• Shoutingsilence

    Var är alla långa kvinnor?

    Har sökt länge och väl inne på dom vanliga dejtingsidorna.
    Och visst hittar jag en och annan. Men inte så många som jag tycker mig se en vanlig dag på vilken trottoar som helst.
    Just nu har jag en profil inne på Mötesplatsen och om jag gör en avancerad sökning får jag upp max ett tiotal.
    Är 186cm själv och skulle gärna träffa nån som når upp. Gärna längre t.o.m.
    Finns det ingen dejtingsida för lite längre folk?

  • Svar på tråden Var är alla långa kvinnor?
  • Anonym (vet inte)

    Jag är själv 180 och jag älskar långa tjejer också.

  • Anonym (Carl)

    Vad har längden med saken att göra?Är det verkligen så kul för kvinna vara 185cm lång?Lite obekvämt och opartiskt.Är man fotomodell ,då är det väl fördel.Finns väl många kvinnor i det här landet som är långa 170 cm-180 cm.

  • Anonym (bast)
    Anonym (Carl) skrev 2016-11-24 23:05:24 följande:

    Vad har längden med saken att göra?Är det verkligen så kul för kvinna vara 185cm lång?Lite obekvämt och opartiskt.Är man fotomodell ,då är det väl fördel.Finns väl många kvinnor i det här landet som är långa 170 cm-180 cm.


    långa kvinnor är bäst. allt under 175 går bort
  • Shoutingsilence

    Ingen som känner till något forum som funkar i Sverige?
    Nåt forum? Facebooksida? Konvent eller andra happenings? Nåt?
    Kanske någon populär klubb/bar? Helst i Stockholm/Mälardalen och omnejd.

  • Anonym (174)

    Jag kan ju ha fel men jag tvivlar på att långa kvinnor känner tillhörighet med varandra i den mån att de samlas tillsammans på olika platser.

  • HannaUppgren

    Jag är en kvinna som är 185 cm lång och det är najs! Och jag kan säga att jag faktiskt gillar långa människor i allmänhet, så tillhörighet kan jag känna till andra långa kvinnor. Som att man är med i samma kamp mot alla komiska saker som sker när man är en lång tjej. Men som svar på din fråga har jag ingen aning om det finns någon svensk dejtingsida, men tror jag sett någon på engelska i alla fall. Annars får man väl kanske vara tydlig i sin presentation att man gillar längd, men då kanske dem tror att man är ytlig. :)

  • Anonym (Anonym 187cm)

    Hej! Någon som läser en gammal tråd? Jag är 187ish, trol längre, kvinna på 43 år. Har dejtatfrämst kortare män i mitt liv. Men de har alltid skämts över mig.... så jag gick från kilklacksskor till ballerina... och han, (169cm), tyckte fortfarande att jag var för lång. ???? Nu har jag kommit över de värsta dvärgarna och tänker mig åter börja med högklackat; för det är ju jag! Men det är tråkigt att män har sånna komplex över längdskillnader...,Frågade en kille jag gillade en gång om han varit ihop med någon längre tjej; Joo visst!...eller nej vänta, hon var tydligen på centimetern lika lång som han, dvs ca 178....

    Men i alla fall! Jag skriver främst för jag undrar om det är någon som känner till någon kvinnlig lång förebild????????? Långa killar är ju också förstås trevliga, men de väljer ju alltid kortisar till maka i slutänden...???? Tjingeling!

  • Efraim Barkbit
    Anonym (Anonym 187cm) skrev 2017-07-21 00:23:14 följande:

    Hej! Någon som läser en gammal tråd? Jag är 187ish, trol längre, kvinna på 43 år. Har dejtatfrämst kortare män i mitt liv. Men de har alltid skämts över mig.... så jag gick från kilklacksskor till ballerina... och han, (169cm), tyckte fortfarande att jag var för lång. ???? Nu har jag kommit över de värsta dvärgarna och tänker mig åter börja med högklackat; för det är ju jag! Men det är tråkigt att män har sånna komplex över längdskillnader...,Frågade en kille jag gillade en gång om han varit ihop med någon längre tjej; Joo visst!...eller nej vänta, hon var tydligen på centimetern lika lång som han, dvs ca 178....

    Men i alla fall! Jag skriver främst för jag undrar om det är någon som känner till någon kvinnlig lång förebild????????? Långa killar är ju också förstås trevliga, men de väljer ju alltid kortisar till maka i slutänden...???? Tjingeling!


    Jag undrar ju varför du inte dejtat en längre man?
  • Anonym (Anonym 187cm)

    Utbudet är väl kanske inte så där jättestort av män längre än 187cm...

  • Efraim Barkbit
    Anonym (Anonym 187cm) skrev 2017-07-21 10:16:01 följande:

    Utbudet är väl kanske inte så där jättestort av män längre än 187cm...


    Jag är 191 och har många vänner i ungefär samma längd. Men du kanske har rätt generellt.
  • Anonym (Kvinna186cm)

    Tidtagare var jag med i King size club -i Sverige en förening för långa men vet inte om den är aktiv numera. 
    Begreppet King size används annars internationellt för stor på bredden så den kanske har bytt namn! Någon som vet?

Svar på tråden Var är alla långa kvinnor?