Ångest/Depression sjukskrivning?! Ingen inkomst
Hej
Jag går rakt på sak.
För ca 1 år sedan blev jag helt utbränd. Gick heltid i skolan, jobbade deltid, tog körkort, tränade 5 dagar i veckas etc. Det skedde successivt men till sist fick jag typ ett breakdown, slutade skolan, tog körkortet iaf & jobbade bara, vilket var skönt. Jag återhämtade mig men har hela tiden känt mig typ skadad efter det.
Kan ju tilläggas att jag i perioder tidigare i livet mått ganska dåligt psykiskt(depressioner & ångest/panikångest) men har klarat mig bra de senaste 3 åren.
Iaf, för ca 1.5 mån sedan slutade jag på mitt jobb. Har verkligen inte trivts där de senaste 6 mån, hade frågat om omplacering flera gånger men inte fått igenom det.
Jobbet var på ett större cafe så det var alltid full rulle & min stresstolerans har aldrig vari bra men den har varit helt borta de senaste månaderna så jag orkade helt enkelt inte gå & försöka bli sjukskriven så sa bara upp mig en dag, ganska impulsivt.
Nu sitter jag här, utan någon inkomst öht, ångest, svårt att ta mig ut pga social ångest & med stunder av total hopplöshet. Min gamla ätstörning dessutom börjat visa sig lite igen, mår skit helt enkelt.
Var hos läkaren för tre dagar sen i hopp om att ev. bli sjukskriven(Då hade jag iaf kanske fått sjukpenning) eller iaf få ett intyg att ge till AF ang nedsatt arbetsförmåga & en remiss till psyk. Men läkaren ansåg inte att hon kunde bedöma mig tillräckligt illa däran & remiss till psyk bara är slöseri på tid då de bara kommer vilja sätta mig på mediciner igen vilket jag inte vill( har en terapeut). Så går därifrån med gråten i halsen & ett recept på atarax.
Jag har en jätte fin sambo som står ut med mig i all denna skiten & som har ett jobb, så vi kommer ju kunna betala hyran osv.. Det känns bara fördjälvigt att inte kunna bidra rent ekonomiskt eller ens kunna köpa julklappar.
Kan någon hjälpa mig med vad jag kan göra? Ska jag försöka prata med läkaren igen? Eller har jag verkligen ingen rätt till pengar någonstans ifrån?
Bör tilläggas:
Iom jag själv sa upp mig så har jag 45 karensdagar från A kassan, sedan kanske jag inte ens har rätt till a kassa, väntar på arbetsgivarintyg så jag kan slutföra min ansökan.