• TJ

Finns det nån småbarnsförälder här som är biff?

Som många av er vet (jag är ju trots allt ganska etablerad här) så är jag nybliven pappa. Men jag undrar, då jag tränar en del och då jag förstås spenderar mycket tid med dottern och inte får sova så bra om jag ändå kan få bra träningsresultat? Finns det nån småbarnsförälder här som tränat regelbundet innan barn men ändå lyckats hålla igång träningen eller åtminstone kommit tillbaka efter ett uppehåll, hur har ni fått det att funka? Och har ni fått bra resultat trots sömnbristen?

• Svar på tråden Finns det nån småbarnsförälder här som är biff?
  • Rgrfr

Hej! Min man som alltid varit träningsfantast har lyckats upprätthålla sin "biffighet" trots två barn (3 år och 8 mån). Han tränar 3 ggr per vecka just nu, ibland 4 då har han fått träna 1 gång efter att barnen somnat. Men det går bara eftersom vi har kommit överens om att det ok, det har ju inte varit lätt för mig att vara själv med två så många extratimmar. Eftersom det är viktigt för honom så får vi det att funka.

• Rgrfr

Glömde säga att barnen sover som krattar och maken tycker vissa pass varit dåliga men har trots sömnbristen senaste 3 åren ändå fått bra resultat.

• TJ
    Rgrfr skrev 2016-11-26 07:08:23 följande:

Hej! Min man som alltid varit träningsfantast har lyckats upprätthålla sin "biffighet" trots två barn (3 år och 8 mån). Han tränar 3 ggr per vecka just nu, ibland 4 då har han fått träna 1 gång efter att barnen somnat. Men det går bara eftersom vi har kommit överens om att det ok, det har ju inte varit lätt för mig att vara själv med två så många extratimmar. Eftersom det är viktigt för honom så får vi det att funka.

Fantastiskt! Då vet jag att det finns hopp. Tusen tack för svaret
  • Anonym (Det går om man vill)

Mer disciplin är nog påkallat. Prata med mamman och avtala vad som är ok och inte. Ta bort allt annat som går och lägg dig i tid. Jag lägger mig 21 istället för 24 nu. Får sova dåligt men ändå ihop en del timmar.

Kolla också om du kan köra ett pass hemma för att spara tid. En fjällryggsäck med böcker och ett par hantlar i hönderna kan ge tunga o goa utfall. Hantlar + gummikord kan ge axelpress en utmaning. Osv. Går att göra mycket även utan att köra 250kg marklyft i vardagsrummet.

• TJ
    Anonym (Det går om man vill) skrev 2016-11-28 20:44:32 följande:

Mer disciplin är nog påkallat. Prata med mamman och avtala vad som är ok och inte. Ta bort allt annat som går och lägg dig i tid. Jag lägger mig 21 istället för 24 nu. Får sova dåligt men ändå ihop en del timmar.

Kolla också om du kan köra ett pass hemma för att spara tid. En fjällryggsäck med böcker och ett par hantlar i hönderna kan ge tunga o goa utfall. Hantlar + gummikord kan ge axelpress en utmaning. Osv. Går att göra mycket även utan att köra 250kg marklyft i vardagsrummet.

Bor ganska trångt dock. Tvårummare på 40 kvm och spjälsäng/barnvagn/skötbord/bilbarnstol som tar upp sin beskärda del yta. Visst har det fungerat men att gå till gymmet är ändå att föredra. Dock var frågan om eventuell sömnbrist pga barnaskrik påverkat träningsresultaten negativt.
  • Anonym (Blä)
    TJ skrev 2016-11-29 05:44:52 följande:

Bor ganska trångt dock. Tvårummare på 40 kvm och spjälsäng/barnvagn/skötbord/bilbarnstol som tar upp sin beskärda del yta. Visst har det fungerat men att gå till gymmet är ändå att föredra. Dock var frågan om eventuell sömnbrist pga barnaskrik påverkat träningsresultaten negativt.

Min tränare har 3 barn, varav två av de fortf är såpass små att de vaknar på nätterna. Han tävlar i bodybuilding och hans resultat har verkligen bara blivit bätttre.
Svar på tråden Finns det nån småbarnsförälder här som är biff?