Ni som har kreativa, roliga och välbetalda arbete- Vad gör ni?
Som rubriken lyder. Ni som har kreavtiva, roliga och välbetalda yrken. Vad gör ni? Dela gärna med er
Som rubriken lyder. Ni som har kreavtiva, roliga och välbetalda yrken. Vad gör ni? Dela gärna med er
Systemutvecklare/BI-konsult
Arbetar med att bygga systemlösningar åt kunder för att effektivisera och förbättra deras uppföljning och analys. Programmering innefattar mycket problemlösning och kreativitet.
Lönerna är bra, inte super, men bra. Ett spann mellan 30 och 70 000 som utvecklare beroende på erfarenhet. Går nog att komma högre också men det har ingen jag känner.
Fick jag ändra något hade jag läst data som inriktning på universitetet och arbetat med än mer avancerad programmering. Nu fokuserar jag mer på kunden och en sorts rådgivande roll istället, vilket också är superkul.
Inga fler som vill dela med sig?
Systemutvecklare/BI-konsult
Arbetar med att bygga systemlösningar åt kunder för att effektivisera och förbättra deras uppföljning och analys. Programmering innefattar mycket problemlösning och kreativitet.
Lönerna är bra, inte super, men bra. Ett spann mellan 30 och 70 000 som utvecklare beroende på erfarenhet. Går nog att komma högre också men det har ingen jag känner.
Fick jag ändra något hade jag läst data som inriktning på universitetet och arbetat med än mer avancerad programmering. Nu fokuserar jag mer på kunden och en sorts rådgivande roll istället, vilket också är superkul.
Åh, det låter roligt! Hur kom du in på det spåret om ej pluggade på uni?
Jag är skådespelare vid teatern.
Jag kanske inte är supervälbetald men följer handelsavtal. Är florist och älskar det jag gör, fullt ös hela dagarna :)
Nu är det ju lite svårt att veta vad du anser vara välbetalt men jag tycker iaf mitt jobb är kreativt. Jobbar som grafiker på ett större mediebolag i USA. Man har mycket att säga till om och väldigt fria tyglar.
Nackdelen är att det ganska ofta blir för stressigt med deadlines tyvärr. Men än så länge överväger "rolighetsfaktorn" som gör det värt att fortsätta.
Tjänar med nuvarande växelkurs ca. 90000kr/mån i grundlön.
Jag är skådespelare vid teatern.
Jag jobbar internationellt, det är bättre betalt, framför allt om man är hyfsat efterfrågad och teatrar lockar med att betala hela ens uppehälle under säsongen. Men man tjänar absolut bättre på film/tv än teater.
Jag tatuerar och håller på med rivningsarbete, det är väl inte de mest välbetalda jobben men kreativt och väldigt roligt :)
Jag har gjort tv en gång. Det var inget för mig.
Jag jobbar mest med musikal, men även tal.
Både grafiker och skådespelare är väl ganska få som är välbetalda? Som civilingenjör eller handelsekonom är det nästan en garanti
Kreativt? Ja! Roligt? Ja! Välbetalt? Nja... Medellönen ligger på ca 30 000. Jag är kulturhistorisk konservator.