Extrajobba samtidigt som sjuksköterskeutbildning?
Hej!
Jag har pluggat i flera år till någonting som jag nu insett att jag inte vill jobba med. Jag har i flera år inte vetat vad jag vill arbeta med. Men nu äntligen har jag insett att jag skulle vilja jobba som barnmorska.
Problemet är att jag inte längre kan få CSN och utbildningen är ju först 3 år för att bli sjuksköterska, och sen 1,5 år (efter att ha jobbat som ssk ett par år) för att bli barnmorska. ssk-utbildningen jag sökt in till är helfart och bunden, alltså inte distans.
Jag önskar verkligen att jag hade insett detta tidigare. Men nu är det som det är...
Tror ni att det är möjligt att jobba extra samtidigt som man pluggar till sjuksköterska? Jag har god studievana, så är inte så orolig över belastningen. Det största problemet kommer ju bli praktikperioderna... Men jag kan ju sommarjobba så mycket som möjligt under somrarna och spara så mycket pengar som möjligt då också.
Jag bor ensam och har inga stora utgifter. Jag behöver få in ca 6500-7500kr i månaden efter skatt för att klara mig.
Jag kan ju i och för sig arbeta med det jag pluggat till ett par år och spara pengar, men känner att jag nog vill utbilda mig till barnmorska så snart som möjligt.