• Anonym (Less och ledsen)

Gör din sambo något romantiskt för dig nånsin?

Nu drar jag en gräns direkt här för dom flesta gör romantiska saker i början för varann så det räknas inte. Men alla som har varit ihop i 5 år eller längre uppmuntras att svara i tråden.

Gör din sambo något romantiskt för dig nångång?
    Planerar en god middag, tänk dejtaktig och inte bara för att man måste äta och någon måste laga maten.
    Köper hem något gott han vet att du gillar som överraskning en lördag.
    Tänder ljus och poppar popcorn så att ni ska kunna ha en filmkväll.
    Ber dig följa med på en promenad med fika på ett café nånstans efteråt.
    Överraskar dig med tårta och presenter till frukost på din födelsedag.
    Överraskar dig med en spa-natt nånstans.
    Köper en tablettask när han tankar bilen och ger den till dig när han kommer tillbaka till bilen efter att ha betalat. (Hade en pojkvän som alltid gjorde det en gång i tiden och det var en liten sak men ack så gullig.)
    Ber dig vara med honom en kväll istället för att sitta i olika rum och se på varsin kanal som vanligt.
    Gör han något alls som visar att han har tänkt på dig och vill överraska och vara med dig.

Och ungefär där tog mina romantiska föreställningar slut för jag är så svältfödd på sånt att jag knappt vet hur romantik stavas längre. Jag vet att frågan kommer att komma så jag föregår er och säger att jag brukade försöka göra gulliga och romantiska saker men det uppskattades inte så värst mycket och nu har jag slutat.

• Svar på tråden Gör din sambo något romantiskt för dig nånsin?
  • Anonym (edge)
    Anonym (Less och ledsen) skrev 2016-11-20 03:12:24 följande:

Nu drar jag en gräns direkt här för dom flesta gör romantiska saker i början för varann så det räknas inte. Men alla som har varit ihop i 5 år eller längre uppmuntras att svara i tråden.

Gör din sambo något romantiskt för dig nångång?

Planerar en god middag, tänk dejtaktig och inte bara för att man måste äta och någon måste laga maten.

Köper hem något gott han vet att du gillar som överraskning en lördag.

Tänder ljus och poppar popcorn så att ni ska kunna ha en filmkväll.

Ber dig följa med på en promenad med fika på ett café nånstans efteråt.

Överraskar dig med tårta och presenter till frukost på din födelsedag.

Överraskar dig med en spa-natt nånstans.

Köper en tablettask när han tankar bilen och ger den till dig när han kommer tillbaka till bilen efter att ha betalat. (Hade en pojkvän som alltid gjorde det en gång i tiden och det var en liten sak men ack så gullig.)

Ber dig vara med honom en kväll istället för att sitta i olika rum och se på varsin kanal som vanligt.

Gör han något alls som visar att han har tänkt på dig och vill överraska och vara med dig.

Och ungefär där tog mina romantiska föreställningar slut för jag är så svältfödd på sånt att jag knappt vet hur romantik stavas längre. Jag vet att frågan kommer att komma så jag föregår er och säger att jag brukade försöka göra gulliga och romantiska saker men det uppskattades inte så värst mycket och nu har jag slutat.

Tyvärr, väldigt sällan!

Han har inte heller det så kallade 7:e sinnet, för att kunna bry sig om mig när jag inte är direkt hos honom.
  • Anonym (Lyckligt lottad)

Ja, men kanske inte av den sorten jag behöver. Jag skulle vilja ha mer av sorten "hitta på saker tillsammans", men jag ska visst inte gnälla... Min man kan ibland skriva fina lappar till mig, köpa med sig mitt favoritgodis, om jag fryser om fötterna och nämner det kan han resa på sig och hämta ett par strumpor och dra dem på mina kalla fötter. Han köper med sig parfym till mig när han är ute och reser och han sett att jag snart har slut. Han kan ta fram godisbitar och arrangera dem hjärtformat på vardagsrumsbordet medan jag är i köket för att hämta något. På min födelsedag får jag alltid ett fint kort där han skrivit något finurligt. Ofta får jag också tårta och han ser noga till att verkligen skämma bort mig på min födelsedag, vi går ut och äter på min favoritrestaurang, han frågar vad jag vill göra osv. Om han poppar popcorn så kommer han alltid med en liten skål till mig också, även om vi sitter i samma rum (jag brukar sitta vid skrivbordet och läsa/jobba medan han sitter i soffan o tittar på tv). Om jag får slut på dricka så springer han upp och hämtar. Han kan bädda ner mig om jag är trött efter en jobbig dag och vill gå och lägga mig långt före honom (verkligen stoppa om mig, pussa mig i pannan och hålla om mig tills jag somnat). Håller min hand när vi är ute och promenerar osv. Äh, han är helt enkelt vansinnigt omtänksam. Men större påhitt uteblir. Han skulle inte överraska med en hotellnatt eller ens komma med förslaget att "idag tänkte jag att vi kunde gå o fika tillsammans på det där stället du pratat om...". Han skulle heller aldrig köpa blommor eller smycken eller så självmant. Men han gör många, många små saker när han där och då ser att han kan göra något. Och så har det varit hela tiden vi varit ihop - 16 år i år.

• Anonym (K)

Absolut! För mig är det de små sakerna som betyder mest och det gör han då och då. Överraskade mig med att komma hem en dag tidigare från jobbet och hade blommor med sig. Erbjuder mig fotmassage när vi slötittar på TV i soffan. Säger åt mig att ta ett bad medan han tar hand om barnen när han ser att jag är trött. Gömmer lappar med gulliga meddelanden. Fixade svåra sudukon och la i min jackficka så jag skulle ha något att göra påväg till jobbet. Fixar kvällsfika när barnen somnat utan att jag ber om det. Anstränger sig för att hitta filmer som jag tycker om eftersom han vet att jag är kräsen när det gäller filmer. Det var några exempel men det behöver ju inte vara sånt som andra tycker är romantiskt. Stora grejer som restaurangbesök, hotellnatt osv blir det sällan och en av anledningarna till det är nog att det blir mycket logistik kring barnen och att det kostar mer. Men som sagt, jag tycker de små sakerna är viktigare. Hellre lite romantik titt som tätt än något stort romantiskt en gång om året typ! Vi har varit tillsammans i 10 år.

• Anonym (Flickvän)

Ja köper blommor, tar min hand på bion, tänder ljus, föreslår filmmys flera ggr i veckan, kan köpa hem något gott jag gillar, födelsedagsfrukost etc. Han värderar kvalitetstid ihop. Däremot kanske inte så mycket gulliga ord/lappar, spa etc. Ihop i 20 år.

• Carambolan

Min man (sedan 13 år) är bra på att köpa presenter och choklad och på vardagsomsorg som att ge mig sovmorgon och egentid från barnen. Däremot är han inte så bra på att planera roliga dejter. Där är vi väl varandras motsatser så det har liksom blivit att jag står för äventyren och han för paketen. Jag önskar att det någon gång var jag som fick bli överraskad med nåt kul att göra, men när jag föreslagit att han ska hitta på nåt så brukar det liksom landa i bio och mat på nån standardrestaurang... Inte hans grej att vara fantasifull där helt enkelt :)

• MS

Min man ger mig frukost på sängen varje helg, köper rosor regelbundet (var/varannan vecka), skriver varje morgon (må-fre) sms där han önskar mig en fin dag och att han älskar mig, bokar emellanåt (några ggr per år) barnvakt för middag, ger mig komplimanger flera ggr om dagen, köper ofta ngn liten godisbit när han ändå handlar och jag får varje morgon (som han är hemma) kaffe på sängen. Tillsammans bokar vi resor (två-tre resor med kompisar utan barn och lika många med barn per år). Hemma hjälps vi åt med allt. Dock gör vi olika mkt i perioder baserat på vem som har jobbigast på jobbet.

Med andra ord så kan jag absolut inte klaga på hans romantiska och omtänksamma sida! Jag gör mitt bästa för att hålla jämna steg men ligger nog lite efter hela tiden...

Vi har varit tillsammans i snart 23 år och gifta nästan lika länge.

• Tuvalu124

Ja oja det för han. Jag får fotmassage så gott som varje kväll (bästa jag vet!) han köper hem mina favorittidingar/godis ect väldigt ofta. Blommor blir det däremot inte ofta, då jag själv köper sånt ofta förmodligen. Kommer ofta hem med doftkakor och doftljus som jag är helt besatt av året om :)) Kan verkligen inte klaga och dessutom är han väldigt lyhörd då det kommer till födelsedagar och annan uppvaktning. Jag är minst lika bra på att uppvakta min man, viktigt med romantik och känna sig uppskattad. Snart firar vi 10år, inte så pjåkigt! Bara tänka tanken på att lära upp en ny man... det får mig att anstränga mig ännu mera! ;D

Romantiken lever hos vissa tydligen. Gott så.

• Anonym (pappa)

Jodå. Sedan han kom hem förra söndagen har han:
    Överöst mig, och ungarna så klart, med presenter från landet han jobbat i.
    Fixat frukost på sängen en vanlig vardag.
    Fixat spakväll hemma
    Fixat allt vardagsbestyr, låter kanske inte så romantiskt, men jag tycker det är skitsexigt

Nästa vecka är ungarna hos sina mammor, så det lär slå gnistor. 

• Plupp73

Ja, vardagsromantiken är det bästa!

- att tända bastun och sätta på romantisk musik

- att gå upp och sätta på kaffe, baka scones och tända ljus till frukosten

- att göra en kopp te som serveras på sängen

- att bara komma med en liten gullig present som bara är personlig

-att stryka över ryggen, armen och ge en kram

- att ha tänt ljusen i sovrummet bara för att göra det mysigt

- att ha tagit disken, gått ut med hunden, tagit in hästarna.....och låta mig ligga kvar i sängen och vila.

Alltså... jag måste bara säga att jag blir ganska avundsjuk när jag läser vad ni skriver. Om jag på rak arm skulle försöka komma på något romantiskt han har gjort så kommer jag möjligtvis på typ tre saker och det är på väldigt många år tillsammans. Mitt förhållande är fan tragiskt.

• Anonym (J)

Nej, aldrig. Vi har varit ihop i 10 år och är gifta men han har aldrig gjort det. Jag har gjort det många gånger för honom. Det känns tråkigt ibland och det händer att jag blir lite ledsen men han är väl bara inte en romantiker...

• Anonym (10år)

Efter 10 år och med små barn blir det inga stora välplanerade dejter men massa små saker som jag uppskattar:

-föreslår ofta att jag ska ta ett bad i lugn och ro.

-han bäddar alltid sängen (som jag lämnar obäddad) för han vet att jag älskar att lägga mig i en bäddad säng.

-ordnar ofta "hemma dejter" när barnen somnat med god mat och vin som han tänkt ut.

-går ut och skrapar bilen innan jag ska åka.

-tankar min bil ibland som överrraskning.

-tar hand om allt i vardagen som jag tycker är jobbigt typ försäkring, byta glödlampor, dammsuga filtret i torktumlaren. Jag tycker det är romantiskt på så sätt att han vet att jag inte vill göra det så jag ska få slippa.

-överraskar inland med att köpa nåt godis eller liknande som jag gillar.

• Anonym (pappa)
    Anonym (10år) skrev 2016-11-20 17:22:27 följande:

Efter 10 år och med små barn blir det inga stora välplanerade dejter men massa små saker som jag uppskattar:

-föreslår ofta att jag ska ta ett bad i lugn och ro.

-han bäddar alltid sängen (som jag lämnar obäddad) för han vet att jag älskar att lägga mig i en bäddad säng.

-ordnar ofta "hemma dejter" när barnen somnat med god mat och vin som han tänkt ut.

-går ut och skrapar bilen innan jag ska åka.

-tankar min bil ibland som överrraskning.

-tar hand om allt i vardagen som jag tycker är jobbigt typ försäkring, byta glödlampor, dammsuga filtret i torktumlaren. Jag tycker det är romantiskt på så sätt att han vet att jag inte vill göra det så jag ska få slippa.

-överraskar inland med att köpa nåt godis eller liknande som jag gillar.

Det är helt klart de små gesterna som gör det. 
  • Anonym (Ulle)

Lite blandat. Vi sitter också ofta på olika ställen en vanlig kväll när barnet lagt sig och ibland blir jag sur på det, men då får jag väl gå dit och dra bort honom från datorn?

Det jag verkligen uppskattar är att han ger mig massage så fort jag vill, det är underbart. Tar lätt hellre det än blommor varje lördag om så vore. Ibland köper han något åt mig, någon godsak eller en pryl. Ibland blir det helt rätt, ibland lite galet men man får uppskatta tanken.

Jubileum, spa och sånt planerar vi tillsammans. Jag uppskattar inte direkt överraskningar eftersom jag är mycket upptagen med min karriär och det vi gör socialt, allt måste planeras om det inte ska bli för mycket på samma månad.

• Ser0tonin
    Anonym (Less och ledsen) skrev 2016-11-20 16:07:46 följande:

Romantiken lever hos vissa tydligen. Gott så.

Vi har blivit lite snuvade på konfekten :P
    Ser0tonin skrev 2016-11-20 17:45:40 följande:
    Vi har blivit lite snuvade på konfekten :P
    Det verkar som det. Obestämd
  • Påven Johanna II

Jag känner mig oerhört högt älskad och uppskattad av min man och han visar mig en närmast oändlig omtanke. Han överraskar mig också, främst med resor, och låter mig ofta veta hur mjuk, härlig, sexig och allt möjligt annat positivt han tycker att jag är. Så jag tycker att han är romantisk och tillfredsställande om än inte på det där "rosenblad på sängen", "lappar under kudden"-sättet. Men jag saknar heller inte sådant, jag gillar det vi har. Jag älskar att han håller mig i handen och alltid vill hångla med mig, och jag blir alldeles varm varje gång jag läser för honom och han smeker mig över kinden. Allt sådant är saker som jag älskar hos honom och med vår relation. Hjärta

• Anonym (Kärlek)
    Anonym (Lyckligt lottad) skrev 2016-11-20 03:55:24 följande:

Ja, men kanske inte av den sorten jag behöver. Jag skulle vilja ha mer av sorten "hitta på saker tillsammans", men jag ska visst inte gnälla... Min man kan ibland skriva fina lappar till mig, köpa med sig mitt favoritgodis, om jag fryser om fötterna och nämner det kan han resa på sig och hämta ett par strumpor och dra dem på mina kalla fötter. Han köper med sig parfym till mig när han är ute och reser och han sett att jag snart har slut. Han kan ta fram godisbitar och arrangera dem hjärtformat på vardagsrumsbordet medan jag är i köket för att hämta något. På min födelsedag får jag alltid ett fint kort där han skrivit något finurligt. Ofta får jag också tårta och han ser noga till att verkligen skämma bort mig på min födelsedag, vi går ut och äter på min favoritrestaurang, han frågar vad jag vill göra osv. Om han poppar popcorn så kommer han alltid med en liten skål till mig också, även om vi sitter i samma rum (jag brukar sitta vid skrivbordet och läsa/jobba medan han sitter i soffan o tittar på tv). Om jag får slut på dricka så springer han upp och hämtar. Han kan bädda ner mig om jag är trött efter en jobbig dag och vill gå och lägga mig långt före honom (verkligen stoppa om mig, pussa mig i pannan och hålla om mig tills jag somnat). Håller min hand när vi är ute och promenerar osv. Äh, han är helt enkelt vansinnigt omtänksam. Men större påhitt uteblir. Han skulle inte överraska med en hotellnatt eller ens komma med förslaget att "idag tänkte jag att vi kunde gå o fika tillsammans på det där stället du pratat om...". Han skulle heller aldrig köpa blommor eller smycken eller så självmant. Men han gör många, många små saker när han där och då ser att han kan göra något. Och så har det varit hela tiden vi varit ihop - 16 år i år.

Wow!!! Det där är kärlek det! Att va uppmärksam osv. Att han har lagt märke till din parfym!! Hur många män märker sånt eller ens vet vilket märke man brukar ha. Grattis!
Svar på tråden Gör din sambo något romantiskt för dig nånsin?