• Helene81

Vul i v8

Hej!

Jag har haft två tidiga missfall ett i juni o ett i september i år. Jag plussade 31/10, sista mens 3 /10. En menscykel på 28/29 dagar.

Var av en anledning inne på gynakuten förra Måndagen den 14/11 enligt sista mens skulle jag då vara i 5+6/6+0, läkaren såg då en hinnsäck på 8mm men inget mer, o jag beräknades vara i v 5+3. Han tyckte inte jag skulle vara orolig för det kan vara för tidigt för att se nåt och fanns inga tecken på missfall. Jag hade själv bokat ett vul tills idag pga tidiga MF o ville kolla att allt var ok. O läkaren tyckte det va bra att kolla om en vecka igen. Idag på vul såg hon att hinnsäcken var på tror hon sa 16 eller 19 mm o hon såg vad hon trodde var gulesäcken o den fanns inte där för en vecka sedan och sa att jag var i v 7+1 o det var det jag beräknades vara i efter senaste mens så hinnsäcken och en förmodad gulesäck har växt o är i den veckan jag beräknas vara i. Men hon såg inget foster o hon sa att det borde man göra men hon sa att eftersom allt växt o så så kunde hon inte säga att det var ett missfall. Jag har ställt in mig på att det är en sk ofostrid graviditet. Ska tillbaka om en vecka.

Är det någon som varit med om detta o sen sett ett foster veckan efter?

• Svar på tråden Vul i v8
  • Maddisen29

Jag har inte varit i samma sits men för mig hade inte barnet växt som det skulle,

Var inte bra odds fick jag höra.

Veckan innan hadejag fått stora blödningar och klumpar.

Veckan efter igen fick jag tid och var fostret så stort som det skulle

Skriver det för jag vet hur det är och leva ovisshet när det gäller små liven.

Kroppen vänder och vrider sig och gör så ont i hjärtat och vi är så maktlösa.

Vill bara sig kämpa och så hoppas jag det går bra :)

• FrökenMp

Har du bokat en ny tid?

Usch. Förstår att du är orolig... men kan det inte vara så att ägget kanske befruktades senare än ni trott?

Jag var själv på vul i 7+0 och då var hinnsäcken 2,5 cm. Om du var där i 7+1 och den bara vara 1,6-1,9 cm så kanske du inte är så långt gången trots allt. Förhoppningsvis:)

• Maddisen29

Kan även tillägga att det är så små måtto kan skilja.

Ibland händer det så tidigt gånget att det mäts lite fel med några mm och det kan vara rätt mkt .

• Helene81

Ja alltså läkaren sa förra veckan på SöS att jag var i 5+3 o hon igår sa att det var 7+2 så det verkar ju skilja mellan mätningarna tycker jag? Så det har ju växt men fanns inget foster vilket hon hade velat se. Jag har ingen riktigt koll på min ägglossning har tempat en månad o tempen gick upp på dag 16 i cykeln o sen ännu mer några dagar senare så jag vet inte när äl skedde eftersom jag även bara tagit temp en månad.

Men om dom mäter o säger vilken vecka man är i efter det kan det vara så att det inte stämmer att man är kortare gången?

FrökenMp såg du ett foster då i den veckan på vulet?

Ja maddisen 29 man är verkligen maktlös bara vänta o den väntan är hemsk!

• FrökenMp

Ja, vi fick se ett litet foster och ett hjärta som slog. Det var då hinnsäcken var ca 2,5 cm.

Jag tror nog att du säkert inte är lika långt gången som du tror. Vi får hålla tummarna för det helt enkelt!

• Helene81

Ok nä precis så stor var inte min hinnsäck, så läkaren kan ha mätt fel?förra måndagen mätte han hinnsäcken till 5+3 så igår borde jag varit i 6+4 men hon sa 7+1. Men verkar som om dom har olika mått på hinnsäcken för respektive vecka. Vad jag läst så behöver hinnsäcken vara ett speciellt mått för att man ska se ett foster. Jag tog test med clearblue veckoindikator som visa 1-2v den 31/10 och den 4/11 och slog om till 2-3v den 6/11 så det skulle kunna stämma med hans 5+3 beräkning. Stämde 7+0 för dig?

• FrökenMp
    Helene81 skrev 2016-11-23 18:04:12 följande:

Ok nä precis så stor var inte min hinnsäck, så läkaren kan ha mätt fel?förra måndagen mätte han hinnsäcken till 5+3 så igår borde jag varit i 6+4 men hon sa 7+1. Men verkar som om dom har olika mått på hinnsäcken för respektive vecka. Vad jag läst så behöver hinnsäcken vara ett speciellt mått för att man ska se ett foster. Jag tog test med clearblue veckoindikator som visa 1-2v den 31/10 och den 4/11 och slog om till 2-3v den 6/11 så det skulle kunna stämma med hans 5+3 beräkning. Stämde 7+0 för dig?

Isåfall känns det ju som att du snarare är i 6+4 än 7+1. Känner en som jobbar som barnmorska och hon säger att i början när dom är så små så är det lätthänt att dom mäter fel med nån mm här och där... kan vara så i ditt fall:)

Det sa dom inget om, konstigt nog. Bara att fostret var i vecka 5 ungefär och isåfall stämmer det ju. Jag är ganska säker på när jag hade ägglossning och vi hade bara sex en gång så det borde stämma rätt bra:)

ska du på nytt ultraljud?
  • Helene81

Ja jag hoppas att jag bara är i 6+4 o att det var därför det inte syntes nåt foster. Eller så är det så att det är en ofostrig graviditet.

Jag ska tillbaka på tisdag igen o kolla.

• Anonym SE

Min ofostriga graviditet var likadan

Det lilla pyret i magen nu såg vi redan 6+3

Håller tummarna att du bara inte gått tillräckligt länge.

• Helene81

Så frustrerande att jag får flera symptom nu oxå, igår när jag duscha så kom det mjölk ur brösten och börjar få avsmak på kaffe det vara samma med sonen i ungefär denna vecka. Tycker det känns lättare att förlika sig med att det inte kommer gå vägen om inte symptomen ökar. tog ett hcg prov i torsdags som låg på 18600 o det stämmer ju för v 6-8. Men har läst att hcg stiger som vanligt när man har ofostrig graviditet någon som har erfarenhet av det?

• Blue113
    Helene81 skrev 2016-11-27 12:40:46 följande:

Så frustrerande att jag får flera symptom nu oxå, igår när jag duscha så kom det mjölk ur brösten och börjar få avsmak på kaffe det vara samma med sonen i ungefär denna vecka. Tycker det känns lättare att förlika sig med att det inte kommer gå vägen om inte symptomen ökar. tog ett hcg prov i torsdags som låg på 18600 o det stämmer ju för v 6-8. Men har läst att hcg stiger som vanligt när man har ofostrig graviditet någon som har erfarenhet av det?

Jag hade en ofostrig graviditet som upptäcktes i v15, hade alla gravsymptm och alla blodvärden osv visade på en normal graviditet. Men började blöda lite ytterst lite i v15 så åkte in och då visade de sig att jag hade en ofostrig graviditet. Så sjukt! Hade fått mage och allt, moderkakan hade ju växt och fostervatten fanns men ingen bäbis. Mitt hcg stämde också för v15.

Hoppas de går bra för dig, att de inte är en ofostrig graviditet.
  • Anonym (abc)
    Helene81 skrev 2016-11-24 18:59:51 följande:

Ja jag hoppas att jag bara är i 6+4 o att det var därför det inte syntes nåt foster. Eller så är det så att det är en ofostrig graviditet.

Jag ska tillbaka på tisdag igen o kolla.

hur har de gått?
  • Helene81

Hej sorry har helt glömt att skriva här. Tyvärr så fanns det inget foster på kontrollen jag var på veckan efter den 29/11.så hon skicka remiss till SöS då mitt hcg var högt. Två dagar senare ringde SöS o sa att jag skulle komma in för skrapning dagen efter, tyckte det var lite märkligt att dom skulle skrapa utan att göra ett vul till så bad om det o det skulle göras innan skrapning. Kommer till SöS o då får jag veta att dom misstänker mola/druvbörd o då måste man skrapas fort när det finns minsta misstanke om det, jag fatta ingenting ingen som sagt nåt om det till mig?! Läkaren förklara fort vad det var o sen blev det skrapning o dom skickar det på anslys för att få veta säkert om det är det. Skrapningen gick bra o läkaren sa att dom trodde inte att det var mola när dom gjort op. men hade väldigt ont när jag vakna men fick starka smärtstillande, blödde en del samma dag men sen nästan ingenting o inte haft ont. Mina hcg har gått ner o det tyder oxå på att det inte är mola. Men inte fått svar på analysen än.

Så detta var tredje missfallet o har bokat en tid för utredning.

Allt känns så konstigt känns nästan som man bara jaha here we go again!

Har ju en son sen innan så det har ju funkat förr så tänker att vi bara har väldig otur!

Tack för omtanken!

Svar på tråden Vul i v8