• Anonym (Sex polls)

Kristna tjejer/kvinnor - hur mycket sex har ni?

Frågan riktas både till er som är singlar och er som är förhållande/gifta. Har ni sex varje dag/vecka/mer sällan än så?

• Svar på tråden Kristna tjejer/kvinnor - hur mycket sex har ni?
  • Anonym (...)

Har sex i stort sätt varje dag, är gift. Innan jag gifte mig hade jag inte sex.

• Anonym (Inget)

Jag tror inte att kristna kvinnor har varken mera eller mindre sex än andra när de är i en relation. Däremot kanske många vill vänta med sex tills de är gifta/förlovade/är i en kärleksrelation. Själv har jag inte sex alls eftersom jag har valt att vänta tills jag är gift.Jag har stark lust så om jag vore gift skulle jag antagligen vilja ha sex ganska ofta. För väninnor som är kristna är bilden blandad. Vissa väntar som jag, andra har gift sig unga och en del har aktiva sexliv med sina pojkvänner. 

• Anonym (fuzzy)

Så kristna kvinnor är otrogna?
    Jag trodde att Jesus var den enda mannen ni behöver.

• Anonym (Inget)
    Anonym (fuzzy) skrev 2016-11-22 09:25:38 följande:

Så kristna kvinnor är otrogna?
    Jag trodde att Jesus var den enda mannen ni behöver.

Så du menar att alla kristna kvinnor borde förbli ogifta? Det finns inget stöd för det varken i lära eller tradition.
  • Anonym (Inget)
    Anonym (...) skrev 2016-11-22 09:04:59 följande:

Har sex i stort sätt varje dag, är gift. Innan jag gifte mig hade jag inte sex.

Debuten på bröllopsnatten alltså? Hur gammal var du då? Fungerade sexet bra från början?
  • Anonym (fuzzy)
    Anonym (Inget) skrev 2016-11-22 09:28:09 följande:
    Så du menar att alla kristna kvinnor borde förbli ogifta? Det finns inget stöd för det varken i lära eller tradition.
    Jag har ingen åsikt. Folk får göra som de vill. Jag trodde bara att Jesus var allt för kristna.
  • Anonym (Inget)
    Anonym (fuzzy) skrev 2016-11-22 09:35:20 följande:
    Jag har ingen åsikt. Folk får göra som de vill. Jag trodde bara att Jesus var allt för kristna.
    Det är klart att det genom tiderna har funnits sådana som vigt sitt liv åt det andliga som nunnor t.ex. eller också i stället för familj har satsat allt på sitt kall som diakonissor, sjuksköterskor eller lärarinnor. Men sen kan det förstås vara svårt att veta var gränsen går mellan att välja bort äktenskap och bara "inte lyckas bli gift".
  • Anonym (Sex polls)
    Anonym (Inget) skrev 2016-11-22 09:08:50 följande:

Jag tror inte att kristna kvinnor har varken mera eller mindre sex än andra när de är i en relation. Däremot kanske många vill vänta med sex tills de är gifta/förlovade/är i en kärleksrelation. Själv har jag inte sex alls eftersom jag har valt att vänta tills jag är gift.Jag har stark lust så om jag vore gift skulle jag antagligen vilja ha sex ganska ofta. För väninnor som är kristna är bilden blandad. Vissa väntar som jag, andra har gift sig unga och en del har aktiva sexliv med sina pojkvänner. 

Hur gammal är du och varför är du inte gift?
  • Anonym (Inget)
    Anonym (Sex polls) skrev 2016-11-30 16:58:20 följande:
    Hur gammal är du och varför är du inte gift?
    37. Ja, det kan man fråga sig... Jag har väl inte lyckats attrahera någon tillräckligt. Tillfälligheter har kanske spelat in. Sen begränsar det förstås skaran av tänkbara män när man vill vänta tills man är gift.   
  • Gung Ho
    Anonym (fuzzy) skrev 2016-11-22 09:35:20 följande:
    Gick du inte i skolan? Är du avskärmad på intitution?
Svar på tråden Kristna tjejer/kvinnor - hur mycket sex har ni?