Trakasserad av ex-flickvän. Kan jag anmäla eller vad kan jag göra?
Jag var ihop med en tjej tidigare och gjorde slut med henne för ca tre år sen. Vi var vänner ett tag efteråt men sen hittade jag en ny tjej så då tyckte inte jag och min nya att det var lämpligt längre så jag förklarade läget för mitt ex och sa att jag aldrig vill höra eller se henne mer och tog bort henne på alla sociala medier. Hon svarade då att hon tyckte det var synd men att hon önskade mig lycka i livet med min nya tjej så jag trodde det var överspelat. Dock har hon hört av sig en gång per år sen detta, alltid på min födelsedag. Hon skickar en blombukett med bud och ett kort där det står "Grattis! Kramar från (hennes namn)" och ett hjärta. Det känns verkligen inte ok och min tjej är väldigt svartsjuk av sig och gick i taket första gången detta hände. Hon trodde att jag fortfarande hade kontakt med mitt ex men efter långa förklaringar så trodde hon på att jag inte hade det.
Nu fick jag blommorna igen i år, fyllde för en vecka sen! Min tjej är fortfarande ledsen och sur över det och jag vet inte vad jag ska göra. Kan ju inte få besöksförbud då hon inte kommer hit utan bara skickar. Jag vill inte kontakta henne igen och be henne sluta för min tjej vill verkligen inte att jag pratar med henne. Kan en anmälan göra nåt? Jag sa ju till henne att jag vill aldrig se och höra henne mer.
Jag fattar inte heller varför hon gör så för tror att hon också gått vidare nu, hörde av en kompis att hon nyligen gift sig med en ny kille.