Gravid o rädd för att bli förälder
Jag är 19 veckor gravid och har precis öppnat ögonen nu om hur det skulle vara att bli nybliven förälder. Jag hade drömmar inatt, barnet grät och grät, jag skulle göra rumstempererad välling men den brändes vid spisen så att jag fick göra om det, sen fick jag göra om det igen och igen...lyckades aldrig. Det var bara STRESS, det kändes nästan som om att jag höll på att få en propp i huvudet. Jag hade ingen tid för att äta eller duscha, jag fick heller ingen sömn. Nu grät ju barnet 8 gånger på en kvart i drömmen typ...är det verkligen så att vara förälder? Nu är det så att jag har en fysisk sjukdom och den sjukdomen påverkas av stress och sömnbrist och jag är rädd för att det ska bli ett helvete. Hör hur alla skriver "Åh det är så jobbigt med att vara förälder." "Ibland önskar jag att jag inte hade blivit gravid..." Osv. Är det verkligen så? Ser min moster som har 6 barn och hon har klarat det hur bra som helst. Jag har kille också, så han kommer ju att hjälpa till. Jag älskar barnet redan nu...men ni måste förstå min oro. Jag är seriöst rädd nu för att bli förälder, jätterädd! Och kom inte och säg några kränkande saker nu för jag har en väldigt kort stubin. Just saying.