• Anonym (Lovisa)

Hur klär man sig när man har stora boobies?

Jag har stora bröst, E/DD. Jag är absolut inte tjock men jag får ofta frågan om jag har opererat mina bröst så då kan ni tänka er hur stora dom är. Jag använder aldrig push-up bh men dom är naturligt stora och jag känner mig väldigt obekväm i nästan alla urringningar numera. Eftersom att brösten är så stora så blir det väldigt mycket klyfta som visas även när tröjan inte egentligen är speciellt urringad.

Vad ska jag ha för skärning på mina toppar för att inte se vulgo ut och inte framhäva brösten? Jag tycker det är så svårt att se själv vad som ser bra ut men ändå döljer behagen. Gör inte en polo/t-shirt-ringning t ex så att brösten ser ut som en limpa under tröjan när man har stora bröst? Det är ju inte heller snyggt. Åh, jag vet inte hur jag ska göra jag vet bara att jag är väldigt självmedveten om brösten hela tiden och skäms för att dom är så stora.

Skulle bli så glad om någon skrev eller länkade bilder hur jag bäst klär mig ungdomligt för att dölja brösten samtidigt som jag inte ser ut som om jag är på permission från ett kloster?

• Svar på tråden Hur klär man sig när man har stora boobies?
  • Anonym (Elin)

Om du har stora vröst och hyffsat smal midja får en polo ofta brösten att se större ut. Däremot är det förstås ingen som kan påstå att du visar för mycket klyfta i poli:) Stora bylsiga kläder är heller sällan snyggt på en kurvig person.

Vringat är väl det som jag hört rekommenderas till större byst.

Jag har alltid ett tigth linne under blusen/klänningen för att vara säker på att jag inte visar för mycket.

I övrigt tycker jag att du ska acceptera dina bröst precis som de är. Jag hade ganska stora bröst (i dörhållande till resten av kroppen) när jag var ung och jag kan ju säga att ja la aldeles för mycket tid på att försöka få brösten att se mindre ut. Fullständigt slöseri med tid.

• Anonym (Ann)

Säger som ovan...v-ringat är mest smickrande! Är den för djup så ha ett linne under som kommer upp en bit,gärna i en ljusare nyans så att den "kapar" brösten. Inga bylsiga kläder förstås. Tunnare material är också att rekommendera,inga tjocka stickade plagg, mycket figurnära kläder i bra material. Inte heller för långa toppar så att kroppen ser fyrkantig ut. Halsband som sitter "tajt" om halsen gör att blicken dras uppåt,långa halsband gör motsatsen.

• Anonym (Off)

Ingen aning, men är det inte rätt ohyfsat au fråga om någon är opererad? Gör folk det?

• Anonym (Lovisa)
    Anonym (Elin) skrev 2016-11-20 08:13:59 följande:
    Om du har stora vröst och hyffsat smal midja får en polo ofta brösten att se större ut. Däremot är det förstås ingen som kan påstå att du visar för mycket klyfta i poli:) Stora bylsiga kläder är heller sällan snyggt på en kurvig person.
    Vringat är väl det som jag hört rekommenderas till större byst.
    Jag har alltid ett tigth linne under blusen/klänningen för att vara säker på att jag inte visar för mycket.
    I övrigt tycker jag att du ska acceptera dina bröst precis som de är. Jag hade ganska stora bröst (i dörhållande till resten av kroppen) när jag var ung och jag kan ju säga att ja la aldeles för mycket tid på att försöka få brösten att se mindre ut. Fullständigt slöseri med tid.
    (Svarar både Ann och Elin i samma svar för ni gled in i varann.)

Jag är hyfsat smal men är ganska tjock runt magen plus att den lätt sväller när jag äter så att gå i åtsittande tröjor funkar inte längre som när jag var ung och riktigt smal. Jag har oftast tunika eller lösa toppar för att försöka dölja mittpartiet men det är ett big no-no för stor byst läste jag nyss. Moment 22 för mig alltså. Jag skäms även över att jag har breda höfter och bred rumpa så jag går ju ofta i långa toppar, tröjor och tunikor som tydligen är helt fel.

V-ringat gillar jag och jag har också linne under ibland men det är ju inte alltid det funkar. Maxi-klänningar som jag ofta går med på sommaren är ju ofta jättedjupt skurna vid brösten och visar allt. Där funkar inte linne under tycker jag och då försöker jag ha en tröja ovanpå men pga värmen så vill man ju inte alltid ha en tröja och än mindre knäppa den och då ser mina bröst enorma och vulgo ut när jag inte döljer dom på något sätt.

Jag vet inte men jag tycker att ju äldre man blir ju trashigare ser det ut med stora bröst som man inte försöker dölja lite. Det som funkar på en 25-åring funkar inte i medelåldern eller äldre. Tack för era råd iaf, jag ska tänka på vad ni skrev.

Hur menar du att ett ljusare linne "kapar" brösten förresten? Ser dom mindre ut då?
    Anonym (Ann) skrev 2016-11-20 08:55:27 följande:
    Säger som ovan...v-ringat är mest smickrande! Är den för djup så ha ett linne under som kommer upp en bit,gärna i en ljusare nyans så att den "kapar" brösten. Inga bylsiga kläder förstås. Tunnare material är också att rekommendera,inga tjocka stickade plagg, mycket figurnära kläder i bra material. Inte heller för långa toppar så att kroppen ser fyrkantig ut. Halsband som sitter "tajt" om halsen gör att blicken dras uppåt,långa halsband gör motsatsen.

Anonym (Off) skrev 2016-11-20 13:39:21 följande:
    Ingen aning, men är det inte rätt ohyfsat au fråga om någon är opererad? Gör folk det?
    Om du visste hur ofta det händer mig... Vissa tisslar och tasslar och jag får reda på det genom någon gemensam vän men andra har åtminstone mod och vett att fråga rakt ut istället för att snacka bakom ryggen på mig.

• Anonym (Tjej 27)

Har du en korrekt bh?
    Det finns väl de som håller in lite? Minimizer? Men det gör kanske inte så mycket för dig. Jag har också D/E i bh enligt Triumph's storlekar, men det ser inte oproportionerligt ut på mig pga bredare kropp och höfter.

Annars säger jag polo! Jag har själv polo som är vid nertill och döljer magen och klyftan. Väldigt bekvämt och befriande för jag kan röra mig hur jag vill i polo!

Jag har aldrig något som visar klyftan. Det slutar alltid ovanför brösten. Är inte bekväm med att främlingar ska se mina bröst. Dock är ju en lägre ringning smickrande för min korta hals. Men jag har bara det som är bekvämt nu mera. Och just polon är en nyfunnen favorit! En heltajt polo hade jag aldrig haft, men den vida är jättebra!

• Anonym (Elin)
    Anonym (Lovisa) skrev 2016-11-20 16:29:04 följande:

(Svarar både Ann och Elin i samma svar för ni gled in i varann.)

Jag är hyfsat smal men är ganska tjock runt magen plus att den lätt sväller när jag äter så att gå i åtsittande tröjor funkar inte längre som när jag var ung och riktigt smal. Jag har oftast tunika eller lösa toppar för att försöka dölja mittpartiet men det är ett big no-no för stor byst läste jag nyss. Moment 22 för mig alltså. Jag skäms även över att jag har breda höfter och bred rumpa så jag går ju ofta i långa toppar, tröjor och tunikor som tydligen är helt fel.

V-ringat gillar jag och jag har också linne under ibland men det är ju inte alltid det funkar. Maxi-klänningar som jag ofta går med på sommaren är ju ofta jättedjupt skurna vid brösten och visar allt. Där funkar inte linne under tycker jag och då försöker jag ha en tröja ovanpå men pga värmen så vill man ju inte alltid ha en tröja och än mindre knäppa den och då ser mina bröst enorma och vulgo ut när jag inte döljer dom på något sätt.

Jag vet inte men jag tycker att ju äldre man blir ju trashigare ser det ut med stora bröst som man inte försöker dölja lite. Det som funkar på en 25-åring funkar inte i medelåldern eller äldre. Tack för era råd iaf, jag ska tänka på vad ni skrev.

Hur menar du att ett ljusare linne "kapar" brösten förresten? Ser dom mindre ut då?Om du visste hur ofta det händer mig... Vissa tisslar och tasslar och jag får reda på det genom någon gemensam vän men andra har åtminstone mod och vett att fråga rakt ut istället för att snacka bakom ryggen på mig.

Nu lär jag vara större än dig (på resten av kroppen) eftersom du inte är tjock och jag ligger precis på överviktsgränsen till BMI (och det är inte missvisande :)

När jag var ung var jag också smal och bystig (samma bystirlek men betydligt mindre midjemått), nu är jag mer propetionerligt kurvig samt som sagt överviktig. Men jag vill som du inte ha tajt över mage och rumpa. Jag klär mig uteslutande i klänningar och kroppsnära tunikor.

Mina klänningar är mestadels v- ringade, åtsittande men ej tighta över byst och en knapp dc under byst, sen faller de ganska rakt.Det är en modell som jag trivs i. (Jag har 75 F/G om det spelar roll).

Mina klänningar är dock inte djupt v-ringade. Den typ av ringbing som jag tror du menar (som är vanliga på sommarklänning), funkar inte på mig. Endera vissr man halva brösten eller så kommer den skärning som ska vara under bysten mitt på. Att ha ett linne under en sån klänning ser "tjorvigt" ut på mig.
  • Anonym (Off)

[quote=77150040][quote-nickOm du visste hur ofta det händer mig... Vissa tisslar och tasslar och jag får reda på det genom någon gemensam vän men andra har åtminstone mod och vett att fråga rakt ut istället för att snacka bakom ryggen på mig. [/quote]

Nu hänger inte jag i tuttförstorarkretsar, men man upphör ju aldrig att förvånas över hur folk uppför sig!

• Anonym (E)

Jag har ungefär samma storlek och tycker inte heller om att dra uppmärksamheten dit.

Jag har alltid på mig en minimizer. Tycker att det gör stor skillnad. Till det helst båtringat. Då tycker jag att blicken dras mer mot axlarna. Annars rund ringning eller polo.

• Domesticgoddess

Vill tipsa om pepperberry.com, de gör kläder för storbystade kvinnor. En del av deras toppar/klänningar är förvisso ganska urringade men iom att de är skapta för att ge rum för brösten ser det inte vulgo ut.

Har alltifrån storlek 34 till 48, samtliga med kurvig, extra kurvig el superkurvig över bysten. Man kan till och med köpa blusar där som går att knäppa över brösten utan att man måste gå upp x antal storlekar och se ut som att man har ett tält runt midjan. Det är magiskt :)

• Anonym (Lovisa)
    Anonym (Tjej 27) skrev 2016-11-20 16:45:05 följande:
    Har du en korrekt bh? Det finns väl de som håller in lite? Minimizer? Men det gör kanske inte så mycket för dig. Jag har också D/E i bh enligt Triumph's storlekar, men det ser inte oproportionerligt ut på mig pga bredare kropp och höfter. Annars säger jag polo! Jag har själv polo som är vid nertill och döljer magen och klyftan. Väldigt bekvämt och befriande för jag kan röra mig hur jag vill i polo! Jag har aldrig något som visar klyftan. Det slutar alltid ovanför brösten. Är inte bekväm med att främlingar ska se mina bröst. Dock är ju en lägre ringning smickrande för min korta hals. Men jag har bara det som är bekvämt nu mera. Och just polon är en nyfunnen favorit! En heltajt polo hade jag aldrig haft, men den vida är jättebra!
    Jag har korrekt storlek på bh. Minimizer har jag inte testat men är inte så sugen på att testa det heller ärligt talat. Vill bara komma överens med mina bröst och kläder som det är. Det ser väl inte direkt opropertioneligt ut för jag har också lite höfter men brösten är stora helt klart. Jag är inte heller bekväm med att främlingar ser mina boobs, speciellt inte ju äldre jag blir. Jag har väl blivit präktigare än förut. Tungan ute Orkar du länka till vilken sorts polo du pratar om?
    Anonym (E) skrev 2016-11-20 20:24:32 följande:
    Jag har ungefär samma storlek och tycker inte heller om att dra uppmärksamheten dit.

Jag har alltid på mig en minimizer. Tycker att det gör stor skillnad. Till det helst båtringat. Då tycker jag att blicken dras mer mot axlarna. Annars rund ringning eller polo.
    Båtringning är snyggt men hur gör man med bh då? Axelbandslösa är ju så obekväma. När du säger rund ringning menar du som en t-shirt-ringning då?
    Anonym (Off) skrev 2016-11-20 20:07:13 följande:
    [quote=77150040][quote-nickOm du visste hur ofta det händer mig... Vissa tisslar och tasslar och jag får reda på det genom någon gemensam vän men andra har åtminstone mod och vett att fråga rakt ut istället för att snacka bakom ryggen på mig. [/quote]

Nu hänger inte jag i tuttförstorarkretsar, men man upphör ju aldrig att förvånas över hur folk uppför sig!
    +1 på dina ord.
    Domesticgoddess skrev 2016-11-20 20:30:37 följande:
    Vill tipsa om pepperberry.com, de gör kläder för storbystade kvinnor. En del av deras toppar/klänningar är förvisso ganska urringade men iom att de är skapta för att ge rum för brösten ser det inte vulgo ut.

Har alltifrån storlek 34 till 48, samtliga med kurvig, extra kurvig el superkurvig över bysten. Man kan till och med köpa blusar där som går att knäppa över brösten utan att man måste gå upp x antal storlekar och se ut som att man har ett tält runt midjan. Det är magiskt :)
    Vilken bra sida! Skrattande Det är ju så det är, att jag ofta måste gå upp en storlek pga brösten men då blir resten av tröjan förstor. Om det inte vore för brösten skulle jag dra Medium men måste ofta gå till Large pga brösten. Vet någon om det finns någon affär eller märke här som säljer kläder för storbystade där man kan prova kläderna först?

• Anonym (Lovisa)
    Anonym (Elin) skrev 2016-11-20 16:47:03 följande:
    Nu lär jag vara större än dig (på resten av kroppen) eftersom du inte är tjock och jag ligger precis på överviktsgränsen till BMI (och det är inte missvisande :)
    När jag var ung var jag också smal och bystig (samma bystirlek men betydligt mindre midjemått), nu är jag mer propetionerligt kurvig samt som sagt överviktig. Men jag vill som du inte ha tajt över mage och rumpa. Jag klär mig uteslutande i klänningar och kroppsnära tunikor.
    Mina klänningar är mestadels v- ringade, åtsittande men ej tighta över byst och en knapp dc under byst, sen faller de ganska rakt.Det är en modell som jag trivs i. (Jag har 75 F/G om det spelar roll).

Mina klänningar är dock inte djupt v-ringade. Den typ av ringbing som jag tror du menar (som är vanliga på sommarklänning), funkar inte på mig. Endera vissr man halva brösten eller så kommer den skärning som ska vara under bysten mitt på. Att ha ett linne under en sån klänning ser "tjorvigt" ut på mig.
    Jag klär mig ofta i klänningar också men det är lite vanskligt för det är så lätt att lägga på sig vikt när man inte måste passa i tajta jeans varje dag. Oskyldig Sen tycker jag inte om att ha klänning på vintern. Jag väger väl vad man skulle kalla "normalt" men har något kilo extra runt midjan/magen. Japp, det är precis såna ringningar jag menar på sommarklänningen när verkligen halva brösten hänger ut. Tumme ner på såna ringningar. Men sen så blir ju ringningarna ofta lägre pga storleken på brösten också av någon skum orsak. Jag känner igen mig till 100% på att skärningen under brösten hamnar mitt på brösten på många klänningar och toppar. Jag har fått kasta många kläder från förr pga att dom inte passar över brösten längre.

Så hur löser man problemet när man har lite mage/kärlekshandtag som man vill dölja men även stora bröst som tydligen ser ännu större ut i tunikor/lössittande toppar? Det här känns som en svår nöt att knäcka. Obestämd
Svar på tråden Hur klär man sig när man har stora boobies?