• belindahultberg

Ägglossningstest ger inte utslag?!

Jag sambon har bestämt oss för att försöka skaffa ett till barn, (vi har en 1åring).

Vi köpte ett Clearblue ägglossningstest och har testat i 9 dagar nu, men den ger inget utslag, den visar bara den runda cirkeln varje dag, har provat både morgonnest och under dagen. Jag har en "mensapp" som visar fertilitetsdagar och ägglossningsdsgen men man vet inte hur mycket man lan lita på de så tänkte därför att de kan va kul å se exakt med äl test.

Någon mer som varit med om att det inte ger utslag? Man blir lite orolig men samtidigt har jag regelbunden mens och hade också mensvärk i fredags som jag brukar när jag har äl så det kanske bara är så att den inte ger utslag på mig.. eller nåt ????

• Svar på tråden Ägglossningstest ger inte utslag?!
  • LillaJag06

Vilken dag testar du på? Kan vara så att du testar på fel dag (för tidigt) och därför blur det negativt.

• belindahultberg

Har testat i 10 dagar i morgon, jag började testa 3 dagar efter min mens för att vara ute i tid typ.. men enligt min app har jag ägglossning idag, och den gav bara de negativa utslaget då med ???? även följt anvisningarna i bruksanvisningen ????

• Linaaa87

Fortsätt testa!

Bär vi planerade att bli gravida med vår nummer 2 så använde vi ältest, ja fick inte utslag förrän dag 16, 3 dagar senare än ja trodde så kan va så att du testat för tidigt!

• Espresso

Jag har använt äl-test från graviditetskollen och fick alltid utslag på dem, bekräftat med temphöjning. Den månaden jag faktiskt blev gravid fick jag däremot aldrig något positivt test, trodde det skulle vara kört men icke. Så ibland är kroppen lurig och ibland tror jag bara att man har lite otur och råkar testa vid fel tidpunkt, även om man följer alla instruktioner :)

• Plingplong8

Jag fick inga utslag alls på äl-tester! Efter många försök med testerna osv så tog jag beslutet att köpa en clear blue fertilitetsmonitor advanced. Funkar hur bra som helst, efter att inte ha sett några utslag på stickor till att få utslag på monitorn gjorde mig så himla lycklig :D rekommenderar den verkligen

Svar på tråden Ägglossningstest ger inte utslag?!