• Elvan

Statshuset?

Vet inte om jag la denna tråd på rätt kategori men iaf ..

Jag har funderat ett tag på vad man kan göra i statshuset.?

Det ända jag vet är att man kan gifta sig ..

Men mer då?

• Svar på tråden Statshuset?
  • Carambolan

Menar du Stockholms stadshus? Du kan gå på guidead visning i lokalerna. Hyra lokal för konferens, fest och evenemang (typ Nobelfesten, men även mindre exklusiva evenemang). Inte minst är det väl arbetsplats och kontor för många av kommunens tjänstemän.

• Elvan
    Carambolan skrev 2016-11-21 23:30:30 följande:

Menar du Stockholms stadshus? Du kan gå på guidead visning i lokalerna. Hyra lokal för konferens, fest och evenemang (typ Nobelfesten, men även mindre exklusiva evenemang). Inte minst är det väl arbetsplats och kontor för många av kommunens tjänstemän.

Nje inte Stockholms statshus..

Mena typ som ludvikas statshus så här mindre statshus ..

De är egentligen så här att jag ha funderat länge på detta å nu kom min kompis å sa att ho skulle till ludvikas statshus om nån v. Så jag frågade ho om ho skulle gifta sig å de sa hon att hon inte skulle ditt att göra å de handlade inte om giftemål enligt hon.. men vad kan man då göra i ett (mindre statshus )
  • Carambolan

Jaha. De flesta stadshus är helt enkelt kommunens "huvudkontor". Det är dit man går för allt som har med kommunen att göra: till exempel söka bygglov, söka försörjningsstöd, fastställa faderskap för sitt barn, ha politiska sammanträden, hämta ut kopior av sina borttappade betyg... Kan finnas hur många ärenden som helst även om man inte jobbar där :)

• Elvan
    Carambolan skrev 2016-11-21 23:41:11 följande:

Jaha. De flesta stadshus är helt enkelt kommunens "huvudkontor". Det är dit man går för allt som har med kommunen att göra: till exempel söka bygglov, söka försörjningsstöd, fastställa faderskap för sitt barn, ha politiska sammanträden, hämta ut kopior av sina borttappade betyg... Kan finnas hur många ärenden som helst även om man inte jobbar där :)

Å tack så hemskt mycket för svar ..

Jag försökte googla men fick inget riktigt bra svar på de.

Men då vet jag iaf ..

Dok tror jag min kompis döljer något för mig. :") hehee
  • Aniiee
    Elvan skrev 2016-11-21 23:36:55 följande:
    Nje inte Stockholms statshus..

Mena typ som ludvikas statshus så här mindre statshus ..

De är egentligen så här att jag ha funderat länge på detta å nu kom min kompis å sa att ho skulle till ludvikas statshus om nån v. Så jag frågade ho om ho skulle gifta sig å de sa hon att hon inte skulle ditt att göra å de handlade inte om giftemål enligt hon.. men vad kan man då göra i ett (mindre statshus )
    Ludvika har inget "statshus". Däremot så har Ludvika (och en massa ändra städer) Stadshus. I alla fall om Ludvika har stadsprivilegier, men det tror jag....

Lär dig skilnaden på städer och stater.....
    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Elvan
    Aniiee skrev 2016-11-21 23:56:54 följande:

Ludvika har inget "statshus". Däremot så har Ludvika (och en massa ändra städer) Stadshus. I alla fall om Ludvika har stadsprivilegier, men det tror jag....

Lär dig skilnaden på städer och stater.....

Sorry att jag skrev fel ....

Stadshus

Det va absolut inte meningen
Svar på tråden Statshuset?