• Anonym (Fndkdlflfndkckfkd)

    Era erfarenheter på tinder

    Blev rätt förskräckt när jag märkte att typ alla jag matchat med bara var ute efter att ligga. Hade tinder mindre en ett dygn och mådde illa utav det. Även fast man skrivit seriös.

    Vad är era erfarenheter? Hur länge bör man åtminstone ha detta innan man ger upp? Någon som fått en fin dejt härifrån? Och bad upplever ni som en bra bild?

  • Svar på tråden Era erfarenheter på tinder
  • Anonym (Kille)

    Hade tinder i ca ett år och snackade med massa tjejer (även träffade ett antal av dem) men inte en enda som jag kände att det klickade med. Jag upplevde att de allra flesta var väldigt självupptagna och hade oerhört mycket bekräftelsebehov och sånt är väldigt tröttsamt, jag vill ha en tjej med fötterna på jorden liksom. Tinder är säkert en jättebra app för att antingen få bekräftelse eller ligga runt. Dessutom med dessa sajter så nöjer sig aldrig någon, man tänker alltid "det kan ju finnas nån bättre", finns ju en anledning varför vissa är kvar på sidan år efter år. Jag tog tillslut bort mitt konto och nån månad senare träffade jag världens finaste tjej på en polares födelsedagsfest, vi har varit tillsammans i 9 månader nu. Hon är smart, vacker, har fötterna på jorden och är så långt ifrån en tindertjej man kan komma, hon visste knappt vad det var för något ens, haha :)

  • Anonym (Sex)

    Men Tinder och Grinder är väl appar gjorda för att hitta nån i närheten just för sex? Typ som bc fast smidigare i en app...

  • Anonym (Förhållande)

    Tycker inte alls att det ni skriver stämmer. Dejtade på tinder under några månader och gick på endel dejter. Alla jag träffade va bra killar och en av dem blev jag tillsammans med och har nu barn med. Jag har 4 vänner som också har träffat sin nuvarande pojk- eller flickvän på tinder. Jag tror inte jag fick några oanständiga förslag. Kanske beror på vad man sänder ut för signaler själv ;) Jag va väldigt kräsen med vilka jag svipade åt höger.

  • Anonym (Hmm)

    Hittade min pojkvän på Tinder.
    Men gick oxå på ett antal nitar, gäller nog bara att hitta rätt kille.
    Fick mkt oanständiga förslag, många läser nog inte ens profiltexten man har utan förslår ligga direkt trots att man har skrivit i profilen att man är ute efter nåt seriöst.
    Och grejen är att det nog egentligen inte spelar nån större roll vilken dejtingsajt man är på då det många ggr är samma personer på alla, de man hittar på tex match eller mötesplatsen, happy pankake finns även på Tinder och Badoo.

  • Anonym (Högen)

    Jag fick en del matchningar men ingen av oss skrev. Definitivt ingen av tjejerna.
    Till slut skrev jag till en tjej som bor nära. Efter lite mejlande så blev jag ghostad.
    Jag gick ur Tinder.

    När jag tänker på Tinder så påminner den sajten om såna där högar man ser ute ibland. Såna som hundar lämnar efter sig.

    Det är vad jag tycker om Tinder.

  • smulpaj01

    Jag funderar på att testa tinder en gång. Men jag oroar mig lite för att någon känner igen mig. Jag är rätt "omtyckt/populär" IRL så det vore väldigt pinsamt.

  • Anonym (Många)
    smulpaj01 skrev 2020-08-03 11:53:14 följande:

    Jag funderar på att testa tinder en gång. Men jag oroar mig lite för att någon känner igen mig. Jag är rätt "omtyckt/populär" IRL så det vore väldigt pinsamt.


    Det är 2020 och inget konstigt att hänga på Tinder. Sett både min chef, arbetskollegor, ex, och bekanta i mitt flöde.

    Dock fortfarande lika mycket "liggapp" som för 4 år sen.
  • smulpaj01
    Anonym (Många) skrev 2020-08-03 19:45:27 följande:

    Det är 2020 och inget konstigt att hänga på Tinder. Sett både min chef, arbetskollegor, ex, och bekanta i mitt flöde.

    Dock fortfarande lika mycket "liggapp" som för 4 år sen.


    Okej, då testar jag.

    Fast jag vet inte hur det funkar alls...?
  • smulpaj01
    smulpaj01 skrev 2020-08-03 19:59:00 följande:

    Okej, då testar jag.

    Fast jag vet inte hur det funkar alls...?


    Men hjälp... Jag tror jag svepte åt fel håll? Hjälp... Det var bara en jag blev intresserad av men nu har jag nog svept bort honom :-/

    Jag är inte bra på detta, raderar profilen om 5 min.... Suck
  • Pinotage
    smulpaj01 skrev 2020-08-03 20:11:13 följande:
    Men hjälp... Jag tror jag svepte åt fel håll? Hjälp... Det var bara en jag blev intresserad av men nu har jag nog svept bort honom :-/

    Jag är inte bra på detta, raderar profilen om 5 min.... Suck
    Han kommer tillbaka om några dagar .....
  • Pierott
    smulpaj01 skrev 2020-08-03 20:11:13 följande:

    Men hjälp... Jag tror jag svepte åt fel håll? Hjälp... Det var bara en jag blev intresserad av men nu har jag nog svept bort honom :-/

    Jag är inte bra på detta, raderar profilen om 5 min.... Suck


    Nu är de många år sen jag hängde på tinder med kan man inte även trycka "ja/nej" manuellt, tänker tills du får in rutinen
  • smulpaj01
    Pierott skrev 2020-08-03 20:35:50 följande:

    Nu är de många år sen jag hängde på tinder med kan man inte även trycka "ja/nej" manuellt, tänker tills du får in rutinen


    Men hur är det då? Höger, vänster.. Vad är vad?
  • Pierott
    smulpaj01 skrev 2020-08-03 20:40:50 följande:

    Men hur är det då? Höger, vänster.. Vad är vad?


    Vänster är väl "nej tack" och höger "ja tack". Så sjunger dom i låten swipa höger iaf, haha . Det finns väl även små cirklar, en med grön bock för ja och en med rött kryss för nej?:)
  • Anonym (Högen)

    Jag gick med igen, och fick en superlike från en snygg tjej. 

  • mindy78

    Har testat många olika dejtingappar och tycker de flesta män jag stötte på där var oseriösa..
    När jag väl hittade en seriös var det via Match men kanske var en slump att det var just den appen..
    Tycker överlag dock att Match gav ett seriösare intryck än Tinder...

Svar på tråden Era erfarenheter på tinder