• Martinalejon

Negativt test men ingen mens?

Hej!

Jag och min pojkvän har börjat prata om barn, och kom gemensamt överens om att jag skulle sluta med mina p-piller i september.

Har sedan dess fått mens två gånger, senast i oktober 20-25:te.

Jag skulle fått min mens i fredags, men inte fått den ännu. Gjorde ett test i fredags som visade negativt. Min mens är aldrig försenad.

Har fått mörkare urin och mycket acne, mer än vad jag brukar få. Fick även ökade flytningar, och det brukar vara att flytningarna börjar avta dagarna innan mens.

Har idag varit väldigt trött, äter som en häst och känner mig småsjuk. Har mensvärk också idag.

Kan ett test visa negativt? Jag har inga jättesymptom på graviditet men är ändå orolig.

• Svar på tråden Negativt test men ingen mens?
  • Anonym (Frustrerad)

Jag är i samma sits! Grymt frustrerande... Har mkt symtom och BIM igår men negativt test idag. Kanske är skengravid... :( Men har alltid mens 11,12,13 dagar efter äl och igår var dag 13

• Martinalejon

Eller hur är det jobbigt?! Jag har använt mig av två menskalendrar, och förra gången var mensen en dag försenad. Jämförde dom två och den jag går efter nu säger att jag skulle fått min i fredags (den andra i torsdags)

Det är viktigt för mig att veta om jag är gravid då jag tränar kickboxning och thaiboxning. Och jag vill ju såklart inte riskera att få MF på grund av en spark/ett slag i magen :(

När ska du testa dig nästa gång? Jag tog mitt test på kvällen i fredags, funderar på att göra ett på onsdag eller slutet av veckan om inte mensen kommer innan dess.

• Anonym (Frustrerad)
    Martinalejon skrev 2016-11-20 16:05:51 följande:

Eller hur är det jobbigt?! Jag har använt mig av två menskalendrar, och förra gången var mensen en dag försenad. Jämförde dom två och den jag går efter nu säger att jag skulle fått min i fredags (den andra i torsdags)

Det är viktigt för mig att veta om jag är gravid då jag tränar kickboxning och thaiboxning. Och jag vill ju såklart inte riskera att få MF på grund av en spark/ett slag i magen :(

När ska du testa dig nästa gång? Jag tog mitt test på kvällen i fredags, funderar på att göra ett på onsdag eller slutet av veckan om inte mensen kommer innan dess.

Jaa det är jättejobbigt, man bara går och väntar och så ser man alla andra som får plus. Men själv får man varken plus eller mens hahaGråter använder mig av FF och NC, vilka använder du? ååh jag förstår dig! Om jag var du skulle jag nog testa i morgon bitti :) hormonhalten fördubblas ju varannan dag :). Jag testade mig i morse... så vet inte när jag ska testa igen..
  • Anonym (Frustrerad)

Och är man inte gravid så vill man ju att mensen kommer så fort som möjligt, så man kan fortsätta sin bebisverkstad haha

• Martinalejon

Jo men precis! Man vill så gärna att något ska komma.

Jag använder mig av appen P Tracker Lite och kalkylatorn på familjeliv.se.

Får köpa ett test i veckan och se, idag har jag haft ont i magen så mensen kanske är påväg

• Perfectpenguin

Lycka till tjejer!

Min mens var aldrig sen innan heller, men sen två månader på raken var den 15 dagar sen. Jag kände mig också skengravid. 

Jag var dock stressad över jobbet, åt sämre och gick ner i vikt så antagligen var det pga det.

• Längtarefternr2snälla!

Hej!

Liknande situation. Två dagar över tiden visade testet negativt. Nu tre dagar över tiden. Vågar inte testa igen. Tycker jag blir så ledsen av det och mensen är ju ändå inte här. Låter inte lovande med 15 dgr över tiden! Jag har just gått ned 7 kilo på tre månader....Gah! Tänk om det var det. Man skall inte motionera då ra :)

• Längtarefternr2snälla!

...och jag glömde skriva att jag håller med föregående talare. Man vill ju bara har sin mens tillbaka snarast om det inte skall bli något. Annnars blir cykeln kajko

• Martinalejon
    Längtarefternr2snälla! skrev 2016-12-05 20:05:55 följande:

...och jag glömde skriva att jag håller med föregående talare. Man vill ju bara har sin mens tillbaka snarast om det inte skall bli något. Annnars blir cykeln kajko

Jo precis. Min mens kom 5 dagar sent, efter två negativa test.

Nu är det snart dax för ägglossning för mig. Köpte sånna ägglossningstest så kanske man får mer koll på det.

Har läst att man kan ligga med kudde under rumpan efter sex i ca 20 min. Frågan är om det är myt eller sanning? Någon som vet?
Svar på tråden Negativt test men ingen mens?