• Anonym (Help)

Fel födelsedatum i pass ! ESTA

Hej ! Ska åka till USA inom kort och min 4 åriga dotter har precis fått sitt pass . Problemet är att de har skrivit att hon är född den 27 istället för den 17 . Vi hinner inte få ett nytt pass innan vi åker och vi måste ansöka om esta online . Men vad skriver jag för födelsedatum ? Skriver jag hennes riktiga eller det passet säger ? Är det koppla på något sätt till folkbokföringen så de kan se att de olika datumen inte stämmer ?det är lite tråkigt om vi behöver ställa in resan när det inte är vi spm gjort fel . Tacksam för svar

• Svar på tråden Fel födelsedatum i pass ! ESTA
  • Monchichier

Ring polisen och fråga. De är ju de som gjort fel och då bör de också komma fram med en lösning.

• Anonym (X)

Du kan absolut inte skriva ett annat datum i ESTA än vad som står i passet! Då är det tvärnit i kontrollen!
    Om ni inte hinner få ett nytt pass (och om Polisen inte kunnat fixa till något) så hade jag angett fel datum i ESTA och åkt.
    Din dotter är fyra år, de kan alltså inte fråga henne något. Håll tungan rätt i munnen bara när du fyller i inresepapperet på planet!

• Jill 79

Polisen får väl fixa ett nytt pass pronto! ! Som någon sa kan du absolut inte skriva olika nummer i esta och det som är i passet. Hur lång tid har ni på er? Esta får man ju fort och vet i fan om jag vågat åka utan rätt uppgifter. Kollar de så finns hon ju inte. Fel personnummer emot födelsedatum. Hur fan kan det ens gått igenom. Asklantigt av dem.

• Jill 79

De kan ju göra passen fort. Jag gjorde en onsdagskväll och fick heta det fredag förmiddag. De får väl rätta sitt misstag och köra det med expressfart typ:(

• Dixie

Esta och pass måste ju stämma - men vad konstigt att de gjort fel i passet.....

• Anonym (K)

Säger som övriga, datum i pass och esta måste stämma överens! Men hur har det ens kunnat bli fel? Det får ju polisen fixa! Jag gjorde nyss nytt pass till mig och mina två barn och hämtade ut dem dagen efter vi ansökte. När åker ni?

Svar på tråden Fel födelsedatum i pass ! ESTA