• Anonym (TS)

Håret luktar svavel! Selsun schampo

Hej!

Har pga kliande hårbotten börjat tappa hår för jag kliar så mycket. Jag självbehandlade med selsun efter anvisning. Håret luktar inget samma dag jag tvättat med det men dagen efter och sedan mer för var dag till nästa tvätt.

Nu har jag behandlat som de rekommenderade och har använt head and shoulders två gånger sen sistack behandling.

Mitt hår luktar fortfarande illa! Dagen efter får håret en stark och påträngande lukt av svavel?

Hos läkaren blev jag rekommenderad att istället prova fungoral (misstänkt psoriasis i hårbotten).

Någon som vet hur jag blir av med lukten?? Har ni varit med om samma?

• Svar på tråden Håret luktar svavel! Selsun schampo
  • Halgot

Jag har samma problem, men jag måste behandla hela kroppen, inte håret, och det luktar så jävla illa. Jag tvättade med vanlig tvål efteråt för att få bort allt, men det luktar och sitter kvar i huden ändå. Väldigt obehagligt.

Hur lång tid tog det innan det försvann för dig?

• Coffe30

Jag har haft samma problem med illaluktande hår i flera år. Jag har precis hittat orsaken! Jag har ätit kosttillskott, alltså vanliga vitaminer som t.ex. Vitamin kvinna. Fick höra att det inte är bra att äta vitaminer, om det inte finns en verklig anledning till det. Vitaminer lagras i kroppen och kan påverka ens doft. Jag testade att göra en månads uppehåll med vitaminerna, och doften i håret försvann!!!!

• Anonym (Vänster är ett skällsord)
    Anonym (TS) skrev 2016-11-21 09:03:56 följande:
    Håret luktar inget samma dag jag tvättat med det men dagen efter och sedan mer för var dag till nästa tvätt.
    Du skall självklart tvätta håret minst en gång varje dag, det är det mest självklara i världen.

Klart som tusan du luktar illa i håret om du går runt med flera dagars svett o smuts i håret, det fattar vem som helst?
Svar på tråden Håret luktar svavel! Selsun schampo