• puss

spraytan, nån som provat?

blev det bra, finns det olika nyanser, hur länge sitter det, ja jag undrar allt!

är ni nöjda ni som provat?

• Svar på tråden spraytan, nån som provat?
  • unsan

jag har provat! Gjorde på salong, en tjej som sprayade mig. Det var inte i en dusch... Kände mig superfräsch o fin, men jag har sett riktigt dåliga resultat. FÄrgen blir väl olika beroende på ens egna pigment o hur mycket de sprayar.
    Tänk på att skrubba dig RIKTIGT ordentligt innan!

• HumDis

Jag har gjort det en gång inför en semesterresa men tror aldrig jag gör om det. Om det fanns flera nyanser eller ej kommer jag inte ihåg men det blev väldigt ojämt. Mina knäskålar antog en morotsgul nyans och vid halsen slutade färgen liksom rakt av. Såg konstigt ut men ännu värre blev det efter 3-4 dagar när det började försvinna. Såg ut som en leopard i 2 dagar innan allt försvunnit.

Men detta var ca 2-3 år sedan då det var ganska ovanlig så förmodligen är de flesta salongerna bättre på detta idag. Framförallt så tyckte jag inte att det var värt pengarna. Kostade 395 kr (har jag för mig) och var inte ens snyggt första dagen....

/HumDis
  • HumDis

Skall tillägga att jag hade skrubbat hela kroppen jättenoga innan eftersom de sagt till mig det när jag bokade, ändå blev det ojämt.

/HumDis
  • HumDis

puss - Tja, jooo.  Jag såg ju inte hur illa det blev förrän jag kommit hem på kvällen. Och jag skulle flyga iväg dagen efter. Så de första 2 dagarna spenderade jag på hotellrummets balkong. Vägrade lägga mig nere vid poolen och se ut som en morot!!

/HumDis
  • HumDis

puss - Japp det hade jag! Var iväg i tre veckor så det hann försvinna och ersättas av en riktig solbränna istället. Har aldrig mått så bra... mhhh... Nu blev jag ressugen!

/HumDis
  • pallonhaj

Jag har gjort det en gång, men gör det nog inte igen...
    Jag peelade och smörjde in kroppen kvällen innan, precis som jag blivit tillsagd att göra.
    Det såg ganska bra ut precis efteråt, men senare på kvällen såg jag inte klok ut. Träffade några vänner som bara stirrade på mig och frågade vad jag hade gjort.
    Färgen var inte snygg, den vart så orange. Sen vart jag alldeles fläckig typ 2 dar senare.
    Så det var alltså bara bra dom första timmarna...

• Malin71

Har gjort det flera ggr! Mitt satt i ca 8 dagar på vintern. Har även gjort det tidig sommar och då satt det längre + med vanlig sol oxå! // Malin

• ooOCleoOoo

Har oxå gjort det en gång...och aldrig mer!!!Blev oxå väldigt ojämnt brun,fläckig efter några dar.Så jag gick tillbaks o visade,fick då svaret att det behövs bara jämnas till med en behandling till...sure!!!Såg helt konstig ut över hela kroppen.Dessutom så var mina fotsulor alldeles smutsbruna,såg väldigt ofräscht ut!Så det törs jag aaldrig mer testa!

• Sandris82

Resultatet beror ju också ur skicklig den person är som utfär sprayningen! har inte solsprayat på salong själv, men köpt sådan spray av salongen och sprayat lite i ansiktet när jag blir för blek! Tycker det fungerat bra, om man är fäörsiktig och inte vräker på spray!

• MajaW

Har gjort det i en dusch.. två gånger!! Jag blev jättenöjd båda gångerna, höll dock bara lite mer än en vecka, men det visste jag ju om.

• meya

Jag har gjort det flera gånger... Var lite försökskanin åt de som precis köpt en sån "airbrush-maskin" Första gången såg jag inte klok ut, men så bytte de leverantör av färgen och det blev genast mycket bättre! Nu sprayar jag mig så fort jag ska bli snygg! Jag brukar peela mig dagen innan eller på morgonen och smörja in mig. Innan sprayningen smörjer jag in naglarna och lite på handflatorna och mellan fingrarna med en speciell salva de har där, så att det inte fastnar en massa på händer och fötter. Man får en färg på en gång som försvinner nästa gång man duschar, bara så att man inte ska bli brunare och brunare ju längre in på kvällen som går så tänk på att inte droppa vatten eller söla på huden, det blir inte alls snyggt! Hahaha! Mina bröst läckte när jag ammade och var nysprayad så jag hade ränder hela kroppen när jag vaknade! När den översta färgen försvunnit efter första duschen kommer den "riktiga" brun-utan-sol-färgen fram, den som kommer att sitta några dagar.

Svar på tråden spraytan, nån som provat?