• Gravitation

Tror ni dottern var magsjuk trots hon bara spydde en gång och sedan var pigg? (maken nu sjuk)

I lördagsmorgon kräktes dottern rakt ut i sängen, på mitt ansikte Drömmer efter det var hon pigg och åt som vanligt. Var aldrig några problem få i henne något.

Igår kväll började maken kräkas,han har spytt 4 ggr och mår inget vidare idag.

Tror ni dottern var magsjuk ? Kan man spy bara en gång så att säga och sen är det bra? Tycker det är konstigt att jag inte fick det först isåfall eftersom hon kräktes rakt i ansiktet på mig

Är lite kräknojjig så funderar endel...jag hoppas ju sååå att jag slipper skiten eller att dottern iaf inte blir sjuk.

• Svar på tråden Tror ni dottern var magsjuk trots hon bara spydde en gång och sedan var pigg? (maken nu sjuk)
  • daimstrut

Ja definitivt! Har hänt några ggr med mina barn att de bara spytt en gång och att de ändå smittat nån i familjen.

• Anonym (K)

Absolut! Hoppas ni haft henne hemma från förskola/skola igår och helst idag också!

• Gravitation

Hon är hemma! då hoppas jag att jag råkade vara "immun" eller något med tanke på att jag fick det i stort sätt i munnen (nja inte riktigt men typ)

• Ninni ni

Magsjuk. Håll henne hemma 48 timmar så inte andra barn, föräldrar och fröknar smittas

• Gravitation
    Ninni ni skrev 2016-11-22 12:34:01 följande:

Magsjuk. Håll henne hemma 48 timmar så inte andra barn, föräldrar och fröknar smittas

Det har gått över 48 timmar sedan 06.10 i lördags, men hon är hemma.
  • Regndamen

Hos oss blev dottern sjuk först, spydde en gång. Min man sen som låg och spydde flera gånger i två dagar. Sist jag, spydde aldrig men fick skitont i magen.

Så det blir väl lite olika för alla.

• mammalovis

Jag tror våra kroppar hanterar magsjukor olika. Jag kräks oftast bara 1 eller 2 gånger och sedan kommer det oftast mer neråt. Mitt mellanbarn kräks betydligt fler gånger. Sambon kräks sällan, men kan få ändrad konsistens i stomipåsen. En kompis till mig har sällan magsjuka aktivt mindre än 1 dygn.

Sedan kräktes vår mellantös flera gånger natten till lillebrors dop, så vi fick ringa runt till gästerna och de fick själva välja om de ville riskera att smittas. Alla kom, men ingen blev sjuk konstigt nog. Annars är vi vana vid att vissa tillställningar har slutat med magsjuka hos många. Vi hade efter en kombinerad möhippa/svensexa och senast när min yngsta hade kalas kräktes en kusin innan de hann gå hem och flertalet drabbades.

• Anonym (.)

Sist så kräktes min son en endaste liten gång och tre dagar senare fick jag det. Jag kräktes i två dagar och var lös i magen ytterligare två dagar efter det.

• Ascendere

Ja, hon var troligen magsjuk.
    Har haft magsjuka i familjen flera omgångar genom åren och det är påtagligt hur olika det slår, en person kan få ont i magen några timmar, en annan kan bajsa löst ett par gånger, och en tredje kan kaskadkräkas och ha diarre två dagar i sträck. 

• Anonym (mor)

Jag minns när vår ena dotter var magsjuk när hon var tre år. Hon kräktes enstaka gånger och var pigg och som vanligt mellan varven. På TREDJE dagen gick jag med henne till en lekpark och där KASKADKRÄKTES hon och jag var så tacksam att vi var ensamma i parken. Vad vill jag ha sagt.....jo att magsjuka hos barn kanske inte ser ut som det ofta gör för oss vuxna.......liksom att vi kräks X antal ggr under en natt och sedan inget mer?

Svar på tråden Tror ni dottern var magsjuk trots hon bara spydde en gång och sedan var pigg? (maken nu sjuk)