Vårnadstvist
Mina barns andra förälder har ansökt om ensamvårdnad.
Jag undrar vad som händer nu?
Finns det chans att kunna lösa det utan att det går till domstolen trots att jag har fått hem handlingar från domstolen?
Mina barns andra förälder har ansökt om ensamvårdnad.
Jag undrar vad som händer nu?
Finns det chans att kunna lösa det utan att det går till domstolen trots att jag har fått hem handlingar från domstolen?
Man kan ta tillbaka en vårdnadsstämning när som helst om man är överens. Ger du bort din del i vårdnaden? Det är väldigt svårt att få ensam vårdnad idag.
Nej jag vill inte ge upp vårdnanden. Den andra föräldern kommer nog inte bara att ta tillbaka stämningen så jag undrar vad som kommer hända härnäst?
Får man tid till domstol eller är det familjerätten som har hand om utredningen?
Nån som vet vad umgängessabotage innebär?
Nån som vet vad umgängessabotage innebär?
Det innebär att en person som har vårdnaden om barnet, alternativt barnet boende hos sig, aktivt förhindrar motparten från att ha kontakt, utan anledning.
Det är ganska allvarliga grejer, så om du sysslat med det ligger du ganska pyrt till.
Det innebär att en person som har vårdnaden om barnet, alternativt barnet boende hos sig, aktivt förhindrar motparten från att ha kontakt, utan anledning.
Det är ganska allvarliga grejer, så om du sysslat med det ligger du ganska pyrt till.
Har ni juridiskt bindande umgängesavtal?
Av vilket skäl vill mamman inte att du ska träffa barnen?
Har ni juridiskt bindande umgängesavtal?
Av vilket skäl vill mamman inte att du ska träffa barnen?
Det handlar alltså inte om att de inte ringer dig och kräver att barnen kommer över, utan det handlar om, t.ex, att de när de vet att du ska komma och hämta dem låsa dörren och låtsas att de inte är där, osv.
Om det är detta som händer bör du skaffa ett juridiskt ombud bums och ta det till rätta,
Smsa den andra föräldern och meddela att du vill ha umgänge under t.ex varannan helg. Så fre kl 16 hämtar du barnen och du lämnar i förskolan/skolan på måndag morgon. Typ så. Bor ni långt ifrån varandra?