• kesapesa

Sista minuten, specificerat, är det verkligen billigare?

Varit ute och rest och längtar redan tillbaka till solen. Är riktigt mörkt och trist ute, inte sett solen på länge. Resan kostade cirka 17000 all inclusive, 2 veckor per person med flygmat och transfer inkluderat.

Är det verkligen billigare med sista minuten? Jag vet inte vad det kostar att äta ute i 1-2 veckor där, om säg ett hotell med flyg kostar 3-4000 eller vad vet jag per person. Har väl svårt att tro att det går att hitta all inclusive för så lite, då är det väl risk för magsjuka kanske?

Något ospecificerat vill jag dock inte veta av då vi i så fall reser med barn.

• Svar på tråden Sista minuten, specificerat, är det verkligen billigare?
  • Frontline

Luddigt skrivet.
    Kostar resan 17K per person eller för ett par?
    Du skriver inte vart du ska så det är ju svårt att svara på vad det kan kosta att äta ute.

Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Famous

En specificerad sista minuten resa kan vara ruskigt billig men oxå knappt rabatt på heller. Beror på om man åker under tex lov. Och definitivt vart. På loven är ju allt betydligt dyrare än veckorna runt omkring. Håller med ovanstående att det är luddigt skrivet men som jag läser kostade resan 17000 per skalle? Isf vart var ni då om ni betalade så mkt? En all inklusive resa kan bli många tusen billigare trots 4-5 stjärnigt.

Menar du risk för magsjuka om ni inte väljer all inklusive?

Fattar inte hur du menar :)

• kesapesa

Kostade per person, grundpriset var väl 15500 ca, sen flygmat och transport och avbokningsskydd på det.

Var till Riu Vistamar hette stället, på Gran Canaria.

Har fått för mig att all inclusive kostar så mycket idag. Tänkte att är priset väldigt billigt får man väl sunkmat menade jag.

Sett flygstol sista minuten för typ 1500, sen flygmat och transport på det kanske 500. Då lär det inte kosta mer än 900 per person och dag för mat i 14 dgr för annars är det ju lika dyrt som när vi åkte.

Vi tog just all inclusive för att slippa springa ut och leta restaurang två-tre ggr per dag och få lite mer att välja på.

• Famous

Gran canaria är dyrt att semestra på. Och med all inclusive springer det iväg.. Vi åker en till två ggr om året, ibland tre fast till olika länder. Man kan lätt få en två veckors semester med all all inklusive flera tusen billigare om man letar lite. Ang maten så förstår jag hur du tänker.. Vi tar minst 4 stjärnigt vid all inklusive för då vet vi att kvaliteten är bra och ofta finns ju mer att välja på.

Men ett hotell jag varmt kan rekommendera är Riu Oliva beach hotell på Fuerteventura. Tre Stjärnigt men maten är femstjärnig.

Så ett tips är att läsa kommentarer från resenärer som ger feedback. Där kan man få värdefulla tips.

Vi tog en sista minuten nu på novemverlovet fast en vecka. 10000 per person och lite till för en vecka på Teneriffa. Det var dyrt men det var vad som fanns kvar den veckan. Så nej, inte alltid det är billigare.

Fast undviker man skolloven kommer man som sagt betydligt billigare undan.

Vart vill ni åka?

• asdfx

Tjansa och ta ospecifiserat. (Du kan få det bästa ibland om du har tur)

Januari är bra månad - alla har slut på pengarna och det är ledigt.
    Maj och Augusti går priserna i botten

• mammatill6
    kesapesa skrev 2016-11-25 23:05:45 följande:

Varit ute och rest och längtar redan tillbaka till solen. Är riktigt mörkt och trist ute, inte sett solen på länge. Resan kostade cirka 17000 all inclusive, 2 veckor per person med flygmat och transfer inkluderat.

Är det verkligen billigare med sista minuten? Jag vet inte vad det kostar att äta ute i 1-2 veckor där, om säg ett hotell med flyg kostar 3-4000 eller vad vet jag per person. Har väl svårt att tro att det går att hitta all inclusive för så lite, då är det väl risk för magsjuka kanske?

Något ospecificerat vill jag dock inte veta av då vi i så fall reser med barn.

Oj. Vi åkte till side Turkiet i våras. Ordinarie pris 53000 en vecka för 8 personer all inklusive. Vi betalade 16000.

För tre år sen gran canaria. 2 veckor all inklusive 38000:-. Ordinarie 65000:-.
  • kesapesa

Blir mest Gran Canaria för att vi trivs där. Ska ju i regel vara varmt och sol (med vissa undantag) året om. Sen inte så rysligt långt som Thailand eller Mexico.

Var väl kanske billigare innan euron kom in i bilden.

Svar på tråden Sista minuten, specificerat, är det verkligen billigare?