Billybop skrev 2016-11-24 07:35:11 följande:
Tack för alla svar!
Jag har tidigare ångest problematik och även varit deprimerad därför äter jag fortfarande Voxra varje dag. När jag satte in Voxran hade jag liknade problem men de gick över när jag hittade rätt dos.
Har tagit min concertan nu på morgonen och ångesten kommer som ett brev på posten den sitter i tills jag ska sova, tar zopiklon till natten. Andra biverkningar som svårare att äta och ont i magen försvinner på kvällen när effekten går ur. Det här har triggar mina tvångstankar som är att räkna, de är värre än någonsin.
Har en del problem i livet förutom mina diagnoser och sjukdomar som kanske också kan spela in men brukar kunna hantera sådant utan ångest så tror att den beror på concertan.
Ska prata med sjuksyster nästa vecka när jag har återbesök om de här men känns ibland som väldigt långt dit. Skönt att höra att de kan gå över eller finns annan medicin att prova i framtiden.
Ett alternativ är kanske att höja dosen på voxran.
Men du har alltså ångest även när medicinen "verkar"? De flesta får ångesten när den är på väg ur. Skulle kunna bli bättre med högre dos då men troligen ångest när nivån blir lägre, dvs när den går ur kroppen.