• Anonym (Herr gåman)

    Lön kundtjänsthandläggare Trafikverket / urvalstest?

    Jag har blivit kallad till anställningsintervju på Trafikverket för en tjänst som jag sökt som kundtjänsthandläggare/provförrättare kunskapstest. Nu är det bara den första intervjun men jag undrar om någon vet om dom har några urvalstester för en sådan tjänst? (Typ personlighetstester eller logik som på securitas typ)

    Skulle gärna vilja veta vad medianlönen ligger på ca. då jag inte jobbat inom statlig sektor innan! 

  • Svar på tråden Lön kundtjänsthandläggare Trafikverket / urvalstest?
  • Trolleriomagi

    Vad spännande! Har sökt ett sådant jobb, dock är ansökan fortfarande öppen, så vet ju om jag når hela vägen än.

    Men du får gärna dela med dig om processen om du vill!

    Lönefrågan har jag ingen aning om.

    Lycka till!

  • Anonym (Herr gåman)

    Jag kom till Intervju! Vi var 8 kallade på intervju av 176 sökande så det känns bra även om jag inte skulle få tjänsten


    Intervjun skulle ta 30 minuter men tog väl ca. 50 och det var frågor om hur man agerar i olika situationer och man skulle ge exempel på situationer i arbetslivet där man stått inför snabba beslut eller konflikter osv. Faktum är att jag efter intervjun är ännu mer intresserad av jobbet, jag vill verkligen ha det!!! Jag tyckte om atmosfären mellan dom som jobbade där, miljön och framför allt arbetsuppgifterna. Fullt upp hela tiden och resor mellan olika orter och fart och fläkt precis som jag vill ha det. Nu är det bara att väääääääänta och vääääänta på besked som ska komma inom en vecka och sista steget är bara referenskontroll.

    Håller tummarna för dig att du går vidare också! 

  • Anonym (Herr gåman)

    Just ja, glömde ju nämna lönen ha ha! Jag ringde till SEKO men dom kunde inte hitta någon passande tjänstebeteckning och kunde därför inte ge något riktigt svar på lönenivån så jag var helt ovetandes när jag kom på intervjun. Dom frågade vad jag hade för tanke om lönen och jag sa runt 25 000....Det visade sig vara ganska bra gissat för det låg mellan 24 400 - 26 000. Då ska man ju ha i åtanke att det är 3000 i friskvårdsbidrag och generöst med semesterdagar och en hel del andra förmåner inom statlig sektor så jag tycker det är rimligt

  • Anonym (Provit)

    Hej!
    Hoppas att du får tjänsten, välkommen i så fall till en mycket bra arbetsgivare. Glöm inte heller möjligheterna till utveckling inom myndigheten. Att växa inom (i ditt fall) resultatenheten men du har hela verket i övrigt att söka tjänster på internt. Förarprov är dock en av de trevligaste resultatenheterna Skrattande

  • Anonym (Herr gåman)

    Hej!


    Nej tyvärr har jag inte hört något och idag skulle dom ha meddelat svar så tjänsten gick förmodligen till någon annan lycklig Gråter Åååååh jag som verkligen ville ha det här jobbet! 

    Ja ja, bara att bita ihop och söka annat - sånt är livet!

  • MijominMijo

    Gammal tråd...

    Men jag hoppas att någon kan svara på vad lönen ligger på idag när man söker en tjänst som kundtjänsthandläggare/förarprövare på Trafikverket.

    Finns det någon möjlighet att man kan få runt 30.000:-/mån eller mer?

    Jag har idag en lön runt 33.000:-/mån och vill gärna inte gå ner för mycket i lön om jag bestämmer mig för byta jobb.

    Jag har lång erfarenhet av arbete inom transportbranschen och har passerat 40-sträcket om det kan ha någon betydelse.

  • MijominMijo

    Tillägg:

    Provförättare ska det såklart vara, inte förarprövare ????

  • Mom2be262
    MijominMijo skrev 2020-04-20 21:26:50 följande:

    Gammal tråd...

    Men jag hoppas att någon kan svara på vad lönen ligger på idag när man söker en tjänst som kundtjänsthandläggare/förarprövare på Trafikverket.

    Finns det någon möjlighet att man kan få runt 30.000:-/mån eller mer?

    Jag har idag en lön runt 33.000:-/mån och vill gärna inte gå ner för mycket i lön om jag bestämmer mig för byta jobb.

    Jag har lång erfarenhet av arbete inom transportbranschen och har passerat 40-sträcket om det kan ha någon betydelse.


    Kan tyvärr inte svara för att jag inte vet, men vilken ort gäller detta?
  • Anonym (Ace1212)

    Hej, 
    även jag är intresserad av lönefrågan om någon har info om vad lönen ligger på som provförättare på Trafikverket.

    mvh

Svar på tråden Lön kundtjänsthandläggare Trafikverket / urvalstest?