Mf eller gravid? Starkt plus 10 dagar efter blödning.
Hej. Vet att det säkert finns tusen trådar med liknande frågor. Men jag känner att jag ändå måste få skriva av mig.
Jag och min sambo planerar graviditet, första barnet. Har gjort äl-test i flera månader och har koll på min cykel, så vet att jag har haft äl. Testade negativt gravtest på BIM och fick samma dag även min "mens" som varade i 3 och 1/2 dagar. Mensen var dock inte lika riklig denna gång, och vanligtvis har jag mens i minst 5 dagar. Hade inte ont eller någon mensvärk. Men antog ändå att det var helt vanlig mens. Har inte heller haft några som helst symptom på graviditet.
Nu 10 dagar efter BIM och "mensens" första dag, så testade jag med två grav. test och fick ganska tydliga plus på båda två. Hade inte förväntat mig att vara gravid, så min första tanke är att jag måste haft ett missfall då blödningen kom och att hormoner fortfarande är kvar i kroppen..
Men brukar graviditetstesten visa så tydligt positivt mer mer än en vecka efter missfall? Bifogar en bild på testen.. Dessa test är alltså från idag, 10 dagar efter blödningen.
Tänkte ta nytt test om en vecka, och se om det fortfarande är positivt eller om strecken blivit svagare/starkare.. Skulle vara v. 5+3 idag, så det går ju inte att kolla på VUL eller något annat sätt. Men så jobbigt att vänta och oroa sig..
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-12-18 18:59
Fick konstaterat missfall i vecka 6-7 nån gång. Men har fortsatt småblödningar. Efter flera blodprov där hcg fortsätter att öka misstänker de nu utomkveds.. :-/