• Anonym (Maken)

    Snapchat

    Hej. Jag undrar hur snapchat egentligen fungerar? Varför skaffar man snapchat?
    Kan man se historik på något sätt? Alltså bilder och sådant försvinner vad jag förstår men ser man när och vem man chattat med?
    Anledningen är att min fru och jag använder varandras telefoner och nu såg jag att hon skaffat snapchat och en ny man på hennes jobb är med i kontaktlistan där...

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-11-21 14:14
    dubbelpost...

  • Svar på tråden Snapchat
  • Anonym (Znappidapp)

    Förstår din undran/misstanke. Man delar vanligtvis text och bild med någon...precis som man gör med alla andra liknande appar och sociala moderniteter Fb, IG o så. Fråga henne vad hon använder den till

  • Anonym (Maken)

    Ok, men kan man se när och vem man skickat till?

  • DetVarSomFan
    Anonym (Maken) skrev 2016-11-21 14:41:47 följande:

    Ok, men kan man se när och vem man skickat till?


    Man kan se tidpunkt och vem man fått/eller skickat något till. Men du kan aldrig se innehållet :) Det försvinner. Du har 1-10 sek på dig att kolla en bild du tagit emot innan den är borta. 
  • MammaTillTre96

    Texter försvinner om de inte sparar de själva i chatten. bilder försvinner efter man kollat på dom.


    man kan se till vilka man skickat till.


    Jag vill ju inte skrämma dig men snap har ju funnit i några år nu så tycker det är konstigt att hon har fått för sig att skaffa det nu, kan det verkligen vara hennes idé?


    oftast är det ju perversa folk som vill snacka över snap då inget syns.


    Vill man snacka eller skicka bilder kan man ju lika gärna använda messenger/sms/fb eller instagram


     

  • Anonym (Barn)
    MammaTillTre96 skrev 2016-11-21 16:34:32 följande:

    Texter försvinner om de inte sparar de själva i chatten. bilder försvinner efter man kollat på dom.

    man kan se till vilka man skickat till.

    Jag vill ju inte skrämma dig men snap har ju funnit i några år nu så tycker det är konstigt att hon har fått för sig att skaffa det nu, kan det verkligen vara hennes idé?

    oftast är det ju perversa folk som vill snacka över snap då inget syns.

    Vill man snacka eller skicka bilder kan man ju lika gärna använda messenger/sms/fb eller instagram

     


    Barnen skaffar snapchat och många andra utan sexuellt innehåll.
  • MammaTillTre96
    Anonym (Barn) skrev 2016-11-21 18:03:28 följande:
    Barnen skaffar snapchat och många andra utan sexuellt innehåll.

     


    Barnen ja. 


    Jag själv är inge fan av snap då de flesta som frågar om snap vill en sak. var dock som yngre, då det mycket intressant med killar som addade en och skickade spännande saker och man fick den bekräftelsen man ville. jag är 20 så ännu ung o vart med i strömmen när snap kom ut, har en umgängelsekrets där snap inte bara handlar om att skicka fula bilder på sig själv till vänner. det är samma skit för de flesta. de får den bekräftelsen de vill ha från de dom tycker är spännande

  • Anonym (Opervers)
    MammaTillTre96 skrev 2016-11-21 16:34:32 följande:

    Texter försvinner om de inte sparar de själva i chatten. bilder försvinner efter man kollat på dom.


    man kan se till vilka man skickat till.


    Jag vill ju inte skrämma dig men snap har ju funnit i några år nu så tycker det är konstigt att hon har fått för sig att skaffa det nu, kan det verkligen vara hennes idé?


    oftast är det ju perversa folk som vill snacka över snap då inget syns.


    Vill man snacka eller skicka bilder kan man ju lika gärna använda messenger/sms/fb eller instagram


     


    Men hallå?!
    Jag och många många av mina vänner (30+) har snapchat.
    Jag snap:ar både med vännerna, barnen och min sambo. Inget perverst alls, utan kul med filter och grejer.
  • Anonym (Britney spears)

    Kallade mig petronella och addade min crush men han frågade direkt om det var jag och om inte så adda han ej en. 

  • Anonym (Undrar)

    Är snappchat typ som whatsapp ? Eller har man följare på snap som på insta?

    Jag hänger knappt med längre...

  • Anonym (Snappp)

    Jag närmar mig 30 och i princip alla mina vänner (förutom två st) använder snap, och oftast som huvudsakligt socialt medie. Man skickar snaps, dvs bilder på saker man gör etc, eller chattar (jag skriver alltid med mina vänner på snap främst). Man kan även ringa varandra med bäde röst eller video. 


    Självklart FINNS det som som använder snapchat sexuellt men det gör de väll med de flesta sociala medier. 


    Skulle påstå att ca 90% av min kontakt med vänner och bekanta över telefonen sker via snap

  • Anonym (Snappp)

    Tillägg till mitt förra svar, man kan också skapa jättesmidiga gruppchattar, tex så brukar vi planera födelsedagsfiranden och/eller födelsedagspresenter så i min umgängeskrets. Jag tror att alla jag känner under ca 40 har snap, oavsett singlar eller föräldrar med familjer etc. 


    Man kan även posta storys som funkar som instagram/fb. Dvs de ligger kvar i 24h och man kan välja om endast ens vänner eller alla som har addat en kan se. 

Svar på tråden Snapchat