• Skrinda

Amningsbebisar som fiser...

Nu måste jag bara fråga hur era bebisar som helammar fungerar... Min dotter fiser helt gräsligt, det luktar verkligen pyton, gör era det? Hon är fem månader och helammar fortfarande.

På bvc säger de bara att det inte är normalt men heller inte onormalt... Min mamma som jobbat mycket med bebisar säger att det inte ska lukta om fisarna när de ammar (men hon säger så mycket...).

• Svar på tråden Amningsbebisar som fiser...
  • KRAM

Min tjej tokfiser också. Det luktar ibland som om hela blöjan är full trots att det inte är nått bajs i den. Har gett smakis, men eftersom hon inte tycker om det så har vi haft en paus på ca 2 veckor och hon pruttar fortfarande som en karl Vaknar ibland av hennes pruttar på natten Tror inte att det är nån fara.
    Hon är 6½ mån.

• firhilwen

Samma sak med min lilla skrutta som blir 7 månader den 8/3. Hon har helammats fram till för ca 3 veckor sedan då vi inledde med smakisar. Numera "fullammar" vi...

Sedan hon föddes har hon fisit illaluktande men det är ingen som sagt något om det, och jag antar att det ändå är ganska normalt.

• Skrinda

Hmmm verkar vara ett tjejproblem... Men! "Fina flickor fiser ju inte" Haha, nåja skämt åsido, skönt att få höra att det är fler! Tack för era svar!

• schelena

Emil fiser också så det luktar lång väg och jag tror han har blöjan full men den är det inget i. Skönt att höra att det är flera.

• Madicken och Lisabeth

Min lilla skrutta på 11 veckor fiser som en hel karl. Det har hon gjort ända sedan hon var en 2-3 veckor. Det är såna avskyvärda dofter att till och med Pappan och jag bågnar. Vet inte varför det kom först efter några veckor men inbillar mig att det faktiskt har blivit lite bättre på sista tiden. Hon äter också bara bröstmjölk.

• malin21

hej min pojk fiser oxå illa
    men det beror på vad man själv ätit säger bm..
    typ lök å sånt..

det låter som en hel karl

ex :
    ja va på mvc å innan jag skulle hem så tänkte jag byta på douglas, så jag stängde inte dörren till toan efterssom jag bara skulle byta, det satt fullt med folk i vänt rummet, han lägger av värsta HÖGA fisen.. dom lär ju ha trott att det va jag , man kan ju inte direkt kika ut å säga det va han inte jag
    å dom hade inga barn så dom visste säkert inte att en bebis kan fisa så högt... så j*vla pinsamt

• mirre2

min tjej fiser oxå mycke *sura fisar luktar pyton* hon e 16veckor

• mirre2

malin21: hehe pinsamt ja de låter som en hel karl när de små släpper sig

• Themla

Skönt att höra att det finns både smågrabbar å småtjejer som fiser som rejäla karlar! Vår grabb kan vara en riktig stinkbomb! Jag inbillar mig dock att hans fisar blivit färre sedan vi började med smakportioner, men som sagt, det kan ju vara önsketänkande oxå. Som spädbarn, när han helammades, hade han mycket luft i magen. Det bara inte lät förskräckligt och luktade illa, utan jag tror att han själv led av alla besvärliga gaser. Vi använde Minifom från apoteket (för barn med kolik å matsmältningsbesvär) och jag upplever att det hjälpte honom en del.

Så har era små älsklingar ont av sina monsterfisar kan Minifom vara värt att pröva. Annars får de väl "blåsa på"! *s*

Kram till alla härliga människor!

• MaddeB

Här är en till med en liten fislisa. Ida är 10 veckor och hon fiser som en hel karl och ibland luktar det inte blomma

• Skrinda

Åh vad härligt att läsa om alla fisbebisar!!!!!!

Min mamma ojade sig senast nu i em när jag beklagade mig över stanken "men Linda, jag tror verkligen inte att det ska VARA så... bla bla bla"

JOHO! Ammande bebisar får lukta pyton när de fiser för det gör flera stycken på FL

• Helene m Olivia o Sigrid

Inte tycker jag att det luktar illa! Det luktar amningsbajs helt enkelt!

Jag råkade känna lukten av ersättningsbajs en gång på öf och DET stank verkligen!! BLÄÄÄÄ!

• Skrinda

Helene o Olivia! Det var ju bebisar som fiser illa jag frågade efter... Att "normalbebisen" inte luktar är jag ju redan på det klara med... Jag var ju orolig och ville veta om det bara var min bebis som luktar illa och har nu fått veta att det finns fler.

Svar på tråden Amningsbebisar som fiser...