STOCKHOLM MÅSTE SES?? RÅD?
Hejsan,
Då jag inte har varit i stockholm länge och inte vet mycket, undrar jag vilka platser MÅSTE SES i stockholm om någon vill stanna där för 2-3 dagar och är från utomlands.
Tacksam för era råd
Hejsan,
Då jag inte har varit i stockholm länge och inte vet mycket, undrar jag vilka platser MÅSTE SES i stockholm om någon vill stanna där för 2-3 dagar och är från utomlands.
Tacksam för era råd
Nu i inför jul har ni marknad på Skansen och i Gamla stan som kan vara mysigt.
Slottet. Djurgården. Fotografiska, äta lunch där och se utställningen.
Upp på söder, Mose Backe.
Gamla Stan och julmarknaden där
Djurgården med Skansen och julmarknaden och de öppna historiska husen och bodarna där
Söder
Hötorget med omnejd
En pjäs på Dramaten (bara för att få se Dramaten)
Teatern restaurang i Ringen på Gullmarsplan
Te-centralen på T-centralen
En hel hög museer, tycke och smak får väl bestämma åt dig
Bio på Scandinavia i IMAX-format.
När nu Aniiee tipsade om Teatern i Skanstull så tipsar jag om Snack Bar. Deras franska kebab är superb.
När nu Aniiee tipsade om Teatern i Skanstull så tipsar jag om Snack Bar. Deras franska kebab är superb.
Julmarknaden i Gamla stan tyckte jag var liten och tråkig...
Skinnarviksberget eller vad det heter gillar jag. Sen promenera längst med kanten där till Slussen. Nån som kan förklara bättre?
Med tanke på var tråden är någonstans så säger jag:
Hockeymatch på hovet, med middag på restaurang himlen efteråt. Om det inte är jänkare som är vana vid NHL på Madison såklart. Då blir nog den känslan lite "korpenhockey".
Fotbollsmatch på friends eller tele2 arena. Kanske det är lite för sent för? Olearys på tolv eller MOS, väldigt sportigt och aktivitetigt.
Ta en promenad runt Djurgården med en tur på Skansen.
Tack så mycket för era fina råd! Bland annat Djurgården, gamla stan och skansen verkar vara fina och måste ses..
Vet ni något om Vasamusset och stadshuset?
Vad är typiskt med fotografiska?
Utöver va andra skrivit vill jag tipsa om Naturhistoriska riksmuseet med häftiga Cosmonova (IMAX med ofta väldigt vackra intressanta filmer). Visst ligger en bit ut men inga problem med T-banan (Röd linje 14 till Universitetet).
Kaknästornet tycker jag e värt åka upp i för en fika eller mat med fantastisk utsikt över stan.
Millesgården e deffo värd besöka. Häftig konst & härligt läge högt upp med fin utsikt. :)
Stadshuset kan va roligt se på närmare håll. Trots allt en av stans mest ikoniska byggnader. Gamla stan med slottet och då gärna stiliga vaktparaden e ju ett måste. Där finns också Livrustkammaren.
Storkyrkan bör man titta in i med St. Göran & draken statyn. Sen gillar jag julmarknaden i Gamla stan även om den e liten till formatet. ;) Självklart promenerar man "genom" riksdagshuset på väg till eller från.
Kulturhuset kan ju va värt ett besök det med med en del titta på/uppleva och Sergels torg nedanför. :)
Tack så mycket för era fina råd! Bland annat Djurgården, gamla stan och skansen verkar vara fina och måste ses..
Vet ni något om Vasamusset och stadshuset?
Vad är typiskt med fotografiska?