• Tjohoo2

MA CYTOTEC BEHANDLING

Hej!

Jag och min sambo har försökt bli gravida länge men det har inte tagit sig, för 5 veckor sedan fick vi äntligen ett plus. Då var jag i vecka 8+2 räknat på förra mensen. Jag hade graviditetssymptom och allt kändes bra och vi levde i en lyckobubbla. Men efter tre veckor fick jag en dålig magkänsla om att allt inte stod rätt till, mina bröst va inte lika ömma jag var inte alls känslig mot vissa lukter längre och jag började få lite molande värk i ryggen. Ringer min barnmorska och hon sa att så kan det vara och att jag skulle försöka sluta tänka på det. Bokade ändå ett privat UL i vecka 12+4, detta var en måndag och under helgen hade det börjat komma blod på pappret när jag torka mig och mensvärken kom smygande. Ringde KK som lugnade mig och sa att det var normalt så tidigt i en graviditet. väl på ultraljudet bekräftade hon min oro och magkänsla, de va ett fördröjt missfall och det hade varit dött sedan v 7+5. Fy f*n vilken besvikelse och vad lurad jag kände mig, arg över att min kropp inte fattat och stött ut det själv. Hade det på känn men hade ju ändå hoppats på en positiv överraskning.

Fick cytotec och tog dom dagen efter runt 10 tiden, först 4st vaginalt. vid 13.00 började jag få ont och tog då smärtstillande som jag fått. 13.30 började jag blöda som en mens med klumpar i, skulle då ta 2 cytotec till men efter rådgivning från KK så fick jag svälja dom eftersom blödningen kommit igång. Börja nu få mer ont som riktigt kraftig menssmärta *2, efter 40 min av smärta gick jag på toaletten igen och då kom allt ut på en gång och smärtan gav med sig direkt. Allt som allt tog det 5h och var inte alls så hemskt som jag trott efter att läst massa skräck historier. Nu 12h efter jag tog första tabletten så har jag som en riklig mens med menssmärtor.

Detta va min första graviditet och vi har verkligen längtat efter barn. Hoppas nu på att de går snabbt att bli gravid och att det slutar bättre????

• Svar på tråden MA CYTOTEC BEHANDLING
  • iMitera

Usch, vet vad du gått igenom med ditt MA. Det kommer säkert gå bra nästa gång du blir gravid. Jag fick rådet av min gynekolog att vänta en mens innan vi försökte igen,finns nämligen en liten ökad risk för missfall igen direkt efter. Min kompis som fick missfall försökte direkt efter att bli gravid och hon fick missfall igen.

Tappa inte modet och lycka till!

• Tjohoo2

Ja fy det är inget roligt alls, men skönt att de är ute och att vi kan blicka framåt nu. Min barnmorska rekommenderade oxå det så det blir till att vänta och sen försöka igen. Jag tänker inte ge upp. ?

• Tjohoo2

Ja fy det är inget roligt alls, men skönt att de är ute och att vi kan blicka framåt nu. Min barnmorska rekommenderade oxå det så det blir till att vänta och sen försöka igen. Jag tänker inte ge upp. ?

Svar på tråden MA CYTOTEC BEHANDLING