Anonym (Elin) skrev 2016-11-20 08:13:59 följande:
Om du har stora vröst och hyffsat smal midja får en polo ofta brösten att se större ut. Däremot är det förstås ingen som kan påstå att du visar för mycket klyfta i poli:) Stora bylsiga kläder är heller sällan snyggt på en kurvig person.
Vringat är väl det som jag hört rekommenderas till större byst.
Jag har alltid ett tigth linne under blusen/klänningen för att vara säker på att jag inte visar för mycket.
I övrigt tycker jag att du ska acceptera dina bröst precis som de är. Jag hade ganska stora bröst (i dörhållande till resten av kroppen) när jag var ung och jag kan ju säga att ja la aldeles för mycket tid på att försöka få brösten att se mindre ut. Fullständigt slöseri med tid.
(Svarar både Ann och Elin i samma svar för ni gled in i varann.)
Jag är hyfsat smal men är ganska tjock runt magen plus att den lätt sväller när jag äter så att gå i åtsittande tröjor funkar inte längre som när jag var ung och riktigt smal. Jag har oftast tunika eller lösa toppar för att försöka dölja mittpartiet men det är ett big no-no för stor byst läste jag nyss. Moment 22 för mig alltså. Jag skäms även över att jag har breda höfter och bred rumpa så jag går ju ofta i långa toppar, tröjor och tunikor som tydligen är helt fel.
V-ringat gillar jag och jag har också linne under ibland men det är ju inte alltid det funkar. Maxi-klänningar som jag ofta går med på sommaren är ju ofta jättedjupt skurna vid brösten och visar allt. Där funkar inte linne under tycker jag och då försöker jag ha en tröja ovanpå men pga värmen så vill man ju inte alltid ha en tröja och än mindre knäppa den och då ser mina bröst enorma och vulgo ut när jag inte döljer dom på något sätt.
Jag vet inte men jag tycker att ju äldre man blir ju trashigare ser det ut med stora bröst som man inte försöker dölja lite. Det som funkar på en 25-åring funkar inte i medelåldern eller äldre. Tack för era råd iaf, jag ska tänka på vad ni skrev.
Hur menar du att ett ljusare linne "kapar" brösten förresten? Ser dom mindre ut då?
Anonym (Ann) skrev 2016-11-20 08:55:27 följande:
Säger som ovan...v-ringat är mest smickrande! Är den för djup så ha ett linne under som kommer upp en bit,gärna i en ljusare nyans så att den "kapar" brösten. Inga bylsiga kläder förstås. Tunnare material är också att rekommendera,inga tjocka stickade plagg, mycket figurnära kläder i bra material. Inte heller för långa toppar så att kroppen ser fyrkantig ut. Halsband som sitter "tajt" om halsen gör att blicken dras uppåt,långa halsband gör motsatsen.
Anonym (Off) skrev 2016-11-20 13:39:21 följande:
Ingen aning, men är det inte rätt ohyfsat au fråga om någon är opererad? Gör folk det?
Om du visste hur ofta det händer mig... Vissa tisslar och tasslar och jag får reda på det genom någon gemensam vän men andra har åtminstone mod och vett att fråga rakt ut istället för att snacka bakom ryggen på mig.