur du ska berätta för din partner?

Jag gick in och väckte honom för en stund sedan. Berättade som det var. Han blev fnittrig och glad, och sen började han prata om att jag måste göra fler tester och praktiska saker som vårt kommande bröllop mm typiskt honom.
  • Migas

Grattis, vad roligt med en liten bebis till sommaren och härlig reaktion från pappan  

• Slimmysgirl
    Freija123 skrev 2016-11-19 07:36:03 följande:

Jag gick in och väckte honom för en stund sedan. Berättade som det var. Han blev fnittrig och glad, och sen började han prata om att jag måste göra fler tester och praktiska saker som vårt kommande bröllop mm typiskt honom.

Gud vad roligt!!!!!???? Stort grattis!!!!
  • Freija123
    Sommarbebis2017 skrev 2016-11-19 10:24:23 följande:

Grattis  Det där är positivt det  

Vad kul att du också tolkar det så. Vi har pratat här under dagen om att jag ska göra ett nytt test om några dagar, börjar bli nervös att det ska visa något annat. Men visst är RFSU:s test tillförlitliga? När ska du ha bebis sommarbebis2017? (Fattar att det är under sommaren men när ????).
  • Sommarbebis2017
    Freija123 skrev 2016-11-19 15:20:52 följande:
    Vad kul att du också tolkar det så. Vi har pratat här under dagen om att jag ska göra ett nytt test om några dagar, börjar bli nervös att det ska visa något annat. Men visst är RFSU:s test tillförlitliga? När ska du ha bebis sommarbebis2017? (Fattar att det är under sommaren men när ????).
    Början av juli. 5 juli. Hade ett missfall i september i v 8 så blev gravid snabbt igen Glad är i v 8 igen så det känns lite nervöst. Är dock fjärde barnet men denna gång med en annan man, det blir hans första Glad Känner mig ju nästan utvald, att han ville ha barn med mig som redan hade fött ett gäng Glad
  • Freija123
    Sommarbebis2017 skrev 2016-11-19 15:34:24 följande:

Början av juli. 5 juli. Hade ett missfall i september i v 8 så blev gravid snabbt igen  är i v 8 igen så det känns lite nervöst. Är dock fjärde barnet men denna gång med en annan man, det blir hans första  Känner mig ju nästan utvald, att han ville ha barn med mig som redan hade fött ett gäng

Aha, tråkigt med missfall men kul att det är en liten på gång nu . Har du några värdefulla tips till någon som inte har barn sedan tidigare?
  • Sommarbebis2017
    Freija123 skrev 2016-11-19 15:46:07 följande:
    Aha, tråkigt med missfall men kul att det är en liten på gång nu . Har du några värdefulla tips till någon som inte har barn sedan tidigare?
    Oj... Värdefulla Glad Tycker det finns mycket bra saker att läsa på nätet sen skall man ju inte skrämma upp sig med google heller allt för mycket Skrattande Tycker också att de sidor på engelska i många fall också har mer info än svensk textade.
  • Höstaster
    Freija123 skrev 2016-11-19 15:20:52 följande:

Tror att alla test ska vara tillförlitliga, men det är iofs roligt att göra test så ta ett par stycken till om några dagar du - det har jag gjort vid mina graviditeter.

Grattis!
Svar på tråden Är jag gravid? Hjälp mig att tolka testet!