• mammajohanna123

Sonen kissar ner sig nästan varje dag

Hej!

Jag har en son som fyller 4 år snart, han kissar fortfarande ner sig väldigt ofta, nästan varje dag. Oftast brukar det komma mitt i leken att han ropar att han kissar ner sig. Att få han till toaletten frivilligt är jättesvårt, han provat mutor, klistermärken inget funkar.

Jag känner skälv ingen press på att han ska vara utan blöja, det är dagis som säger set, eftersom pojken går på storbarnsavdelningen. Han slutade med blöja under sommarlovet. Tacksam för all hjälp!

Sonen ska få en lillebror, men det är han bara glad över och längtar jättemycket

Navid 2012-12-29
  • Svar på tråden Sonen kissar ner sig nästan varje dag
  • Fru Ve

Det är ju vanligt att speciellt pojkar är lite sena och omogna med detta. Jag har två söner varav den yngsta är 5 år, och det händer fortfarande rätt ofta att han skvätter i kalsongerna och byxorna för att han är mitt i leken och inte tar sig tid att gå på toa. Hans storebror gjorde också så ända upp i förskoleklassen. Det är jobbigt tycker jag. Det som hjälper är att försöka se till att barnet går och kissar med jämna mellanrum. Det får max gå 3 timmar mellan toabesök. Försök få in en rutin. Och ha tålamod.....

• mammajohanna123
    Fru Ve skrev 2016-11-21 11:55:42 följande:

Det är ju vanligt att speciellt pojkar är lite sena och omogna med detta. Jag har två söner varav den yngsta är 5 år, och det händer fortfarande rätt ofta att han skvätter i kalsongerna och byxorna för att han är mitt i leken och inte tar sig tid att gå på toa. Hans storebror gjorde också så ända upp i förskoleklassen. Det är jobbigt tycker jag. Det som hjälper är att försöka se till att barnet går och kissar med jämna mellanrum. Det får max gå 3 timmar mellan toabesök. Försök få in en rutin. Och ha tålamod.....

Tack så jättemycket:)
    Navid 2012-12-29
Svar på tråden Sonen kissar ner sig nästan varje dag