• Anonym (TS)

Hunden bet min dotter.. är jag för hård?

Hej!

Min dotter på 4 år var hos sin pappa, han brukar passa en stor hund (vet ej ras) och min dotter är över öronen förtjust i den här hunden. Men så idag så hade dom suttit i soffan och sett på film när hinder helt plötsligt från ingenstans biter min dotter i ansiktet. Dottern fick tre rejäla jack och då dom inte syr så sa läkaren att det kommer att blir väldigt fula ärr. Hennes pappa sa att han såg alltihop och det var oprovocerat, dom satt i lugn och ro och hon rörde inte ens hunden.

Nu till saken. Jag sa att jag vill inte att den hunden kommer i närheten av min dotter innan en utredning gjorts då jag är rädd att det kan bli en nästa gång och att det den gången blir ÄNNU värre. Pappan tycker att jag överdriver och är barnslig.. att hunden bara hade "en dålig dag".. jag är vansinnig och rädd för min dotters skull.. hur ska jag göra? Vad kan jag göra? Några hud människor som har bättre koll om det faktiskt lan hända igen?

• Svar på tråden Hunden bet min dotter.. är jag för hård?
  • Carambolan

Oj, jag hade inte brytt mig om en utredning ens. En hund som oprovocerat bitit ett stillasittande barn i ansiktet hade inte kommit nära mina barn igen, någonsin...

• Anonym (H)

Krävt att pappan slutar passa hunden, anmält till polisen så dom får utreda om hunden ska avlivas och gjort en orosanmälan till soc angående att pappan tycker de är okej att utsätta dottern för en uppenbar fara (när hunden faktiskt bitit oprovocerat en gång!)

Har själv hund, aldrig att något sånt skulle hända! MEN skulle de hända så är de avlivning direkt, hundar ska/får inte bita oprovocerat (olycka i en lek eller försvar är något annat)

• Anonym (?)

Vad är det för typ av utredning du tänker på som kan garantera din dotters säkerhet? Självklart skall hon inte umgås mer med den hunden.

Glöm inte att anmäla skadan till hennes försäkringsbolag så att hon kan få ersättning för eventuella ärr.

• Frontline

jag hade avlivat hunden direkt på ett eller annat sätt..

Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Fairydust

Den hunden hade aldrig någonsin fått varit nära mitt barn igen!!

• Anonym (H)
    Anonym (usch) skrev 2016-11-20 00:40:29 följande:

Äckliga människa. Håll dig borta från hundar. 

Moget..
  • Anonym (Dumheter)

Jag köper inte att hunden bet helt oprovocerat. Inte en chans. Var pappan ens i samma rum? Jag tvivlar på att han såg vad som hände.

• Anonym (Idiot)
    Anonym (usch) skrev 2016-11-20 00:40:29 följande:
    Äckliga människa. Håll dig borta från hundar. 
    Om du inte på något magiskt sätt har lärt dig att tala med hundar- bokstavligen, och kan fråga "varför bet du helt oprovocerat ett litet barn i ansiktet såpass hårt att hon nu kommer ha ärr för alltid?" Och får svaret- "därför att jag hade en dålig dag, den enda dåliga dag jag någonsin kommer att ha dock, jag ångar mig djupt och detta kommer ALDRIG ATT SKE IGEN".

Om du inte kan skriva under på detta, då tycker jag att du skall hålla käften. Hundar som hugger barn i ansiktet helt oprovocerat bör helt klart avlivas. Alternativt öppna ett hem för dessa hundar där de kan umgås med ditt/dina barn i resten av deras levnadsår, och hoppas på det bästa. Allt för hundens skull liksom. Hoppas barnen dina har en bea försäkring.. Och ett bra läkekött.
  • elyse

Oavsett om hunden bet oprovocerat eller inte så kan han självklart inte passa hunden mer. I alla fall inte när er dotter finns där.

Varför tog han inte flickan till akuten?

• Anonym (Vovve)

En hund skulle aldrig bita oprovocerat sådär! Skulle du oprovocerat gå fram till nån å ge en dansk skalle!? Nä! Ungjäveln har garanterat gjort nåt och farsan har inte sett det. Punkt

Svar på tråden Hunden bet min dotter.. är jag för hård?