Jag orkar inte längre - ensamstående förälder
Har sedan 14 år varit ensamstående förälder till min 16-åring vars pappa är helt frånvarande. Inte för att har dött eller är missbrukare utan för han gjort ett aktivt val att välja bort umgänget m sitt barn och nu skyller deras dåliga förhållande på min tonåring.
Givetvis med en ledsen arg besviken sviken tonåring som följd av detta. Har i så många år fått städa upp spillrorna av deras kraschade relation, utöver allt annat som läxor, städa, tvätta, diska laga mat fixa skjutsa jobba aktiviteter kompisar föräldrmöten etc etc. Men till följd av att jag är så trött och less på att behöva dra hela lasset själv. Jag vet helt ärligt inte hur jag ska orka det här längre? Jag är en trött sliten utmattad förälder spm hela tiden får ta fight efter fight med min tonåring i tid och otid. Jag vill bara lägga mig ner och gråta eller åka iväg på semester i en månad från föräldraskapet men dels så går det inte rent praktiskt, moment 22, och dels är jag rädd för att jag aldrig skulle vilja komma tillbaka. Hur gör ni andra ensamföräldrar med tonårsbarn?
Behöver hjälp NU!