• Louisemlls

Tidiga symptom?

Hej alla ni!

Jag och min sambo går i tankarna om att skaffa barn, och nu tror jag vi har lyckats. Men jag har alltid haft det extremt struligt med menscykeln så har ingen som helst koll på mina dagar eller äglossningen överhuvudtaget.. Men har vi lyckats nu är det väldigt tidigt.

Det jag upplever nu är en extrem svullnad på magen, ser verkligen gravid ut, humörsväningar, jag gråter för absolut ingenting för att sedan vända på tre sekunder och vara nästan euforisk. Blir även lättare irriterad.

Sen har jag en vit mjölkaktig flytning som inte luktar något alls, men den är rikligt, känns nästan som mens när det kommer. Den är dock tunn, inte tjock som jag läst att andra upplevt. Sen har jag som mensvärk i korsryggen, inte hela tiden men det kommer i sina omgångar, och ibland "sticks" det i äggstockarna. Är även bubblig som tusan i magen. Även sex kan vara känsligt, upplever att jag får lättare orgasm men efter (nästan varje gång) så blir jag öm i livmodern.

Det som jag dock upplever, (som inte stämmer in i "normla" graviditets-symptom) och vill fråga om någon annan känner igen sig i, då jag efter extremt mycket googlade inte kommer fram till något vettigt, är att jag har har i stort sätt tappat allt mitt smaksinne, är inte alls sugen på mat, är nästan inga hungerkänslor alls och ingenting smakar när jag väl äter. (måste tillägga att jag inte mår illa alls.) tycker mig ana att brösten är något större men är inte det minsta öm i dom.. Och det som framförallt inte stämmer är att jag inte är trött. Känns som jag inte blir trött alls och har otroligt svårt att komma till ro och somna. Däremot är jag supertrött när jag vaknar på morgonen men det tolkar jag bara att de beror på att jag sover så få timmar på nätterna nu mera. Är det bara så att jag/vi vill så mycket att kroppen inbillar sig..?

Tack för eventuell hjälp.. Och ber om ursäkt för långt inlägg och kanske något snurrig text.. ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-11-20 04:04
    Frågetecknet i slutet var menat att va en smiley.. :)

• Svar på tråden Tidiga symptom?
  • Mallan97

Vad jag har förstått så har inte alla samma symtom, i mina öron låter det du beskriver symtom som jag skulle ta som att jag är gravid. Så ta ett grav-test och se hur det ser ut!

LYCKA TILL!!

• babydreams

Jag litar inte på symtom.. förutom att mensen uteblir då. I fem månader har jag fått liknande symtom men det har alltid visat sig att jag inte var gravid. Sen nu denna månad kände jag inget speciellt alls, dock kom ingen mens på BIM-dagen. Så tog ett test dagen efter och jag var gravid!! Självklart är det väldigt individuellt och du kan ju faktiskt vara gravid :) gör ett test efter BIM så vet du säkert! Håller tummarna!

• Anonym (Väntans tider...)
    babydreams skrev 2016-11-22 09:30:54 följande:

Jag litar inte på symtom.. förutom att mensen uteblir då. I fem månader har jag fått liknande symtom men det har alltid visat sig att jag inte var gravid. Sen nu denna månad kände jag inget speciellt alls, dock kom ingen mens på BIM-dagen. Så tog ett test dagen efter och jag var gravid!! Självklart är det väldigt individuellt och du kan ju faktiskt vara gravid :) gör ett test efter BIM så vet du säkert! Håller tummarna!

Grattis till bebis <3 

Jag har en annan tråd levande, men tänkte bara fråga dig en sak, hade du inga symptom alls? 

Jag är på BIM +7 idag med en hel del symptom men försöker vänta till på fredag just för att min mens varit lite som den är några månader...
  • babydreams
    Anonym (Väntans tider...) skrev 2016-11-22 10:19:44 följande:
    Grattis till bebis <3 

Jag har en annan tråd levande, men tänkte bara fråga dig en sak, hade du inga symptom alls? 

Jag är på BIM +7 idag med en hel del symptom men försöker vänta till på fredag just för att min mens varit lite som den är några månader...
    Tack <3

Nej faktiskt inga alls, förutom att mensen var sen. Jag var väldigt trött med, men det brukar jag ofta vara. Symtomen kom några dagar efter jag plussade, dvs molvärk och ömma bröst :)
  • Sara88E
    babydreams skrev 2016-11-23 09:16:32 följande:
    Tack <3

Nej faktiskt inga alls, förutom att mensen var sen. Jag var väldigt trött med, men det brukar jag ofta vara. Symtomen kom några dagar efter jag plussade, dvs molvärk och ömma bröst :)
    Aha, jag förstår! :) 

Skulle du vilja hjälpa mig att tyda mina test? Vet varken ut eller in :/ haha 

Men de flesta verkar tycka att det är positivt... :)
  • Louisemlls

Hej ni som skrivit, hoppas jag svarar på rätt ställe nu.. Är rätt ny på sidan och mobilverisonen gör sig inte rättvis i gemförelse om jag suttit vid datorn.. Men kan säga att jag gjort ett test idag som var negativt. Men jag förbannar det inte ännu, då jag tror det är för tidigt för att ge ett positivt resultat.. Återkommer nästa vecka igen om någon är intresserad av resultat då.. :)

Svar på tråden Tidiga symptom?