• Egon den stora

Min fru

Min fru shoppade lite kläder och när hon kom hem så klagade hon på att jag aldrig köpet något till mig själv. Då åkte jag till jula och köpte en ny svetsskärm eftersom den gamla inte är så bra. Hon verkar ändå inte nöjd.

Kan någon ge en ledtråd på vad som gick fel?

• Svar på tråden Min fru
  • Birgitta02

Hon ville väl att du skulle fräscha upp garderoben med lite nya fräscha kläder?

• maratontjejen

Drygt! Åk och köp lite snygga kläder, gå till frisören och fräscha upp dej. Hon vill vara gift med en snygg man och inte en sjashas i gamla tråkiga kläder.

• Deceree1
    maratontjejen skrev 2016-11-22 09:59:38 följande:

Drygt! Åk och köp lite snygga kläder, gå till frisören och fräscha upp dej. Hon vill vara gift med en snygg man och inte en sjashas i gamla tråkiga kläder.

Man behöver absolut inte vara en slashas för att man hellre handlar på Jula eller Jemo !!!
  • maratontjejen
    Deceree1 skrev 2016-11-22 10:51:17 följande:
    Man behöver absolut inte vara en slashas för att man hellre handlar på Jula eller Jemo !!!
    Meh, fatta att frugan vill att han ska köpa nya fina kläder. Hon vill ju att han ska klä upp sig lite! Var man köper en svetsskärm spelar väl ingen roll.
  • Deceree1
    maratontjejen skrev 2016-11-22 12:48:41 följande:

Meh, fatta att frugan vill att han ska köpa nya fina kläder. Hon vill ju att han ska klä upp sig lite! Var man köper en svetsskärm spelar väl ingen roll.

Kläder - hennes intresse. Verktyg - hans intresse.
  • Deceree1

PS

Det är verktygen som gör mannen, inte kläderna. Ju fler verktyg-desto mer man :)

Japp, så är det :))

• maratontjejen
    Deceree1 skrev 2016-11-22 14:12:12 följande:

PS

Det är verktygen som gör mannen, inte kläderna. Ju fler verktyg-desto mer man :)

Hahaha, men Gud! Förstår du inte att hans fru vill ha en snygg och redig man med schyssta kläder! Det spelar väl ingen roll vilket intresse man har, är väl trevligt att klä upp sig för sin partner då och då eller! Både jag och min man gillar träning, inte sjutton drar vi på oss svettiga tröjor inför varandra. Skulle lukta skunk!
  • Deceree1

Var står det att han är sunkig? Han kanske har jättefina kläder i sitt tycke. Det har ju inte med hygien att göra. Troligtvis springer han inre på stureplan..... men va vet jag

Han får göra som han vill:) det blir bäst så:)

• maratontjejen
    Deceree1 skrev 2016-11-22 15:26:43 följande:

Var står det att han är sunkig? Han kanske har jättefina kläder i sitt tycke. Det har ju inte med hygien att göra. Troligtvis springer han inre på stureplan..... men va vet jag

Nja, jag försöker hjälpa TS.
    TS frågade ju specifikt vad vi på familjeliv trodde gick fel när frugan inte verkade nöjd. Jag är alla gånger säker på att frugan vill att han ska köpa nya kläder!

TS, följ mitt råd... köp lite nya kläder så ska du se att din fru blir nöjd. Dom flesta kvinnor vill ha en snygg man i schyssta kläder.
  • Egon den stora
    maratontjejen skrev 2016-11-22 09:59:38 följande:

Jag är väldigt snygg i mig själv. Kan vara utan kläder en kväll så är det löst!

Frisören känns lite onödigt. Han skulle få använda precisionsinstrument.
  • Egon den stora
    Deceree1 skrev 2016-11-22 15:26:43 följande:

Jag har faktiskt varit där en gång för 20 år sedan! Absurt ställe. Folk stod och förfrös sig i köer till olika inneställen!
  • Egon den stora
    Deceree1 skrev 2016-11-22 14:12:12 följande:

PS

Jag är mer typen som bygger kart ihop med barnen än köper kläder. Alla kolla lite på nätet. Får lite stressymtom i en klädaffär.
  • Egon den stora
    maratontjejen skrev 2016-11-22 15:38:55 följande:

Nja, jag försöker hjälpa TS.

TS frågade ju specifikt vad vi på familjeliv trodde gick fel när frugan inte verkade nöjd. Jag är alla gånger säker på att frugan vill att han ska köpa nya kläder!

TS, följ mitt råd... köp lite nya kläder så ska du se att din fru blir nöjd. Dom flesta kvinnor vill ha en snygg man i schyssta kläder.

Jag köpte nya senast i somras, men vikten faller ju undan för undan.
  • Egon den stora
    Egon den stora skrev 2016-11-22 17:15:49 följande:

Jag är mer typen som bygger kart ihop med barnen än köper kläder. Alla kolla lite på nätet. Får lite stressymtom i en klädaffär.

Ska kolla på nätet menade jag.
  • StevenDiese
    Egon den stora skrev 2016-11-22 17:34:01 följande:

Var hittar man fina kläder?

MQ är bra. Inhandla svarta chinos, en bländvit piké samt en mörkblå kavaj så ska du ser att det blir muntra miner.
  • holidodi

Ja det är inte så viktigt för alla människor att se bra ut. men som sagt var, människan äter med ögonen.

• Egon den stora
    holidodi skrev 2016-11-25 15:48:51 följande:

Ja det är inte så viktigt för alla människor att se bra ut. men som sagt var, människan äter med ögonen.

Jag ser ju bra ut, det är ju hon som köpt kläderna jag har på mig. Det behövs visst mer variation enligt vissa. Jag har undan för undan tappat 23 kg så jag har ju fått köpa nytt för att det gamla blir för stort.
  • KlunsSmurfen
    Egon den stora skrev 2016-11-22 09:21:37 följande:

Min fru shoppade lite kläder och när hon kom hem så klagade hon på att jag aldrig köpet något till mig själv. Då åkte jag till jula och köpte en ny svetsskärm eftersom den gamla inte är så bra. Hon verkar ändå inte nöjd.

Kan någon ge en ledtråd på vad som gick fel?

Hon ville väl ha en egen svetsskärm så hon slipper låna din.
Svar på tråden Min fru